|
Hente brugt forstærker, hvad kigger man efter? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2018 kl. 15:50 |
Hejsa
Så har jeg været så heldig at finde en brugt effektforstærker, som jeg med lidt held skal hente i weekenden. Der er tale om en Emotiva XPA-5 gen 1. Den er ifølge sælger 7 år gammel, og da jeg ikke er super kyndig på området, kunne jeg godt tænke mig at vide om der er noget specielt jeg skal kigge efter/være på vagt over for? Det er ikke fordi alderen bekymrer mig overhovedet, min nuværende surround receiver har samme alder, og den kører upåklageligt. Men hvad er der af faldgruber? Jeg skal selvfølgelig lytte til den, alle kanaler, men kan man gardere sig mod defekter på anden vis? Jeg takker på forhånd ![]() Mvh. Michael |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
som siger der måske kan være problem med RCA stikkene efter hyppig skift af set-up. ![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Jeg takker for linket ![]() Jeg hører ham lige ad om han har skiftet meget rundt. Jeg kommer ikke til at skifte alt for meget, så for mit vedkomne bliver det nok ikke et problem.
|
|
![]() |
|
For lige at afslutte tråden vil jeg komme med enden af historien. Skæbnen
ville at sælger tilbød at komme hjem til mig med forstærkeren. For det
første havde han kun en center at teste med, og for det andet skulle han
arbejde en uges tid i nærhenden af hvor jeg bor. Det sagde jeg
selvfølgelig ja tak til, da jeg så slap for at skulle hente, samt at jeg
kunne høre den på eget udstyr. Da han kommer
forbi, har han taget 4 signalkabler, et triggerkabel og optisk kabel
med, som jeg kan få med i prisen. Som han siger, så skal han jo ikke
selve bruge dem mere. Vi får bæstet koblet til,
og undervejs får jeg konstateret at nogle at stikkene til
indgangssignalet virker lidt løse i det. Jeg tænker dog at
jeg ikke skal skifte kabel så tit, og hvis jeg er lidt forsigtig når
det er, så går det nok. Ud over det, så var der lyd i alle kanaler, og jeg hørte ikke noget brum. Jeg valgte at købe forstærkeren. Efterfølgende
har jeg lagt mærke til at der nogle gange kommer lidt brum fra
forstærkeren når der ikke er lyd på endnu. Det er langt fra hver gang
jeg tænder den og det er ikke noget der generer i hverdagen. I går lagde
jeg også mærke til ganske lidt brum i centerhøjtaleren, heller ikke
noget der er tilstede hver gang, og heller ikke noget der generer. Men
om noget af det er tegn på at den kan finde på at stille træskoene inden
for kort tid, det håber jeg ikke. ![]() |
|
![]() |
|
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2242 |
Kan du hive låget af, og se, om der kan spændes noget fast, og om ledninger indeni rører ved noget eller er løse - bare sådan helt lavpraktisk? Måske smide et billede af det indvendige.
Redigeret af mnielsen - 24-September-2018 kl. 15:38 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Prøv at google: Emotiva XPA-5 Hum
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |