recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround forstærker, mere effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround forstærker, mere effekt

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af nam nam nam nam skrev:

😘
Piver ikke konstatere bare nogle vejleder bedre end andre. Mht audiofil, vel sagt med et glimt, men er det noget der er uhørt ? Er opfattelsen af musik målbar eller en personlig oplevelse 
Ændrer intet ved din egen nedladende bemærkning omkring andre, med en anden tilgang til audio.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af nam nam nam nam skrev:

uhh ja det er nok ikke helt korrekt iflg audio fil snobberne at høre musik i andet end stereo, men når man synes det lyder fantastisk og mere fyldigt end alm stereo skal man så ikke gøre det?  Lige tilføje at det ikke er 4 kanals stereo jeg er ude i men thx music, hvor den deler lyden lidt ud forskelligt, eks kor til baghøjtaler osv. Plus mine baghøjtaler spiller meget lavt, de fylder bare lydbilledet mere ud.... "Ikke behov for hjælp" jo jeg har lært en masse omkring emnet fra nogen plus en retning til hvad jeg læse mere omkring og not so much fra andre. 
Mange tak.
😘 

Hvis nu bare du vidste hvad dit fake surround/thx music gør, så ville du hurtigt indse hvorfor det ikke lyder optimalt. Du savner mere fylde, og ja det får du med større højttalere evt kombineret med et par subwoofer'e. Ikke ved flere mikro sattelitter som spiller samme frekvenser. Når du gør det så vil de uundgåeligt udfase hinanden i større eller mindre grad. Med andre ord det bliver aldrig nogensinde godt. Du skriver selv du er "ny i gamet", men du lytter overhovedet ikke til dem som har erfaring på området, og som har prøvet det du er i gang med nu for mange år siden. 


Redigeret af armani-thomas - 14-September-2018 kl. 18:18
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 18:08
Dobbeltpost.

Redigeret af JeTex - 14-September-2018 kl. 18:09
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af nam nam nam nam skrev:

Hej.

Ny i gamet, har onkyo TX-RZ900 surround forstærker, fronthøjtaler pandion 20....spiller fantastisk i stereo.... Problem: når jeg spiller thx music over 4  højtaler, højt, så forsvinder klarheden ilyden, ved høj volume, nok pga den skal trække ekstra højtaler... Hvad og hvordan får jeg mere effekt uden at ændre på lydbilledet fra forstærkeren og front højtalerne, kan jeg købe en effekt forstærker som kun tager sig af baghøjtalerne. Jeg spiller kun med 4 højtalere vedthxmmusic. (elsker det lydbillede som thx / flere højtalere giver) ....  Når jeg kun spiller i stereo har jeg effekt nok og lyden er klar og detaljeret selv ved meget høj volume. God fif modtages, gerne brugt og billige løsninger.
Det må være guf for en der nyder quadrosonic musik hvis man os kan li John Lennon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu