recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3d printer.. hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3d printer.. hvilken?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3d printer.. hvilken?
    Sendt: 19-August-2018 kl. 15:43
Har flere gange stået og manglet smådele af diverse ting så har flere gange overvejet en 3d printer..

Hvad skal man gå efter. Gerne så billigt så muligt. Er ligeglad om den larmer da den skal stå i en kælder

Behøver kun 1 farvetråd

Nogen bud?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 17:00
Creality Ender 3 er ret billig og efter sigende utrolig god til prisen. 

Får en masse positiv omtale - tjek bl.a. Youtube og FB-gruppen "3D Print(ere) i Danmark". 

Fås aktuelt for knap 1.400 kr. på AliExpress (sendt fra Tyskland, så du slipper for told, moms etc.  
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 20:12
sculpto. Den koster ca 1500 kr og fungerer fint. 
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 20:12
og med 1500 mener jeg selvfølgelig 3000
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 20:19
Creality Ender 3 ser ud til at være et rigtig godt bud..

Til jer der allerede bruger 3d printer.. er det lige til at gå til? bliver den brugt?
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 21:38
spørgsmålet er vel hvad du har af planer med den. Det er en langsommelig proces og resultatet bliver pænt nok men ikke noget fremragende. Printet bliver jo rillet, hvilket dog kan klares med sandpapir og maling. 

Jeg har adgang til 3d print på arbejdet, men benytter det meget lidt og ville ikke drømme om at købe en hjemme med mindre jeg virkelig havde brug for den, ikke bare for sjov. 
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 22:37
Min kvikke søn gav mig svaret forleden:
 
1) Køb en 3D-printer
2) Print en 3D-printer
3) Returnér 3D-printer
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 22:42
Jeg købte en ender 3 bare fordi det var billig.
Men jeg må sige at den overrasker positivt. Virkelig en fin lille maskine. 
Om det er lige til at gå til, er et svær spørgsmål. 

Nogle emner kan tage mange timer at få helt rigtige og kræver at de printes flere gange.
Nogle gange er det printeren der bare er på tværs, og så skal man ind og rode lidt i koden (arduino)
Derudover er det en god ide at lære at tegne 3d først, eventuelt lidt statik/fea hvis du skal bruge det til noget seriøst. 

Men selv med den um3 som jeg har på jobbet, er der intet plug and play over 3d printere. 
Men fanger det dig, så er det en hyggelig hobby. 



Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 07:44
I Fablab og maker space regi foreslås wanhao som de billige alternativer. 
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:

Jeg købte en ender 3 bare fordi det var billig.
Men jeg må sige at den overrasker positivt. Virkelig en fin lille maskine. 
Om det er lige til at gå til, er et svær spørgsmål. 

Nogle emner kan tage mange timer at få helt rigtige og kræver at de printes flere gange.
Nogle gange er det printeren der bare er på tværs, og så skal man ind og rode lidt i koden (arduino)
Derudover er det en god ide at lære at tegne 3d først, eventuelt lidt statik/fea hvis du skal bruge det til noget seriøst. 

Men selv med den um3 som jeg har på jobbet, er der intet plug and play over 3d printere. 
Men fanger det dig, så er det en hyggelig hobby. 




Det lyder præcis som jeg havde frygtet.. gider ikke at skulle bruge mere tid på at fejlfinde end at printe og har ikke lige overskue til at sætte mig ind i 3d programmer..
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 13:13
Hvis ikke du har overskud til at sætte dig ind i 3d programmer, hvordan havde du så tænkt dig at fortælle printeren hvad den skal printe?

Ved nogle af de "modne" printere (consumer rettet) er det normalt ikke så nødvendigt selv at rode i kode (selv om det kan være en fordel at have en nogenlunde forståelse hvor hvordan denne virker), men det vil altid være et krav at du kan tegne det emne du vil printe.


Redigeret af jacobask - 20-August-2018 kl. 13:14
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Tonedøv Tonedøv skrev:

Min kvikke søn gav mig svaret forleden:
 
1) Køb en 3D-printer
2) Print en 3D-printer
3) Returnér 3D-printer

Lol :-) 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu