recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Zappiti produkter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Zappiti produkter?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Zappiti produkter?
    Sendt: 11-September-2018 kl. 11:33
Hej alle,

Jeg er desværre aldrig blevet helt glad for min Nvidia Shield. Der blir ved at være små irriterende fejl i det daglige som jeg efterhånden har fået nok af..

Derfor er jeg begyndt, at kigge efter alternativer til denne og i min søgen er jeg faldet over mærket Zappiti, det ser ud til og være stabile produkter med et simpelt og flot layout. Den skal kun bruges til afspilning af min stadig voksende blu-ray samling der ligger på en harddisk.. Nogen der har erfaringer med deres produkter og i så fald fungere de? Samt fordele og ulemper? 

Mvh Brian Høgh 



Redigeret af flex195 - 11-September-2018 kl. 11:42
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 16:56
Plusser, flot brugergrænseflade, afspiller alt incl. 3D isoer samt 4k med hdr.

Minusser, mangler support for bd menu.

P. S. jeg har en Zappiti mini 4k hdr til salg hvis du skulle være interesseret, da jeg er overgået til en HTPC som min primære afspiller.

send mig en P.M. hvis interesseret



Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 17:36
Hej jespermart

Det lyder jo meget lovende, bd menuer bruger jeg ikke så det er ikke det store problem. Jeg sender en PM


Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 18:02
Jeg har en Zappiti One 4K HDR. Min oplevelse er meget negativ, og det er absolut ikke noget jeg vil anbefale andre. 

Nu er det et stykke tid siden, jeg opgav den, så jeg kan ikke huske alle deltaljer. 

Problemer med at vise fuld skærm. Den insisterede på at lave en slags underscan! Virkelig underligt!
Håbløs dårlig fjernbetjening. Man skal trykke flere gange, og den sender forkerte kommandoer.
GUI’en er grim og 10 år forældet. (Jeg medgiver, at det er en subjektiv opfattelse)

I stedet bruger jeg Apple tv4k, som - efter min mening - er en laaaangt bedre løsning.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 22:35
Tror du skal kikker i retningen ATV4K eller Dune HD Pro 4K.

Zappiti var før i tiden Dune modeller med Zappiti's Firmware, men aldrig været på højde med Dune's egen firmware. Har selv haft flere Dune afspiller, de afspiller alt hvad med smider efter dem. Top modellerne har til med BD menu support.

Jeg er selv hoppet på ATV
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Jeg har en Zappiti One 4K HDR. Min oplevelse er meget negativ, og det er absolut ikke noget jeg vil anbefale andre. 

Nu er det et stykke tid siden, jeg opgav den, så jeg kan ikke huske alle deltaljer. 

Problemer med at vise fuld skærm. Den insisterede på at lave en slags underscan! Virkelig underligt!
Håbløs dårlig fjernbetjening. Man skal trykke flere gange, og den sender forkerte kommandoer.
GUI’en er grim og 10 år forældet. (Jeg medgiver, at det er en subjektiv opfattelse)

I stedet bruger jeg Apple tv4k, som - efter min mening - er en laaaangt bedre løsning.

Det lyder ikke videre positivt, kan det være du har fået en model med børnesygdomme? Har du tjekket for opdateringer for nylig, kan jo være nogen af problemerne er blevet løst? 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Tror du skal kikker i retningen ATV4K eller Dune HD Pro 4K.

Zappiti var før i tiden Dune modeller med Zappiti's Firmware, men aldrig været på højde med Dune's egen firmware. Har selv haft flere Dune afspiller, de afspiller alt hvad med smider efter dem. Top modellerne har til med BD menu support.

Jeg er selv hoppet på ATV

Tak for input. Var ikke klar over det forholdte sig sådan mht Dune og Zappiti. 
Jeg kommer nok aldrig til at eje et Atv, vil gerne have noget der hovedsageligt er lavet til film..
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Tror du skal kikker i retningen ATV4K eller Dune HD Pro 4K.

Zappiti var før i tiden Dune modeller med Zappiti's Firmware, men aldrig været på højde med Dune's egen firmware. Har selv haft flere Dune afspiller, de afspiller alt hvad med smider efter dem. Top modellerne har til med BD menu support.

Jeg er selv hoppet på ATV

Tak for input. Var ikke klar over det forholdte sig sådan mht Dune og Zappiti. 
Jeg kommer nok aldrig til at eje et Atv, vil gerne have noget der hovedsageligt er lavet til film..

ATV 4K med Infuse er skræddersyet til film Wink

Jeg har gennem årene haft utallige mediestreamere som er brugt sammen med min NAS.

Jeg er ikke begejstret for Apple produkter, men må sige at ATV 4K (med Infuse) er det bedste jeg har haft.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Tror du skal kikker i retningen ATV4K eller Dune HD Pro 4K.

Zappiti var før i tiden Dune modeller med Zappiti's Firmware, men aldrig været på højde med Dune's egen firmware. Har selv haft flere Dune afspiller, de afspiller alt hvad med smider efter dem. Top modellerne har til med BD menu support.

Jeg er selv hoppet på ATV

Tak for input. Var ikke klar over det forholdte sig sådan mht Dune og Zappiti. 
Jeg kommer nok aldrig til at eje et Atv, vil gerne have noget der hovedsageligt er lavet til film..

ATV 4K med Infuse er skræddersyet til film Wink

Jeg har gennem årene haft utallige mediestreamere som er brugt sammen med min NAS.

Jeg er ikke begejstret for Apple produkter, men må sige at ATV 4K (med Infuse) er det bedste jeg har haft.

Hmm kan være jeg skal kigge lidt på det Infuse. Måske du kan svare mig på følgende spørgsmål :
Film der er købt i ITunes f.eks 4k HDR, blir de vist i Infuse side om side med ens private samling af f.eks blu-ray og dvd tips? Altså hvis man gerne vil have det vel og mærke. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 08:18
Så fik jeg en Zappiti 4k mini HDR og sikke en boks, jeg er meget imponeret, nem og logisk at navigere rundt i og et fedt GUI, tror helt sikkert det blir min fremtidige afspiller. Eneste problem jeg har oplevet er, at den ikke kan afspille mine blu-ray der har losless 5.1 pcm lydspor, som f.eks min Shield den kan. Ellers er jeg ovenud tilfreds og den er bare klippestabil i for hold til min Shield. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu