recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sven´s Kino
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sven´s Kino

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 11:01
Takker. Det er billigt. Det er lige hvad jeg kan bruge.Smile 
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 19:32
Jeg har købt Molton gardiner. I en kraftig kvalitet, der skal bruges foran vinduerne. 3,5 meter og 2 meter. Er der nogle gode idéer til ophængning? Jeg har gardinskinner fra nuværende gardiner, men de spænder jeg købte med er for tykke dertil. Kan selvfølgelig bruge nogle strips.
 
Jeg har også købt Molton i en tyndere kvalitet, der i et stykke på 3 meter x 3, skal hænge under loftet og dække de hvide diffusere. Der er huller i Molton til ophængning. Nogle øskner i loftet, 4 eller flere, til at holde det oppe. 
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Jeg vil købe en Sony VPL360ES projekter. Den skal kalibreres anbefales det. Kender i til en god person til det? Jeg bor i Nordsjælland.
Det bliver nu nok de nye JVC projektorer i stedet for.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:15
Jeg har nu bestilt et Screen Excellence Craftsman 4K i størrelse 110" hos Tape Connection. Jeg grundede over det, og jeg har mange højttalere og en stor subwoofer, så det ville være mest praktisk at have en skærm med lydgennemgang. Jeg troede, at jeg ville gå ned i billede kvalitet; men fik en god forklaring hos Tape Connection på fordele i billedkvalitet med Screen Excellence Craftsman 4K fremfor Grandview Edge 4K 106".
Jeg glæder mig til at få det hjem.
Jeg har ikke besluttet mig for en projekter endnu, da jeg afventer JVC der kommer til salg sidst i oktober. Det er modellerne JVC DLA-N5 og JVC DLA-N7. Nogle erfaringer med Sony contra JVC?

 

 
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 20:13
Tillykke med lærredet - Det er super lækkert. Når vi taler AT-lærred, så bliver det ikke bedre.

Jeg er meget spændt på de nye JVC-modeller. Hvis de beholder de typiske JVC-kvaliteter, så er det “game over” til Sony. Min personlige mening. Når det er sagt, så handler det også om prioriteter. Sony har et kanon billede.

Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 21:47
Tak. Dejligt at høre. Smile 
 
Det præcise navn er:

Sceen Excellence Crafstsman på 110 tommer 16:9 format med S Enlightor NEO 4K lærred. 



Redigeret af Sven Palvig - 02-Oktober-2018 kl. 21:58
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2018 kl. 19:44
Screen Excellence Craftsman 4K i størrelse 110" fra Tape Connection er uden ramme. Jeg bruger så den ramme jeg har fra et lærred på 106 tommer.
 
Hvad højde skal jeg placere lærred i? Jeg har tænkt 71 cm og derfra 138 cm op.
Se højden er 126 cm.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Screen Excellence Craftsman 4K i størrelse 110" fra Tape Connection er uden ramme. Jeg bruger så den ramme jeg har fra et lærred på 106 tommer.
 
Hvad højde skal jeg placere lærred i? Jeg har tænkt 71 cm og derfra 138 cm op.
Se højden er 126 cm.
Jeg foretrækker personligt at lærred er forholdsvis lavt. Vil gerne se "ind" i filmen og ikke op og har mit lærred 35cm over gulv (total lærredhøjde er 146cm). Jeg har placeret mit så lavt som muligt uden at det kommer i konflikt med fødderne når man recliner.

Som tommelfingerregel skal man ikke kigge mere end 15 grader op for at se toppen af lærredet (THX/SMPTE guidelines).
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 11:23
Helt enig med Jonas.

Er desuden ret stor fan af at kører 2.35:1 film ned i bunden af mit 16:9 lærred og kun have bjælke øverst af samme årsag!
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 17:33
Tak for svar så langt.
Den optimale placering af lærred er det midt for ens øjne højde?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Tak for svar så langt.
Den optimale placering af lærred er det midt for ens øjne højde?
Prøv dig frem. Der er også noget præference inde over .Også ift hvilken position man ser film i. (siddende, flydende, liggende etc). 
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 18:27
Nu prøver jeg at bygge et lærred hvilende på et bord hen over subwooferen 71 cm over gulvet. Tape Connection og KT Radio siger, at det ikke er noget problem. Ellers må jeg flytte det frem og sænke det.
Jeg er ved at bygge bordet, og der skal centeren hvile på, samt lærred. Bordet skal lige akkurat ikke skal røre subwooferen.
Jeg håber at få træ hjem til at bygge ramme rundt om lærred lørdag. Det bliver større end forventet det lærred, fordi målet er 110 tommer, og det er ikke diagonalen, men bredden. Bredden af selve lærred bliver 280 cm. Højden af selve lærred bliver 157 cm. Så det bliver stort.
Jeg har bestilt en projekter i dag, så nu får jeg travlt! Den kommer i december.
Hylde skal sættes op til projektoren. 165 cm over gulvet. Eller projektoren skal hænge under loftet. Jeg kan ikke lige bestemme mig.
 
Molton skal hænges op under loftet, for at skjule den hvide farve af diffuserne i loftet.
Snart skal der bestilles tre røde biografstole. Så der sker lidt i projektet. tre fordi så sidder der en person perfekt.


Redigeret af Sven Palvig - 07-November-2018 kl. 18:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu