recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS-X 7.4.4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DTS-X 7.4.4

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Den har jeg Spekuleret på, Jeg tænker også bare af vægt/effekt/kvalitet hænger sammen, og den er ikke ret tung i forhold til, fx marantz . 


Vægt på enheden ? Det har jeg godt nok aldrig hørt skulle være en faktor for om noget er godt eller skidt. Hvis en producent vil lave noget der vejer mere end konkurrenterne, skal de jo bare smide en større køleprofil i, eller lave kabinettet af tykkere materiale.
Så er du vist ny i denne verden. Traditionel strømforsyning (trafo) vejer og derfor har vægt på forstærkere altid været noget man kunne kigge på. Det kan så ikke stå alene... Nu med de nye digital forstærkere, er man begyndt at bruge switchmode strømfors. og så kan vi ikke bruge vægt mere. 


Vi taler stadig om en Processor - der mener jeg bestemt ikke at det er absolut nødvendigt at der skal være en kæmpe overdimensioneret trafo for at levere et godt resultat.




/michael


Redigeret af scantek - 29-August-2018 kl. 16:37
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Det er jeg bekendt med, dog ville jeg ikke selv vælge hverken switchmode eller klasse D trin. Det er ikke noget for mig :) 

Jeg tror langt de fleste store producenter i virkeligheden er ret ærlige omkring at traditionelt byggede effektforstækere med rinkerne og trafoer er alt andet end lige bedst i lydkvalitet.

At man så kan få andre fordele og stadig komme tæt på er en helt anden sag.
Er man begrænset fysisk på pladsen både af enheden men også det luft den kræver for ikke at brænde af skal man selvfølgelig gå den vej.

ICE power
Lyngdorf 
Crown

De laver alle rigtig gode produkter der er gode til at implementerer filtrer osv der fjerner støj og giver et godt output. 

Til top
jeepster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeepster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 10:52
Så fik jeg købt effektforstærker, det blev en Denon POA-1AHD
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Så fik jeg købt effektforstærker, det blev en Denon POA-1AHD

BUM!

Men den har da hverken switchmode eller class D ?;)

Spøj til side fed AMP og som der står i brochuren:

10-channel power amp capable of driving low-impedance speakers
• 150 W x 10 channels (8 ohms), 300 W (4 ohms)

Ingen behov for at skrive advarsler her. Tværtimod

60 kilo og 10x150w... det ville andre mærke skrive på en receiver med samme type teknologi med en vægt på 10😂
Til top
jeepster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeepster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 12:37
nemlig :)


Så mangler jeg en processor, jeg overvejer en Denon receiver så jeg kan bruge nogle af de indbyggede forstærkere til 4 stk loft kanaler samt måske top front kanaler
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 12:50
jeg ville helt klar købe en processor.

Mange receivere har problemet med output impedance og så får du heller ikke udnyttet den balancerede del af din flotte AMP!
Husk at en lille 4 kanals effekt koster 2-3000 kr brugt om det bliver nødvendigt.

Synd en gammel avp a1hd ikke har 2.0 hdmi osv..
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Så fik jeg købt effektforstærker, det blev en Denon POA-1AHD

BUM!

Men den har da hverken switchmode eller class D ?;)

Spøj til side fed AMP og som der står i brochuren:

10-channel power amp capable of driving low-impedance speakers
• 150 W x 10 channels (8 ohms), 300 W (4 ohms)

Ingen behov for at skrive advarsler her. Tværtimod

60 kilo og 10x150w... det ville andre mærke skrive på en receiver med samme type teknologi med en vægt på 10😂

Gad nok se hvad sådan en fætter kan trække på el-nettet når den rigtig bliver belastede.
Den har 4 stk. transformator til de 10 forstærker, og 8 andre "mindre" til resten af herligheden.Smile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 16:33
Jeg vil tillade at citere mig selv

"gå amok!



mvh
Troels"

Wink
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 16:34
Og tillykke med den fede effektblok 👍
Mvh Troels 
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 16:55
men den lyd der kom ud af min AV8801 fra marantz havde jeg taget en lang tur uden om den nye model🤥😱

Eneste plus er at priserne på de udgåede modeller ofte er under brugtmarkedet!
Så man kan have en gratis enhed 1-2 år med lidt held
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 17:28
Jeg har selv en yamaha cx-a5100 - og jeg læste en del sammenligninger og anmeldelser imellem den og 8802a inden købet.
Og efter hvad jeg kunne læse mig til, var den afgørende forskel at man sparede ca 10-13000 ved at vælge yamaha'en.

Så umiddelbart ville jeg mene at medmindre man drømmer om 6 loftkanaler  så er det nok svært at gøre et bedre køb pt. 😉 
Mvh Troels 
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Jeg har selv en yamaha cx-a5100 - og jeg læste en del sammenligninger og anmeldelser imellem den og 8802a inden købet.
Og efter hvad jeg kunne læse mig til, var den afgørende forskel at man sparede ca 10-13000 ved at vælge yamaha'en.

Så umiddelbart ville jeg mene at medmindre man drømmer om 6 loftkanaler  så er det nok svært at gøre et bedre køb pt. 😉 
Mvh Troels 

Point taken - til prisen er den jo vildt fed!
Glemmer nogle gange at udstyr og har en pris der skal betales:)

Med CX5100 er begyndt at dukke op på dba og EBay?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu