recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousees bland-selv uden boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousees bland-selv uden boks

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Man burde godt kunne få bland selv uden boks, det er ihvertfald teknisk muligt, men man kan selvfølgelig kun blande tv-kanaler ingen streaming tjenester, eller start forfra, pause og alt det der da det er streaming, og DR blir jo ren streaming næste år, så blir det nødvendigt med en boks og internet for at se DR


Man kan godt blande streamning tjenesterne i, uden at købe en boks og så bruge dem på en pc/tablet ved siden af. Det har jeg selv :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Vi skal lige ha styr på begreberne. Streaming på et smartTV er anderledes, jeg bruger hbbtv streaming, og der er ingen kvalitetsforskel


Deres hbbtv benytter samme platform som deres normale web-tv.

Stream (arkiv) 1280x720p ~2 Mbit/s vs coax 1920x1080i ~12 Mbit/s.

Okay!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er ingen kvalitetsforskel på DR streaming og flowTV.


Ikke hvis begge er streamede. Men ser du streaming og sammenligner med antenne, så er der stor forskel.....

Klaus
Vi skal lige ha styr på begreberne. Streaming på et smartTV er anderledes, jeg bruger hbbtv streaming, og der er ingen kvalitetsforskel

Jo, der er forskel på HbbTV og antennesignal.

Prøv at smide billedet op på et 100" lærred, så er du ikke i tvivl Wink
Det har jeg så ikke prøvet. Men med en visuel test af Bonderøven direkte via flowTV vs hbbTV, er det på 65” ikke til at se forskel. Og det er ikke fordi antennesignalet er dårligt, det står nemlig på 100%
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Man burde godt kunne få bland selv uden boks, det er ihvertfald teknisk muligt, men man kan selvfølgelig kun blande tv-kanaler ingen streaming tjenester, eller start forfra, pause og alt det der da det er streaming, og DR blir jo ren streaming næste år, så blir det nødvendigt med en boks og internet for at se DR


Man kan godt blande streamning tjenesterne i, uden at købe en boks og så bruge dem på en pc/tablet ved siden af. Det har jeg selv :)
Det er mig der ikke fik udtrykt mig ordenligt man kan ikke blande streaming tjenester også bruge dem på sit tv via et kort og cam modul, man kan selvfølgelig bruge dem på andre enheder som du siger.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 19:38
Jeg har Bland Selv og klappede i hænderne, da muligheden for streaming blev en del af Bland Selv.

Jeg gik ind og fjernede de lidt ligegyldige kanaler og tilføjede HBO Nordic.

Det virkede selvfølgelig ikke og jeg ringede til Yousee. De forklarede mig at jeg da skal have en box, hvilket de også burde vide at jeg ikke har. kun CA.modul med kort.

De var flinke til at give mig mine 10 flowkanaler igen med det samme, og jeg var så flink at høfligt beklage mig over at de ikke i vælgeprocessen lige gjorde opmærksom på at streaming kræver boks, da almindelige gennensnitsmennesker som mig ikke forstår mig på det tekniske.

De oplyste at yousee arbejder på en løsning, så man kan benytte streaming via sine apps, hvis man vælger streaming i Bland Selv, men de kunne ikke sige noget om hvornår den løsning er klar
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det virkede selvfølgelig ikke og jeg ringede til Yousee. De forklarede mig at jeg da skal have en box, hvilket de også burde vide at jeg ikke har. kun CA.modul med kort.


Jeg er skeptisk. Jeg tror mere på, at fejlen lå et andet sted (folk melder ofte om underlige fejl). Deres support har ikke altid overblik over tingene.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg har Bland Selv og klappede i hænderne, da muligheden for streaming blev en del af Bland Selv.

Jeg gik ind og fjernede de lidt ligegyldige kanaler og tilføjede HBO Nordic.

Det virkede selvfølgelig ikke og jeg ringede til Yousee. De forklarede mig at jeg da skal have en box, hvilket de også burde vide at jeg ikke har. kun CA.modul med kort.

De var flinke til at give mig mine 10 flowkanaler igen med det samme, og jeg var så flink at høfligt beklage mig over at de ikke i vælgeprocessen lige gjorde opmærksom på at streaming kræver boks, da almindelige gennensnitsmennesker som mig ikke forstår mig på det tekniske.

De oplyste at yousee arbejder på en løsning, så man kan benytte streaming via sine apps, hvis man vælger streaming i Bland Selv, men de kunne ikke sige noget om hvornår den løsning er klar

Har du overvejet at opsige din tvpakke og hoppe på ren streaming istedet?
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 21:57
hvis du vælger HBO i bland selv pakkerne og du køre uden boks, kan du se det på yousee tv og film app’en med dit login. Så kan du jo caste det over til dit tv via chromecast eller airplay 👍
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

hvis du vælger HBO i bland selv pakkerne og du køre uden boks, kan du se det på yousee tv og film app’en med dit login. Så kan du jo caste det over til dit tv via chromecast eller airplay 👍

Det er jeg klar over, men meget af mit stream tv skal benyttes af mine børn, som absolut ikke skal ligge beslag på både tv og computer.

Jeg har Bland Selv for at se fodbold, og det gider jeg ikke se med 1 minut forsinkelse
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

hvis du vælger HBO i bland selv pakkerne og du køre uden boks, kan du se det på yousee tv og film app’en med dit login. Så kan du jo caste det over til dit tv via chromecast eller airplay 👍

Det er jeg klar over, men meget af mit stream tv skal benyttes af mine børn, som absolut ikke skal ligge beslag på både tv og computer.

Jeg har Bland Selv for at se fodbold, og det gider jeg ikke se med 1 minut forsinkelse
Boksen fra Yousee er en streaming boks derfor du kan se HBO på den, dit kabel-tv kommer aldrig til at kunne levere en streaming tjeneste, da det er internet baseret HBO og andet streaming.
Har ungerne ikke en mobil/Ipad de kan streame fra til tv’et? Så de ikke tar computeren? 

Amazon har lige købt en runde af Premier League i England så de må have en løsning på forsinkelsen på fodbold på streaming tænker jeg,så det ikke er et problem i fremtiden for det ved jeg godt det er nu, men kunne jo godt være du ik så fodbold da det er det eneste der ikke kan streames ENDU.


Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

dit kabel-tv kommer aldrig til at kunne levere en streaming tjeneste, da det er internet baseret HBO og andet streaming.


Yousee har faktisk reserveret plads i kabeltv-nettet til flere kanaler. Bl.a. "HBO Nordic TV". Måske de afslører på fredag, hvad tanken med dem er.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu