recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround forstærker, mere effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround forstærker, mere effekt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
nam nam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2018
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nam nam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 20:57
Hvis jeg smider mere effekt på fronterne, bliver lyd billedet så ikke skabt af den nye forstærker der giver ekstra effekt til fronten? Er som sagtmeget tilfreds med dynamikken, klarheden på onkyo TX-RZ900 og ønsker ikke at ændredet lydbillede. Hvis jeg stadig kan beholde tx-rz900 lydbillede og få mere effekt, så lyder det som en god løsning. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 21:12
En effektforstærker farver lyden utroligt lidt.

DSP’en i din surroundforstærker farver lyden langt mere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nam nam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2018
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nam nam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 21:15
Ok tak, hvad hedder det der gør man kan koble dem sammen ? Er der noget jeg skal være opmærksom på ved køb af effekt forstærker ? Alder, watt, mærke eller lign. 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 21:40
Du tilslutter effektforstærkeren til pre out på din surround forstærker..
Mvh Frank 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af nam nam nam nam skrev:

Ok tak, hvad hedder det der gør man kan koble dem sammen ?
Der er pre out til alle kanaler:



Så kan du prøve dig frem til hvilke højttalersæt du mener er bedst for dine ører på effektforstærker  Wink
Mvh. JørgenT
Til top
nam nam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2018
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nam nam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 08:49
Det er super, mange tak for jeres råd, jeg vil gå på jagt. 
Til top
Gargazol Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Maj-2014
Sted: Fensmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gargazol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 10:19
Hvor i landet er du? det kunne jo være der var nogen omkring dig der har en effekt forstærker du kan teste med inden du køber :)
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 12:10
Det er nok ikke udgangeffekten som sådan der er problemet. Forskellen på 135 og 200 watt er mindre end 3db og i øvrigt er 4 gange 135 watt stadig mere end 2 gange 200 watt. Det er nok nærmere strømforsyningen i recieveren der er for lille til at levere strøm nok til 4 højttalere ved høj effekt. I så fald er det en udmærket ide at bruge en ekstern effektforstærker i god kvalitet men formodentlig vil det give det bedste resultat at koble den til fronthøjtalerne - effektforstærkeren skal have en stor strømforsyning men ikke nødvendigvis en højere udgangseffekt på papiret. Hvis efektforstærkeren har en neutral klang vil den ikke ændre lyden fra din reciever ud over bedre dynamik og kontrol.
Mvh
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 09:53
Har du tjekket om de to ekstra højttalere er korrekt forbundet og ikke er i modfase... Det sluger bassen..

Ning
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af nam nam nam nam skrev:

Hvis jeg kun spiller i stereo er der ingen problemer, i stereo levere den 200 w i 4 ohm, ved multi channel 135watt. Det har intet med små enheder eller behov for ekstra bass / subwoofer. Men tak for din kompetente vurdering. 

Selv tak. Held og lykke med din nye effektforforstærker Wink

Det er altid en fornøjelse at debattere her på forum ...

Anyway. Jeg skyder det stadig til at det er spild af penge at hælde mere effekt i de højttalere end hvad din Onkyo kan levere. Hvis det lyder af roev, så er det ganske givet en kombination af højttalerne der ikke kan spille højere, THX processoren og/eller dårlig akustik.


Redigeret af Mefisto - 13-September-2018 kl. 16:11
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har du tjekket om de to ekstra højttalere er korrekt forbundet og ikke er i modfase... Det sluger bassen..


Lige præcis og lyden vil flagre rundt og være meget upræcis

De behøver ikke engang være ude af elektrisk fase for at det kan ske. De kan sagtens være ude af akustisk fase selv om ledningerne er forbundet rigtigt. Multikanal stereo er som at åbne Pandoras æske.
Til top
nam nam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2018
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nam nam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 11:35
Tak for jeres fine input...

Forstærkeren er pt til reperation, så alt bliver testet igennem inden jeg udvider. Det var venstre bagport som var begyndt at skratte / tabe lyd. Måske dette kunne være det der har været med til at forvrænge ? Ret sikker på kablerne har været rigtige. Mit opslag er lavet så jeg har noget at gå / teste efter når den kommer hjem igen.

Mefisto, dit indslag er så tydeligt at du ikke er vild med SA, dit første indslag, der læser du ikke hvad jeg beskriver, og der kritisere du de små enheder, og antager de ikke kan håndtere volume trykket, hvilket de klare fint i stereo, hvor til du endda forslår subwoofer da du antager de mangler bass, hvilket de på ingen måder mangler, selvom enhederne er små. Har du overhovedet hørt højtalerne?

Dit næste indslag bliver så rettet til at du stadig holder på at hvis det lyder af roev, hvilket det på ingen måder gør, og som beskrevet, oplever kun fejlen i thx music og ikke i stereo, selv ved endnu højere volume... Men så får du det lige rettet til fra dit første super kvalificeret indslag, at nu er det en kombination af mulig ting, volume niveua (det er det nok ikke når jeg kan spille højere i stereo, uden problemer) thx process (det er en mulighed) dårlig akustik, hvilket jeg kan afvise.

Er din vejledning brugbar? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu