recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVidia Shield vs Apple TV 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVidia Shield vs Apple TV 4K?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 10:08
Jeg skal prøve. Nu er apple folk svære at diskutere med.

Du kan sideloade APKer fra andre sider det skal ikke stamme fra Google play.
Du kan smide anden ROM på ligsom android telefoner.
Og sikkert en masse andet som apple lukker for :D
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 10:40
Kan AppleTV noget om Shield ikke kan? Når jeg læser om begge synes jeg ofte at man løber ind i begrænsninger med AppleTV men Shield er jeg endnu ikke stødt på nogle.

At Shield har indbygget Chromecast synes jeg specielt er en enorm trumf over AppleTV.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 10:45
Med Shield får du ikke et korrekt auto color space og flere apps bl.a. Netflix kan ikke lave auto refresh rate som Apple kan. Den kan desuden heller ikke klare Dolby Vision og scaleren i Shield er dårlig ift. Apple TV 4k. Men den har andre fordele som andre har nævnt.
Og er bestemt ikke tilhænger af Apple og kommer heller ikke til at blive det.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Kan AppleTV noget om Shield ikke kan? Når jeg læser om begge synes jeg ofte at man løber ind i begrænsninger med AppleTV men Shield er jeg endnu ikke stødt på nogle.

At Shield har indbygget Chromecast synes jeg specielt er en enorm trumf over AppleTV.

Det har historisk været korrekt, at Apple TV (alle versioner) havde mange begrænsninger, men du skal fokusere på, hvilke muligheder du har med Apple TV 4K + den seneste version af tvOS og de seneste versioner af diverse apps.

Når jeg har læst om Shield er jeg også gennem tiden stødt på alskens omtale af diverse hard- og softwareproblemer, men de er mig bekendt blevet løst med tiden, så jeg vil ikke lægge den fortiden til last.

Indbygget Chromecast? Tjo, jeg foretrækker nu native app support i stedet for at skulle caste, men så har man jo AirPlay på Apple TV 4K. Dog ikke noget jeg bruger særligt ofte i og med at app support er så omfattende på tvOS.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Jeg skal prøve. Nu er apple folk svære at diskutere med.

Du kan sideloade APKer fra andre sider det skal ikke stamme fra Google play.
Du kan smide anden ROM på ligsom android telefoner.
Og sikkert en masse andet som apple lukker for :D

Apple stiller de hardwarefunktioner, der er brug for, til rådighed for app-udviklerne, så der ikke længere er behov for alle disse krumspring.

Det har bestemt ikke været tilfældet indtil for kort tid siden. Jeg vil nødig lyde som en Apple fanboy og jeg ville ikke have givet nogen entydig anbefaling af Apple TV 4K for blot et halvt år siden, men i dag er situationen en anden.

Shield var langt foran alle andre da den blev lanceret i 2015 og holder sig stadig godt, omend den begynder at halte lidt på hardwaresiden i forhold til Apple TV 4K. Mit største problem med den er, at tvOS er en langt bedre supporteret platform og alt andet lige så er det afgørende for mit valg af boks.

At jeg ikke kan sideloade en fuld udgave af Kodi uden en forfærdelig masse besvær er så hvad det er. Det gør mig nu ikke noget da jeg ikke har behov for at køre skumle add-ons. Infuse Pro klarer alle mine lokale medier.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 11:41
Infuse på Atv, vil den vise ens komplette filmsamling - altså ens blu-ray samling og de nye 4k titler man har købt i ITunes i samme mappe?


Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 11:45
Som en anden nævnte, så er 4k HDR på Itunes et kæmpeplus for ATV , hvorimod Shield er mere komfortabel hvis man ripper egne film, eller stjæler . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 11:56
mærkeligt sådan en debat her ikke kan spores hen på behovet fremfor hvilken der er bedst.




Redigeret af Bromberg5 - 13-September-2018 kl. 11:56
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Kan AppleTV noget om Shield ikke kan? Når jeg læser om begge synes jeg ofte at man løber ind i begrænsninger med AppleTV men Shield er jeg endnu ikke stødt på nogle.

At Shield har indbygget Chromecast synes jeg specielt er en enorm trumf over AppleTV.

Så må du lige læse op på din viden igen;)

Iøvrigt kan man godt sideloade apps på atv, syntes bare det lyder kringlet og atv har de apps jeg har brug for.


Redigeret af Bromberg5 - 13-September-2018 kl. 12:00
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Med Shield får du ikke et korrekt auto color space og flere apps bl.a. Netflix kan ikke lave auto refresh rate som Apple kan. Den kan desuden heller ikke klare Dolby Vision og scaleren i Shield er dårlig ift. Apple TV 4k. Men den har andre fordele som andre har nævnt.
Og er bestemt ikke tilhænger af Apple og kommer heller ikke til at blive det.
nu er du inde på noget du ikke aner om. Først giver jeg dig ret med colorspace på hdr på Netflix. Det må være deres fejl. Ligesom det er Netflix der ikke er auto refresh på Netflix. Når kodi og plexiglas kan finde ud af at lave det til shield
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Med Shield får du ikke et korrekt auto color space og flere apps bl.a. Netflix kan ikke lave auto refresh rate som Apple kan. Den kan desuden heller ikke klare Dolby Vision og scaleren i Shield er dårlig ift. Apple TV 4k. Men den har andre fordele som andre har nævnt.
Og er bestemt ikke tilhænger af Apple og kommer heller ikke til at blive det.
nu er du inde på noget du ikke aner om. Først giver jeg dig ret med colorspace på hdr på Netflix. Det må være deres fejl. Ligesom det er Netflix der ikke er auto refresh på Netflix. Når kodi og plexiglas kan finde ud af at lave det til shield

Du må lige prøve igen at læse hvad jeg svarer på. Det jeg svarer på er, hvad der virker på Apple TV som ikke gør på Shield. Så det handler på ingen måde om at vide noget om. Det er fakta. Der er flere der har nævnt color space stadig ikke virker ordentligt efter sidste opdatering, hvilket det heller ikke gør hos mig.

Apple TV viser correct color space, ligesom autorefresh rate virker på Netflix. At det så ikke er Shields skyld med Netflix, gør da stadig at det virker på Apple TV, men ikke på Shield.



Redigeret af Bjur - 13-September-2018 kl. 14:46
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Mit største hage med min Apple TV 4K er at den kun kan smide LPCM ud og ikke bit stream. 

LPCM giver afspilleren mulighed for aktivt at pille ved signalet og den mistanke irriterer mig :) 
Lidt som Sonos har gjort det med FLAC filer som lyder dårligere efter en opdatering. 

Eller slår den IMO alle afspillere. Bruger selv en anden medieafspiller nu men det er fordi min processor ikke oplyser antalet af kanaler ved LPCM. Derfor skal jeg have bitstream for at have fred i sjælen:) 


Bit stream skulle være på trapperne :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu