recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 65" Qled Q6 til 8.888 kr. noget værd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 65" Qled Q6 til 8.888 kr. noget værd ?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Maxipug Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Februar-2010
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maxipug Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 65" Qled Q6 til 8.888 kr. noget værd ?
    Sendt: 27-August-2018 kl. 10:17
Jeg så lige at elgiganten har Samsung 65" Qled Q6 til 8.888 kr.

Har egentlig kigget på Oled, men de er noget dyere i 65", er ovenstående noget værd ift. Oled? det er vist deres billigste model af Qled, men kender ikke lige så meget til Qled.

Hvad tænker i ? Smile
Pioneer PDP-LX5090H, Pioneer SC-LX72, Pioneer BDP-LX52, KEF 5005.2, CW XLS-215 i garagen, Sonos All Over The Place
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 22:12
QLED = LCD. 

Det burde hjælpe ift. informationssøgningen.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

QLED = LCD. 


Ja, for Samsung.

What Samsung has actually done with its QLED TVs is to take quantum dots and wrap them in a new metal alloy, which allows for brightness, colour, and viewing-angle capabilities beyond anything we’ve seen before.

What Samsung hasn’t done, though, is ditch the LCD panel intermediary completely. Rather, it’s cleverly redesigned it so that backlights can now fire from multiple angles instead of a single trajectory, which is a kind of happy halfway house between the quantum dot of old and the ‘pure QLED’..

In other words, Samsung has refined and even redefined quantum-dot screen design, but it hasn’t released a QLED TV ‘proper’, as it were.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 11:07
TCL og Hisense sælger også LCD-tv under "QLED TV" fanen.

Hvor har du beskrivelsen fra, Deschain? Det er desværre lidt af en vrøvlehistorie. Det forbedrer ikke betragtningsvinklerne og grunden til at lyset kan hæves markant er i stedet, at man sender et boost af strømeffekt ind i LED-belysningen, når det er påkrævet. Det kan let aflæses med en strømmåler. De nuværende "QLED" er ikke en mellemting mellem LCD og ægte QLED. Det er blot LCD-tv. Ligesom LCD-tv med LED-belysning heller ikke er halvvejs LED-tv eller benzin/diesel biler med elektronik i instrumentbrættet heller ikke er halvvejs elbiler. Smile

Det som oprindeligt blev udviklet som QLED ligger stadig flere år ude i fremtiden.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2018 kl. 12:02
Jeg ville gå ned og kigge på det i butikken

Du kan desværre ikke få et brugbart svar herinde, da der er gået lidt for meget fanboy i det, og Samsung er gået hen og blevet et bandeord
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 20:16
Har du købt det Samsung Q6?


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 22:35
Husk lige, at Q6 er kantbelyst, så du får ingen zoneindeling heller. 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2018 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg ville gå ned og kigge på det i butikken

Du kan desværre ikke få et brugbart svar herinde, da der er gået lidt for meget fanboy i det, og Samsung er gået hen og blevet et bandeord
Hvor får du det sludder fra? Det er et helt almindeligt lcd, med de fejl og mangler den type panel har. Helt fuldstændivt i tråd med, at andre paneltyper har andre fejl og mangler.
Det største problem med Samsung er markedsføringen af "teknologier", som ikke har hold i virkeligheden. 


Redigeret af JeTex - 02-September-2018 kl. 11:28
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2018 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg ville gå ned og kigge på det i butikken

Du kan desværre ikke få et brugbart svar herinde, da der er gået lidt for meget fanboy i det, og Samsung er gået hen og blevet et bandeord
Hvor får det sludder fra? Det er et helt almindeligt lcd, med de fejl og mangler den type panel har. Helt fuldstændivt i tråd med, at andre paneltyper har andre fejl og mangler.
Det største problem med Samsung er markedsføringen af "teknologier", som ikke har hold i virkeligheden. 

Måske han har fået det fra denne side!?

Jeg mindes da, at der en overgang var meget snak om Samsung tv der ofte gik i stykker. Var det ikke noget med "ladelyttere" der var underdimensionerede, og ofte fejlede omkring reklamationstidens udløb?! Samtidig blev der talt om fejlrater på forskellige tv, hvor Samsung vist nok lå højt. 

Jeg har dog aldrig haft problemer med mit Samsung. Det blev taget ned efter 5 år. Ikke fordi der var noget galt med det. Jeg købte blot et andet.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2018 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg ville gå ned og kigge på det i butikken

Du kan desværre ikke få et brugbart svar herinde, da der er gået lidt for meget fanboy i det, og Samsung er gået hen og blevet et bandeord
Hvor får det sludder fra? Det er et helt almindeligt lcd, med de fejl og mangler den type panel har. Helt fuldstændivt i tråd med, at andre paneltyper har andre fejl og mangler.
Det største problem med Samsung er markedsføringen af "teknologier", som ikke har hold i virkeligheden. 

Måske han har fået det fra denne side!?

Jeg mindes da, at der en overgang var meget snak om Samsung tv der ofte gik i stykker. Var det ikke noget med "ladelyttere" der var underdimensionerede, og ofte fejlede omkring reklamationstidens udløb?! Samtidig blev der talt om fejlrater på forskellige tv, hvor Samsung vist nok lå højt. 

Jeg har dog aldrig haft problemer med mit Samsung. Det blev taget ned efter 5 år. Ikke fordi der var noget galt med det. Jeg købte blot et andet.
Hvis tingene /påstandene passer, er det så misinformation eller fanboy snak? 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2018 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg ville gå ned og kigge på det i butikken

Du kan desværre ikke få et brugbart svar herinde, da der er gået lidt for meget fanboy i det, og Samsung er gået hen og blevet et bandeord
Hvor får det sludder fra? Det er et helt almindeligt lcd, med de fejl og mangler den type panel har. Helt fuldstændivt i tråd med, at andre paneltyper har andre fejl og mangler.
Det største problem med Samsung er markedsføringen af "teknologier", som ikke har hold i virkeligheden. 

Måske han har fået det fra denne side!?

Jeg mindes da, at der en overgang var meget snak om Samsung tv der ofte gik i stykker. Var det ikke noget med "ladelyttere" der var underdimensionerede, og ofte fejlede omkring reklamationstidens udløb?! Samtidig blev der talt om fejlrater på forskellige tv, hvor Samsung vist nok lå højt. 

Jeg har dog aldrig haft problemer med mit Samsung. Det blev taget ned efter 5 år. Ikke fordi der var noget galt med det. Jeg købte blot et andet.
Hvis tingene /påstandene passer, er det så misinformation eller fanboy snak? 

Jeg kender ikke noget til fanboy snak ang. Samsung.

Det er vel alm. kendt at har folk først haft problemer med et bestemt mærker, er der mange der ALDRIG vil røre samme mærke med en ildtang igen.

På samme måde er der folk der har en lidt for tæt tilknytning til nogle mærker, og taler varmt for det ved alle lejligheder.


Redigeret af kaizer - 02-September-2018 kl. 09:44
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2018 kl. 11:27
@Kaizer har du læst Furrys indlæg og mit svar, som du har kommenteret på? Og hvis du har, må du have misforstået dem. 




Redigeret af JeTex - 02-September-2018 kl. 11:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu