recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sven´s Kino
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sven´s Kino

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 18:16
Angående placering af projekter. Hvad højde skal det være?
Jeg har læst på Hi-fi-klubben, at den skal placeres sådan, at midt for linsen skal passe helst med midten af skærmen.
Nu har jeg købt en lærred/skærm, hvor der ikke er lydgennemgang, og så skal skærmen placeres oven på min centerhøjttaler. det giver en 153,5 cm over gulvet med midt for skærmen.
Placeringen af projekter var tænkt på en hylde, der er over en stor subwoofer med en Svanø V-wings (diffusere) ovenpå samt en hylde- Det giver 200,6 cm over gulvet.
Projektoren skal være en Sony W360ES.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Angående placering af projekter. Hvad højde skal det være?
Jeg har læst på Hi-fi-klubben, at den skal placeres sådan, at midt for linsen skal passe helst med midten af skærmen.

Det behøver den slet ikke. Den har et ret stort lens shift område at arbejde med: Vertikalt +85 %/-80 %. Horisontalt +/-31 %

Lækker projektor.


Redigeret af Deschain - 13-September-2018 kl. 20:22
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 15:58
Smile

Redigeret af Sven Palvig - 14-September-2018 kl. 18:10
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Angående placering af projekter. Hvad højde skal det være?
Jeg har læst på Hi-fi-klubben, at den skal placeres sådan, at midt for linsen skal passe helst med midten af skærmen.

Det behøver den slet ikke. Den har et ret stort lens shift område at arbejde med: Vertikalt +85 %/-80 %. Horisontalt +/-31 %

Lækker projektor.
 
Tak. Smile
 
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 16:06
Smile
 
 
Den højre Auro-3D High højttaler.
Den er placeret lige over fronterne i dag, men bliver placeret på stativ lige bagved. 
 


Redigeret af Sven Palvig - 14-September-2018 kl. 18:16
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 17:00
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 17:49


Redigeret af Sven Palvig - 14-September-2018 kl. 18:09
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 18:21
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 18:23
Billedet forestiller udsigten for "projektoren"
Jeg vil male de hvide Dolby Atmos højttalere sorte og hænge et tyndt Molton tæppe under. Loftet er malet sort uden om en hvid firkant, hvor de hvide diffusere sidder. De hvide "lamper" er også en slags diffusere, der også dæmper bassen, fordi der er ca. 1,5 cm afstand til loftet.
 
Der bliver hængt Molton i en kraftig kvalitet foran vinduerne mod syd og vest. Det er hvad der er af vinduer i rummet. Dog en glas dør mod nord.


Redigeret af Sven Palvig - 14-September-2018 kl. 18:27
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Man kan kun lægge 1 megabit ind, og det betyder at jeg ikke kan lægge billeder op. Desværre.
 


 
Tak for hjælpen.  Smile 
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 20:03
Jeg vil købe en Sony VPL360ES projekter. Den skal kalibreres anbefales det. Kender i til en god person til det? Jeg bor i Nordsjælland.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 22:34
KT-Radio tilbyder det .

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu