recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sven´s Kino
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sven´s Kino

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2018 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvad er målene på rummet? Step nummer ét er, at placere din lytteposition et ordentligt sted ift. bassen. Bruger du flere subs har du større fleksibilitet. Denne placering skal være i skabet da EQ ikke kan fixe problemerne ved dårligt placeret lytteposition.

Når siddepladsen er fundet kan fronterne placeres og lærredstørrelsen vælges. Placering af akustikprodukterne er også afhængig af højttalerplaceringerne da det er forskellige ting du vil gøre alt afhængigt af hvilket problem du gerne vil eliminere (der er f.eks. ting diffusorer ikke kan hjælpe med).

Men skriv gerne nogle flere detaljer - en overblikstegning over rummet er nødvendig for at give inputs.

EDIT: Lydtransparent mener jeg er den eneste rigtige løsning hvis man forsøger at genskabe biograflyden. Det andet vil være et kompromis.
Man kan kun lægge 1 megabit ind, og det betyder at jeg ikke kan lægge billeder op. Desværre.
 
Rummet har jeg selv tegnet, og det har en speciel facon med tre bredde mål og tre længde mål. Front væggen er 514 cm. Største længde er 748 cm. Selve rummet er på 29 kvadratmeter, men der er åben dør til et forgang på 4 kvtm. Desuden dør åben til resten af huset. Væggene er med to lag gips inderst og et lag yderst. 200 mm Rockwool i ydervæggen. Der er 6 vinduer med lydglas. 4 mm og 6 mm. Der er placeret diffusere langs væggene af fabrikat SMT Svanø Akustik. V-wings og Pap-wings. Der er diffusere i loftet samt lamper i plastik, for at dæmpe bassen og sprede lyden. Før de akustik ting, var der Rockfon Sonar i 22 mm. De blev fjernet med besvær. Højttalerne er placeret meget omhyggeligt og der er præcis 60 grader imellem dem. Jeg lytter til dem på 300 cm afstand. Det er de også bygget til. Subwoofer, fronter og center er store. Surround højttalerne er med 7 tommer bas og en SB diskant. Jeg er på udkik efter en ekstra subwoofer. 
 
Jeg er i gang med at male væggene mat sorte. Det er faktisk rigtig pænt. Samt lidt af loftet.
 
Tak for tippet om lærred.


Redigeret af Sven Palvig - 21-August-2018 kl. 22:55
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 09:51
Sven du kan ændre størrelse mv. på dine billeder i f.eks paint. Så er ret nemt at rettet til så du kan ligge dem ind her. 
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 10:45
Der står under regler og retningslinier for dette forum:

Billeder og grafik

Det er tilladt at benytte billeder og grafik i forummet. Hvis billeder uploades til recordere.dk, må disse maksimalt fylde 250 KB og have en bredde på 580 pixel. Hvis man ønsker, at benytte større billeder, vil vi henvise til, at man benytter eksterne host services, som f.eks. http://www.postimage.org/.

Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 11:21
Jeg bruger http://www.freeimagehosting.net/ og linker så til det.

Nemt, enkelt og op til 3 MB størrelse.


Redigeret af Deschain - 22-August-2018 kl. 11:22
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 17:56
 
Billedet er taget mod frontvæggen som er mod syd. Det er så mørkt, jeg en eftermiddag kan få det. Jeg er nu gået i gang med at male sort på vægge mm. Fladskærmen er på 65 tommer.
Tak for hjælpen!


Redigeret af Sven Palvig - 22-August-2018 kl. 17:59
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 18:25
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hvis du har 257cm imellem dine front højttalere så kan du nemt få plads til 110".
Jeg har selv valgt et 16:9 lærred da jeg ser mange serier + spiller en del playstation.
Men hvis du primært vil bruge dit setup til at se film på så ville jeg gå efter et cinemascope lærred.

Du skriver du har plads nok i højden. I så fald ville jeg lade center højttaleren stå under lærredet. Og droppe ideen om et lydtransparent lærred.


Det lærred jeg har pt er et møg billigt Grandview 4K lærred som jeg købte på DBA. Han har flere:
https://www.dba.dk/nyt-fast-ramme-laerred/id-1046749514/

Det er 106" 16:9 format med filt ramme og han tager 800 kr for det. Og jeg er godt tilfreds med det.


Tak for tippet. Jeg havde regnet med at købe et transparent til 15 k. plus, men det her virker til at være et rigtig godt tilbud. 800 kroner + 95 kroner for levering. Nu kan jeg få noget erfaring med det og måske senere købe et med lydgennemgang. Så kan det sælges med kun lidt tab.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 15:09
https://postimg.cc/image/nwpwxg5yv/90be25d2/
Et billede fra mit lytterum før jeg påbegyndte at male med sort maling.
 
Det er så meningen, at projektoren skal placeres på en hylde hængene på væggen, så den bliver støttet af Svanø V-wingen. De sorte diffusere.


Redigeret af Sven Palvig - 24-August-2018 kl. 15:11
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 15:13
https://postimg.cc/image/8dsh077x3/ff1e9cde/
Mit lytterum med mål. Der spilles film og musik med åben dør. Den lukkes aldrig. Det giver lidt mere volumen.

Redigeret af Sven Palvig - 24-August-2018 kl. 15:14
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 15:17
https://postimg.cc/image/587v9smo7/b871de59/
Frontvæggen før der males og der skal placeres et lærred.
Billedet viser et forsøg med en af mine surround højttalere, brugt som center.


Redigeret af Sven Palvig - 24-August-2018 kl. 15:18
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2018 kl. 19:34
Har du et billede efter det blev malet? 
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 18:46
Hej Jonas.  Det får jeg. Jeg er i fuld gang med at male sort. Men hvor meget er nødvendigt. Jeg har malet sidevægge, bagvæg sort. Frontvæggen har også fået en tur. Jeg skal enten udskifte gardinerne til sorte eller bruge sorte rullegardiner.
Loftet har jeg malet en bred sort kant rundt, men beholdt et stort midterfelt, hvor loftet er hvidt med hvide diffusere.
 
Men billederne kommer snart.

Redigeret af Sven Palvig - 27-August-2018 kl. 20:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu