recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Devialet Phantom Gold + TV-Møbel byggeprojekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Devialet Phantom Gold + TV-Møbel byggeprojekt

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 18:53
fin løsning 👍
Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

det er lige før B&O må være misundelig. Du opnår ikke noget ved at lave om på vægfarven, TV er integreret i reolen på smukkeste vis.

Meen få hurtigst muligt lavet noget mere udluftning, ellers får du brug for nyt TV tidligere end forventet.

Tak for komplimenten. Fordi jeg vil male væggen koksgrå eller noget af den er, når der er mørkt, så vil jeg gerne have lidt den der biograf fornemmelse, så man ikke lægger mærke til den hvide væg, når lyset er slukket.

Tænker du jeg skal lave hullerne større eller lave samme løsning på sidepanalerne med små huller, som i toppen? Skal lige siges at pt. ser jeg kun 1-2 film om ugen i gennemsnittet, da jeg har 2 arbejde, hvor det ene er mit eget, som jeg bruger meget tid på for at få bygget op pt. Har hverken en kæreste eller børn, så tv'et bliver ikke brugt dagligt. Har Tv2 play, men bruger det egentlig kun til Tour De France, landskamp i håndbold/fodbold og Klovn mandag aften.




Redigeret af Runejen - 08-September-2018 kl. 19:47
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 21:48
ja der skal som minimum være huller i begge sider, så der kan komme luft ind i kassen. Den varme luft stiger op gennem hullerne i toppen, men det kræver et vist flow for at være tilstrækkeligt. Alternativt skær den af i fodliste højde, så der kan komme luft ind fra neden.

Redigeret af Munch - 08-September-2018 kl. 21:49
Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 21:57
Det vil jeg få kigget på. Tak for det. Har lige set Infinity War, hvor det er lukket. Da jeg tog top panelet fra og mærkede efter, skal det siges, at det ikke blev så varmt end, da jeg så film i Juli, hvor der til tider var ulideligt varmt. Problemet bliver selvfølgelig nok til næste sommer, hvis vi får en ligeså varm sommer, men så kan det også være at jeg forærer det væk til min lillesøster og køber mig et OLED.

Det er en chance at tage, det ved jeg, men kan alligevel ikke få mere end et par 1000 kr. for det i dag, så jeg overlever nok hvis det går i stykker. Så må jeg købe mig et OLED 65" på tilbud.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 22:15
Kan på det varmeste anbefale dig at du maler hele vægen bag fjernsynet. Vi malede vores væg som fjernsynet hænger på mørkeblå og blev noget overrasket over hvor stor forskellen er. Før skreg den hvide væg på opmærksomhed, nu efter vi har malet er det kun fjernsynet som kalder på opmærksomhed. Man ser nærmest kun billedet, Ikke noget forstyrrende lysindfald 😎

Frank 


Redigeret af Frank13 - 08-September-2018 kl. 22:16
Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 22:47
Det kommer også til at ske - Enten koksgrå eller mørkerød som sofatæppet har, så den hvide væg ikke genere, når der er mørkt.
Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 17:17
Jeg glemte helt at poste den færdig løsning. Kæmpe forskel at have gjort væggen mørkt. Det kan jeg kun anbefale at få malet i en mørk farve, hvis I kan få overtalt fruen til det Wink Det er også blevet mere hyggeligt. Nu virker mit 60" Plasma ikke lille mere og det er lige før jeg overvejer en 65" OLED næste gang istedet for 77", men nu får vi at se med priser osv. Det har været et sjovt projekt og har allerede en mere elegant og flottere løsning næste gang, der skal købes OLED.








Redigeret af Runejen - 18-Oktober-2018 kl. 17:17
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 20:41
Det ligner meget den farve som vi har her i stuen på vægen med fjernsynet Smile Tillykke med det flotte resultat 👍
Mvh Frank 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 07:58
flot og stiren løsning
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 11:35
Det er meget pænt, ingen tvivl om det ... men det burde nok have været postet i hifi-forummet, da det ikke rigtigt har noget med hjemmebio at gøre.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 14:57
Det er blevet pænere med den mørke væg Thumbs Up

Har dog altid syntes at de der standere ligner katte kradsetræer :) 
der kan jeg personligt meget bedre lide de nye treepod standere
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Det er meget pænt, ingen tvivl om det ... men det burde nok have været postet i hifi-forummet, da det ikke rigtigt har noget med hjemmebio at gøre.

Hvorfor det? Altså postet i Hi-Fi-afdelingen, når nu der er et TV blandet ind i det, så er det da fint nok, at det er her... Det er jo også i "Visnings- og lytte-udstyr", så det er da passende, synes jeg.Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu