recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB+ i bilradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB+ i bilradio

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 17:09
Når du har investeret i en Android enhed, hvorfor hulan overhovedet bøvlet med det ringe DAB skrammel? Lav dog internetdeling via din mobil, og stream kanalerne direkte fra internettet. Det giver også en bedre lydkvalitet.

Redigeret af Flippo - 06-September-2018 kl. 17:10
Til top
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boom-boom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 17:26
Det er nok en generations relateret ting ville jeg tro. Jeg kunne sikkert være din bedstefar, og min Nokia 6210 streamer ikke ret godt. At det blev en Android radio er er tilfælde.

Jeg går sjældent nogen steder med en mobil telefon. Den del af moderne teknik interesserer mig ikke noget særligt. Jeg købte radioen med henblik på at få god navigation og DAB+ radio.

Sådan er vi så forskellige.
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af boom-boom boom-boom skrev:

Jeg har skiftet min VW bilradio til en “top of the range” android bilradio. Den er købt og installeret hos en professionel bilradio forretning.

DAB+ modtagelsen er et problem og jeg er nu på den tredie DAB+ modtager fordi modtagelsen er særdeles ustabil. Bedste modtager enhed har givet mig et signal som leverer musik omkring 50% af tiden. Resten af tiden er skrat eller nul signal.

Sælgeren erklærer at dette ikke skyldes den enhed han har solgt og installeret, og at det udelukkende skyldes det transmitterede DAB+ signal der er super elendigt. Det har jeg svært ved at tro på.

Har han ret eller har han bare solgt mig noget som ikke duer?


På DRs kanaler bør du have meget få udfald med en ordenlig antenne.

Det er helt klart, at dit problem er antennen. Med DAB+ skal du DØD OG PINE benytte en ekstern antenne, og som en anden debattør har skrevet, så skal du undgå en hajantenne.

En ganske almindelige teleskopantenne, som er beregnet til DAB/DAB+ vil løse dine problemer, og så skal du huske, at den gerne må sidde så lodret som muligt.

Og når du så har fået løst problemet, så kører du ned til din såkaldte professionelle forhandler og forklarer dem, at de er nogle (INDSÆT SELV TILLÆGSORD) fjolser.


Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 12:19
STORT fremskridt, at DAB dækningen er så ringe, at vi skal tilbage til ,80erne, hvor alle kørte rundt med en stor pisk på for eller bagskærrm. Og de smarte havde en motordrevet af slagsen.
Ironi kan forekomme.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

STORT fremskridt, at DAB dækningen er så ringe, at vi skal tilbage til ,80erne, hvor alle kørte rundt med en stor pisk på for eller bagskærrm. Og de smarte havde en motordrevet af slagsen.
Ironi kan forekomme.
Fint med ironi, bare skidt når den er baseret på forkerte fakta.

- dækningen er ikke så ringe endda
- antennen er ikke en stor pisk

Hertil kommer så at DAB giver flere kanaler.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

STORT fremskridt, at DAB dækningen er så ringe, at vi skal tilbage til ,80erne, hvor alle kørte rundt med en stor pisk på for eller bagskærrm. Og de smarte havde en motordrevet af slagsen.
Ironi kan forekomme.


Din ironi viser desværre også skræmmende lidt viden om DAB - hvilket desværre ikke er noget unikt.
DAB dækningen er slet ikke så ringe, men det kræver, at man bruger det korrekte udstyr.

Når selv såkaldte professionelle forhandlere med fuldt overlæg installerer DAB med en rudemonteret antenne, så er der noget helt galt. Det må skyldes uvidenhed, for det er på niveau med at hælde diesel i en benzin bil.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

STORT fremskridt, at DAB dækningen er så ringe, at vi skal tilbage til ,80erne, hvor alle kørte rundt med en stor pisk på for eller bagskærrm. Og de smarte havde en motordrevet af slagsen.
Ironi kan forekomme.

Mine aktive DAB antenner er ca. 15 cm lange....

Jeg kan på radioerne skifte mellem FM og DAB. Steder hvor FM begynder at "knase" er der typisk fint signal på DAB. I f.eks. parkeringshuse/kældre jeg har besøgt, er DAB langt overlegen ift FM.

Der kan selvfølgelig være steder hvor FM går bedre igennem, men det samme gælder for DAB.

Generelt oplever jeg DAB som værende bedre, da der er mindst lige så god dækning og ingen halvdårlig dæknig med "knas", som ofte er tilfældet med FM.

Ironi forekommer ikke..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu