recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVidia Shield vs Apple TV 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVidia Shield vs Apple TV 4K?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Et stort minus er (som også påpeget) manglen på hd lydformater.


Den mangler dog kun Atmos, som er lige på trapperne (virker i beta).
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Et stort minus er (som også påpeget) manglen på hd lydformater.


Den mangler dog kun Atmos, som er lige på trapperne (virker i beta).

Ja men ikke proper atmos:).


Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Et stort minus er (som også påpeget) manglen på hd lydformater.


Den mangler dog kun Atmos, som er lige på trapperne (virker i beta).


?!? ...Atmos er IKKE det samme som HD Lyd.

Lyden kan sagtens være ganske elendig med Atomos. Atmos hander om selve surroundformatet, ikke om hvor vidt lyden er [endog ekstremt] hårdt komprimeret som tilfældet er det på streamingtjenester eller om det er lossless og HD som på Blu-ray.

Og hvad HD musik angår, så kan du heller ille spille 24/96 og 24/192 selv som PCM. PCM ville ellers fungere fint med musik i forhold til med film, da musik almindeligvis ikke som film indeholder dialnorms og andre dynamiske metadata til at skrue på lydstyrkerne/ændre dynamikken afhængigt af om der tales eller der er eksplosioner og lign.

Redigeret af TBC1 - 12-September-2018 kl. 20:33
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

.... Så den eneste app af dem du nævner er hbo nordic, som skal streames via den indbygget chromecast funktion i shielden.
HBO Nordic fås direkte på Shield via Yousees egen app til Android TV.....

Redigeret af miri - 12-September-2018 kl. 20:26
miri
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 21:49
Jeg har en Apple TV 4K og efter de seneste forbedringer til Infuse Pro er jeg praktisk taget stoppet med at bruge min RPi3 til afspilning af filer fra mit netværksdrev.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 22:28
Spøjst som I alle overvejende taler om at streame fra lokal NAS, hvilket OP slet ikke nævner.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Har både en Shield og Apple TV4k. Til Youtube og Kodi (TV optagelser) bruger vi Shield, men til Netflix, leje af film, Prime bruger vi AppleTV4k.

Shield'en er super HW, med responsiv brugerflade og såvidt jeg ved supporteres Youtube 4k ikke i Apple boksen. MrMC har jeg aldrig fået til at virke i apple boksen.

Men til Netflix etc. synes jeg appleboksen virker bedst, bortset fra den er LANGSOM til at checke om bruger fladen skal løre HDR eller ej.
Hvorfor har du ikke fået mrmc til at virke?

Husker det ikke helt. Det var optagelse og afspilning via TVHeadend på min Synology NAS jeg ikke umiddelbart fik til at spille og så brugte jeg bare Shielden med Kodi. Købte også et Sony TV med Kodi så det var lettere blot at bruge.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Jeg er mega glad for jeg valgte Shield istedet for Apple tv.

1: Mulighed for DTS-HD/TrueHD/DTS-X osv
2: Mere fleksibilitet (sådan er det jo med android)
3: Den er dejlig hurtigt
4: Erstattede min chromecast 2 da den har indbygget chromecast

Streamer 70gb 4K HDR film til min Shield via Plex og det klare den via direct play det godt nok lækkert!


Punkt 2, kan du ikke lige uddybe den?
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 07:33
Om ikke andet, så kan jeg da :-)

Kodi kan blot installeres Native fra Play butikken og er gratis og herved kan du uden problemer afspille alle de formater du måtte have lyst til om det er *.mkv eller *.iso eller endda *.rar eller *.zip pakkede medier - Kodi pakker selv ud.

Hvis der er en App som du ikke lige kan finde i Play Store jamen så downloader du blot *.apk filen (App filen) fra et mirror smider den på en USB Stik og installere den via en filbrowser som i øvrigt også kan installeres native.

Vi har 2x Shield 4k her hjemme og til ungernes værelse har jeg købt Xiaomi Mi Box - Denne kan det samme som en Shield - samme interface og Google Certified.
Knapt så vildt hardware men til 430kr inkl. fragt...... og fjernbetjening medfølger selvfølgelig.
Dem har vi 3 af og det spiller altså bare MAX.
De har også indbygget Chromecast hvis man skulle bruge det.

Gad godt se en prøve at sideloade noget på en ATV uden først at skulle jailbreake eller sådan noget - kan man det på en ATV i øvrigt?

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Spøjst som I alle overvejende taler om at streame fra lokal NAS, hvilket OP slet ikke nævner.

OP afsluttede med at spørge:

"Hvad kan NVidia Shield som Apple TV 4K ikke kan og er NVidia Shield lige så stabil og godt kørende som Apple TV 4K?"

Jeg går ud fra, at det er almindeligt kendt, at ATV4K har den bedste app-understøttelse hvad streamingtjenester angår.

Jeg har selv altid haft en medieafspiller (NeoTV550, RPi2, RPi3) som supplement til min ATV (2 og 4) fordi ATV var for begrænset eller nærmest ubrugelig til dette formål, men ATV 4K og de seneste tvOS-opdateringer har vi endelig fået Gigabit Ethernet, hardware-understøttelse af HEVC, framerate matching og en kolossal processorkraft, der giver bedre muligheder for opskalering i højere kvalitet end hidtil. Med Infuse Pro (ej gratis, men jeg betaler gerne) på ATV 4K har jeg langt om længe en boks der gør øvrige medieafspillere overflødige. Jeg ved godt, at Shield kan bruges som sin egen Plex server, men jeg kan ikke rigtig se formålet ved det når man har en app der kan afspille samtlige formater som de er.

Hvad spil angår synes jeg heller ikke der mangler noget på ATV 4K i forhold til Shield.

Eneste minus ved ATV 4K er, at YouTube-app'en ikke understøtter 4K, men har man et 4K TV af nyere dato har man forhåbentligt også 4K YouTube direkte via TV'ets Smart-funktion.

Der skal nok være nogle ting, hvor Shield giver nogle flere muligheder end ATV 4K fordi platformen er en smule mere åben, men for mit eget vedkommende er jeg stoppet med at kigge efter en supplerende boks.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Spøjst som I alle overvejende taler om at streame fra lokal NAS, hvilket OP slet ikke nævner.
Vel ikke så spøjst, hvis man rent faktisk læser alt hvad OP skriver.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Har både en Shield og Apple TV4k. Til Youtube og Kodi (TV optagelser) bruger vi Shield, men til Netflix, leje af film, Prime bruger vi AppleTV4k.

Shield'en er super HW, med responsiv brugerflade og såvidt jeg ved supporteres Youtube 4k ikke i Apple boksen. MrMC har jeg aldrig fået til at virke i apple boksen.

Men til Netflix etc. synes jeg appleboksen virker bedst, bortset fra den er LANGSOM til at checke om bruger fladen skal løre HDR eller ej.
Hvorfor har du ikke fået mrmc til at virke?

Husker det ikke helt. Det var optagelse og afspilning via TVHeadend på min Synology NAS jeg ikke umiddelbart fik til at spille og så brugte jeg bare Shielden med Kodi. Købte også et Sony TV med Kodi så det var lettere blot at bruge.
Okay. Jeg kører med TVHeadend via. MrMc. Kan ikke lige huske hvor meget jeg egentligt har optaget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu