recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Devialet Phantom Gold + TV-Møbel byggeprojekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Devialet Phantom Gold + TV-Møbel byggeprojekt

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Devialet Phantom Gold + TV-Møbel byggeprojekt
    Sendt: 31-August-2018 kl. 02:44
Hej allesammen

Jeg er ikke ny herinde, men kan ikke huske mit kodeord til min gamle profil herinde grundet ny email adresse, men som nogen måske husker, så var jeg ham, der lavede den her tråd om Devialet Phantom Silver.

https://forum.recordere.dk/devialet-phantom-silver_topic139880_page1.html

I dag består mit Hi-FI af:

- Pioneer KRP-600M (Skal udskiftes, når 77" OLED kommer godt ned i pris i 2019/2020)
- Apple TV 4K
- 2 x Devialet Phantom Gold / Branch stander
- Devialet Dialog

Jeg er flyttet i rækkehus for noget tid siden og som I kan se på billedet, ser det ikke for kønt ud i stuen. Har designet mit eget tv-møbel, som pakker mit Pioneer helt ind med gode udluftningshuller. I kan få en lille teaser her, hvor jeg vil uploade det undervejs. Projektet bliver færdig i løbet af næste uge :) Min far er håndværker og står for at sætte det hele sammen.







Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2018 kl. 10:11
Er det meningen at pladen skal op ad væggen og så fungere som kabelskjuler?
Ning
Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2018 kl. 12:00
Ja, det er mening, at den plade som ses på nederst billede med et rektangel hul skal være lige under tv'et og skuffen skal ind i hullet, hvor mit Apple TV 4K og en stikdåse skal gemmes. Pladen kommer til at gå fra bunden af TV'et og helt ned til gulvet. Der kommer så sidepaneler i siderne og udluftning oppe i toppen, så mit Plasma TV kan komme af med varmen. Det hele skal så males sort, hvor front på skuffen skal betrækkes med stof. Der skal laves 2 huller i bunden ved fodlistes ved sidepalenerne, hvor strømkablet fra min højttaler kan trænge ind og så op til skuffen. Hele væggen skal males i koksgrå. Egentlig for at lave en meget minimalistisk stil, når jeg ikke har flere AV udstyr. 

Det hele kommer cirka til koste mig 200-300 kr. Jeg fik MDF pladerne billig igennem min onkel for 80 kr. som arbejder ved en møbelfabrik og har skåret de fleste af pladerne til.


Redigeret af Runejen - 31-August-2018 kl. 12:02
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2018 kl. 12:19
har du en arbejdstegning, jeg har ikke fantasi til at se endemålet af det.

Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2018 kl. 13:07
Du kan se målene her fra fronten af. Skuffen kommer til at stikke 15 cm ud. Tv'et kommer til at se ud som om det er 1mm tyk.







Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2018 kl. 13:19
Så er det meningen at strømkablerne skal skjules bagom pladen
Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2018 kl. 19:49
Lidt nyt. Det hele skal selvfølgelig have en tur maling igen og så tror jeg fronten til skuffen bliver malet i rød som sofatæppet.

Frontpanlet:


Sidepanlet + toppen med udluftning


Frontpladen til skuffen





Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 05:47
Nu har jeg vi lige prøvet at sætte det hele sammen. Det skal have en omgang maling igen og kablerne i højre side bliver sat pænere sammen. Der er nogle ting, som skal justeres og skal have fundet ud af, hvilken farve væggen skal have og hvor meget der skal males, så tv møblet ikke giver for meget kontrast med den hvide væg. Tænker det skal være koksgrå som sofatæppet. I skuffen er der monteret et rødt stof. Inde bagved er der en stikdåse og et Apple TV 4K. Meget simpelt som jeg ville have det.

Der skal nok komme flere billeder og nærbilleder, når vi er færdig, hvis folk er interesseret. Synes det har været en stille tråd.



Redigeret af Runejen - 08-September-2018 kl. 05:51
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 08:36
Ser sgu da ikke så tosset ud. Meget fedt på billedet der, at det stort set matcher med tæppet. Det røde højttalerstof med den sorte plade :D

Men det er da meget arbejde at lægge i det, hvis du allerede har planer om et 77", er det ikke?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 08:38
Du har boret en række huller i toppen, for at den varme luft kan komme ud, hvor kommer den kolde luft ind?

Mit umiddelbare bud er at du har fået lukket dit tv alt for godt inde og det meget hurtigt dør af varme.

Jeg syntes ikke at det ligner at dit tv er 1 mm tykt - tvært imod - men jeg syntes at det er en flot løsning i har fået lavet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Runejen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2018
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Runejen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 16:25
Nagash:

Takker :) Min onkel arbejder hos en møbelfabrik, så vi har fået pladerne og skåret ud for 80 kr. Stoffet gav jeg 49 kr. i Stof2000 i Randers og min far har været maler, så han har værktøjerne og så har vi sat det sammen. Der har selvfølgelig været lidt arbejdet, men projektet har ikke kommet til at koste mere end 500 kr. når vi er færdig med at male væggen. Jeg skal også have syet nogle puder til mit Stressless Pause sofa med samme røde stof, som jeg har brugt til skuffen, så det hele matcher.

Problemet er at 77" er for dyrt, så holder øje med LG C8 77" når modellen er ved at udgå næste år. Ellers venter jeg til 2020, når LG kan lave OLED op til 100" og 77" falder yderlig i pris.

KlausDM:

Helt enig at det ikke ligner et 1 mm tykt efter vi har sat det op. Det er et rækkehus jeg lejer. Hvis jeg havde købt det eller nyt hus, så havde jeg lavet en mere elegant og smartere løsning, som jeg har i tankerne næste gang.

Ja jeg ved ikke om det kan holde til det. Nogle gange tænker jeg også, at jeg skulle have købt mig et 65" OLED på tilbud til dette projekt. De bliver mig bekendt ikke varme. Vil også rigtig gerne have et Wallpaper OLED, så man ikke behøver pakke det ind men det er dyrt og gider ikke den medfølgende soundbar, når jeg har et Devialet Phantom anlæg. Er ikke fan af de andre OLED, hvor den ekstern boks sidder bagpå, så det ikke kan komme helt ind til væggen.

Men her er lidt flere billeder af tv møblet og stuen. Det mangler som sagt at få en tur maling igen efter det er blevet slebet og man kan se skruer osv og stoffet skal rettes til. Der er 4.3m fra Tv til sofa. Derfor jeg rigtig godt kunne tænke mig et 77". Når man ser indhold i 16:9 er størrelsen fin, men når det er formatet med sorte bjælker ønsker jeg mig et større tv.
















Redigeret af Runejen - 08-September-2018 kl. 16:27
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 18:29
det er lige før B&O må være misundelig. Du opnår ikke noget ved at lave om på vægfarven, TV er integreret i reolen på smukkeste vis.

Meen få hurtigst muligt lavet noget mere udluftning, ellers får du brug for nyt TV tidligere end forventet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu