recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 65" Qled Q6 til 8.888 kr. noget værd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 65" Qled Q6 til 8.888 kr. noget værd ?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2018 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Nej, det er ikke et helt almindeligt LCD TV. Du kan ikke skære alle LCD TV over een kam. Så kunne man lige så godt købe den billigste model i den størrelse man ønskede, men det er ikke tilfældet.

En dieselbil bliver ikke til en benzinbil, blot fordi Hyundai har opfundet en ny måde at brænde diesel af i en motor.

Selvom denne dieselbil måske opfører sig anderledes end en 1,2 liters Chevrolet spark diesel, så er det stadigvæk en diesel og ikke en benzinbil - uanset hvor mange gange Hyundai kalder det for en benzinbil.

Og: bare fordi man har et superhøjt kontrastniveau, betyder det ikke at local dimming er lige meget på et LCD panel, lidt lys til ufatteligt meget lys, gør ikke at billedet bliver sort.

Klaus


Så lad mig udtrykke mig lidt mere præcist: Et TV med QLED (Quantum Dot-enhanced LED) er ikke det samme som et TV med almindelig LED.

Er det bedre?

Så tager vi LCD-delen ud af diskussionen og fokuserer på lyskilden, herunder farvegengivelse og lysstyrke.

Selv når vi tager QLED vs. LED ud af diskussionen er der stor forskel på, hvordan forskellige LCD-paneler er sat sammen og hvilket billede de giver som resultat heraf.
Qled giver ikke højere lysstyrke, tværtimod, der skal lyses igennem et filter mere. Den øget lysstyrke opnås ved at booste lyset, og dermed ikke et udtryk for qd. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2018 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Så lad mig udtrykke mig lidt mere præcist: Et TV med QLED (Quantum Dot-enhanced LED) er ikke det samme som et TV med almindelig LED.

Er det bedre?

Så tager vi LCD-delen ud af diskussionen og fokuserer på lyskilden, herunder farvegengivelse og lysstyrke.

Selv når vi tager QLED vs. LED ud af diskussionen er der stor forskel på, hvordan forskellige LCD-paneler er sat sammen og hvilket billede de giver som resultat heraf.
Qled giver ikke højere lysstyrke, tværtimod, der skal lyses igennem et filter mere. Den øget lysstyrke opnås ved at booste lyset, og dermed ikke et udtryk for qd. 

Jeg skrev ikke, at QLED som teknologi i sig selv bidrog til højere lysstyrke. Jeg ønske at du skulle forholde dig til et Samsung QLED TV vs. et "almindeligt" LED TV fordi du forekommer mig at ville skære alle apparater over samme kam så længe LCD indgår et eller andet sted i konstruktionen.

Et Samsung QLED TV - selv i den mindste Q6F model - er helt fremme med de bedste hvad peak brightness angår. Ja, der findes enkelte LCD TV uden Quantum Dot som overgår Samsung QLED - og selvfølgelig OLED - på dette punkt, men som udgangspunkt går man ikke helt galt i byen mht Samsung QLED og peak brightness.

Men jeg tror vist det er tid at stoppe denne diskussion for mit vedkommende. Vi hjælper næppe OP på denne måde.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2018 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg ville gå ned og kigge på det i butikken

Du kan desværre ikke få et brugbart svar herinde, da der er gået lidt for meget fanboy i det, og Samsung er gået hen og blevet et bandeord

Hvor får du det sludder fra? Det er et helt almindeligt lcd, med de fejl og mangler den type panel har. Helt fuldstændivt i tråd med, at andre paneltyper har andre fejl og mangler.
Det største problem med Samsung er markedsføringen af "teknologier", som ikke har hold i virkeligheden. 



Det er ikke sludder, og det beviser du jo tydeligt

Så længe du ikke kommer med noget der beviser det modsatte, er det du kommer med sludder. 

Dit indlæg er rigeligt bevis for mig

Det beviser jo blot, at du er faktaresistent, og stadigvæk kun bringer sludder. 

Hvis der noget jeg elsker så er det ordet faktaresistens

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu