recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sven´s Kino
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sven´s Kino

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 20:03
Hvis din siddehøjde er 126 (hvilket lyder højt for biografstole) så kigger du næsten 20 grader op når du ser på toppen af lærred. En anbefaling herfra ville bestemt være at genoverveje placeringen - eller i det mindste få f.eks. Tape Connection til at demo'er forskellige højder så du kan bekræfte at det ikke vil genere dig.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 19:30
Tak Jonas_h
Jeg overvejer det igen.
Det er et spændende byggeprojekt du viser. Hvad har du op til lærred? M.v.h. Sven
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Tak Jonas_h
Jeg overvejer det igen.
Det er et spændende byggeprojekt du viser. Hvad har du op til lærred? M.v.h. Sven
Jeg har 35cm fra gulv til lærred. Det er et ~150cm højt scope lærred. Jeg satte det så lavt som muligt uden fødderne var i vejen når man flød i sofaen Smile
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 17:47
Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre med mit akustikloft. Hvis jeg hænger Molton under, som jeg har indkøbt, vil Molton dæmpe specielt de høje frekvenser, og jeg mister noget af virkningen af diffusionen fra loftet.
 
Sidevæggene er malet sorte ligeledes diffusere på sidevæggene og frontvæggen.
Loftet er malet sort  på nær en firkant, hvor det er hvidt og med de hvide diffusere og de hvide Bubbler.
 
Det skal også være æstetisk.
 
1. Jeg kunne vælge at male hele loftet sort med hvide diffusere og hvide Bubbler.
2. Jeg kunne vælge at male hele loftet sort og også med sorte diffusere, så der kun var hvide Bubbler.
3. Jeg kunne male det hele sort. Nok svært på Bubblerne. Jeg har malersprøjte.


Redigeret af Sven Palvig - 13-Januar-2019 kl. 17:55
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 17:57
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 17:58
Et billede fra Svanø akustik SMT med deres Bubbler med flere end jeg har.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis din siddehøjde er 126 (hvilket lyder højt for biografstole) så kigger du næsten 20 grader op når du ser på toppen af lærred. En anbefaling herfra ville bestemt være at genoverveje placeringen - eller i det mindste få f.eks. Tape Connection til at demo'er forskellige højder så du kan bekræfte at det ikke vil genere dig.
Tak for dit svar.
 
Jeg har nu købt tre biografstole. Fra gulv og til øre er der 113 cm. og en se højde 115 cm. fra gulv.
 
Men mine konference er målene 119 cm. og 122 cm.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

  
Det skal også være æstetisk.
 
1. Jeg kunne vælge at male hele loftet sort med hvide diffusere og hvide Bubbler.
2. Jeg kunne vælge at male hele loftet sort og også med sorte diffusere, så der kun var hvide Bubbler.
3. Jeg kunne male det hele sort. Nok svært på Bubblerne. Jeg har malersprøjte.

Nu er æstetik jo subjektivt... Men i min verden er eneste løsning i det rum at male hele skidtet sort. Jeg ville personligt blive skør af at se film i så meget "uro".  

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis din siddehøjde er 126 (hvilket lyder højt for biografstole) så kigger du næsten 20 grader op når du ser på toppen af lærred.
Tak for dit svar.
 
Jeg har nu købt tre biografstole. Fra gulv og til øre er der 113 cm. og en se højde 115 cm. fra gulv.
Hvad endte du på af lærredhøjde? Hvis du har købt stole som er 10cm lavere er det i min optik endnu vigtigere at få lærredet længere ned.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 18:19
Hej Jonas_h, jeg kom fra at svare.
Jeg har ca. 55 cm til gulvet.
Jeg vil prøve at sænke det mere.


Redigeret af Sven Palvig - 30-Maj-2019 kl. 18:26
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 18:24
Sceen Excellence Crafstsman på 110 tommer 16:9 format med S Enlightor NEO 4K lærred. Der er sort stof bag hele lærredet. Jeg overvejer, at klippe et hul i stoffet, så det ikke vil dæmpe diskanten og mellemtonen. Centerhøjtaleren er sort. Jeg har købt et godt lærred der er lydtransparent, men undrer mig over det stof. Det skulle være, så man ikke kan se ting bag lærredet. Hvad gør I?
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Sådan så mit loft ud!
Jeg har oplevet lidt for meget lys fra det forreste del af loftet. Derfor har jeg malet først loftet sort Bagefter de hvide diffusere sprøjtelakerede jeg så. Det har givet et flottere billede. Jeg har flyttet to af de hvide kugler, Bubbler, væk.
Der kommer et nyt billede senere. Dette billede er uden lærred, som man ser.
 
Projektoren gør det så godt, synes jeg.


Redigeret af Sven Palvig - 30-Maj-2019 kl. 18:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu