recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVidia Shield vs Apple TV 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVidia Shield vs Apple TV 4K?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Jeg har en Apple TV 4K og efter de seneste forbedringer til Infuse Pro er jeg praktisk taget stoppet med at bruge min RPi3 til afspilning af filer fra mit netværksdrev.


Hørt - ATV4 + Infuse = konge kombi :)
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Jeg skal prøve. Nu er apple folk svære at diskutere med.

Du kan sideloade APKer fra andre sider det skal ikke stamme fra Google play.
Du kan smide anden ROM på ligsom android telefoner.
Og sikkert en masse andet som apple lukker for :D


Ordet generalisering dækker slet ikke sådan en udtalelse - der fortælle en masse mere om afsender end om modtager.....
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af nifo nifo skrev:

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Jeg skal prøve. Nu er apple folk svære at diskutere med.

Du kan sideloade APKer fra andre sider det skal ikke stamme fra Google play.
Du kan smide anden ROM på ligsom android telefoner.
Og sikkert en masse andet som apple lukker for :D


Ordet generalisering dækker slet ikke sådan en udtalelse - der fortælle en masse mere om afsender end om modtager.....

Thumbs Up

Det er mest Apple haters der overhovedet gider tage den slags udtalelser med i en seriøs tråd.

Jeg fatter ikke at man er så gift med et styresytem, at man man dømmer nogen brugere "uden for pædagogisk rækkevidde... Utroligt.

Jeg benytter begge dele (dog android-tv/ tvOS ) med de fordele og ulemper de har. Apple er dog klart bedre når det kommer til brugervenlighed. Noget andet er måske hvis man har lyst til at nørde med sideloading osv. 

Jeg vil bare se nogen film i 4K HDR (billigt).


Redigeret af Pede8000 - 13-September-2018 kl. 18:57
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af nifo nifo skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Mit største hage med min Apple TV 4K er at den kun kan smide LPCM ud og ikke bit stream. 

LPCM giver afspilleren mulighed for aktivt at pille ved signalet og den mistanke irriterer mig :) 
Lidt som Sonos har gjort det med FLAC filer som lyder dårligere efter en opdatering. 

Eller slår den IMO alle afspillere. Bruger selv en anden medieafspiller nu men det er fordi min processor ikke oplyser antalet af kanaler ved LPCM. Derfor skal jeg have bitstream for at have fred i sjælen:) 


Bit stream skulle være på trapperne :)
det er sjovt. Bitstream er aldrig blevet nævnt nogle steder. Kun dolby atmos via dolby digital plus
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 19:28
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af nifo nifo skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Mit største hage med min Apple TV 4K er at den kun kan smide LPCM ud og ikke bit stream. 

LPCM giver afspilleren mulighed for aktivt at pille ved signalet og den mistanke irriterer mig :) 
Lidt som Sonos har gjort det med FLAC filer som lyder dårligere efter en opdatering. 

Eller slår den IMO alle afspillere. Bruger selv en anden medieafspiller nu men det er fordi min processor ikke oplyser antalet af kanaler ved LPCM. Derfor skal jeg have bitstream for at have fred i sjælen:) 


Bit stream skulle være på trapperne :)

Hvor har du læst/hørt det?Big smile
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 21:10
Med Shield har jeg en fantastisk god integration med min VU+. Jeg kan streame fra VU+boxen, både live og optagelser - jeg har fuld EPG, styring af timere mm. Med Oreo kan kanalerne vælges direkte fra hovedmenuen på Shield med picons trukket fra VU+ boksen - alt sammen næsten automatisk sat op! Derved får jeg samlet alle mine yndlings mediaværktøjer - Kodi, E2, Android og Chromecast i en box.

Redigeret af miri - 13-September-2018 kl. 21:12
miri
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=nKRGDqMi3Ss

Det stopper sådan ca. diskussionen. Shield ligger jo i top på det hele.


Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 14:17
Jeg har også prøvet XBMC/Kodi/plex/Zappiti på forskellige players og pc men jeg har ikke oplevet noget der kan hamle op med Apple TV + Infuse. Det spiller bare

@bingoking Så diskussionen stopper fordi at Shield er en bedre plex client? LOL 


Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 05:32
Jeg bruger i dag CromeCast til 50 fps materiale og PC til 24 fps fra Netflix og andet 24 fps materiale.

Men jeg fik den tanke at Shield jo kan sættes til at outputte 24 fps og vel kunne bruges som en ekstra 24 fps ChromeCast så at sige. Så jeg har lige et par spørgsmål:

- Der skulle være indbygget ChromeCast funktion i Shield, så vil det ikke blive sådan at når jeg trykker cast ikonet på telefon/pad, så ville jeg få mulighed for at vælge om jeg ville caste fra min 50 fps indstillede ChromeCast eller en 24 fps indstillet Shield?

- Vil Shield automatisk aktivere til skift til dens egen HDMI-indgang via HDMI-CEC ligesom ChromeCast gør det, når man starter en stream via den indbyggede ChromeCast funktion?

- Jeg formoder ikke at Shield registreres som en enhed hos de udbydere der registrerer og tæller enheder når man blot benytter den indbyggede ChromeCast funktion - Lige som udbyderne ikke tæller ChromeCasts, men kun selve telefonen når man benytter alm. ChromeCast. (Det ville nemlig blive et problem for mig ifht nogle tjenester, hvis den talte som en registreret enhed på tjenesten)

- Virker et manuelt sat 24 fps output på shield bare perfekt til Netflix og andre udbydere/andet materiale med 24 fps eller er der udfordringer?

- Forbliver shield på et manuelt sat 24 fps output ved brug af den indbyggede ChromeCast funktion?

- Kan den egentligt afspille BD-Iso filer eller kun rip/remux som m2ts eller matroska. Jeg mener at have forstået at den fint skulle kunne sættes til 24 bit/192 kHz output og afspille flac i op til dette format uden downsampling - korrekt?

- Beholder den sine indstillinger (inkl. 24 fps) hvis den har en periode uden strøm (Der vil automatisk blive tændt og slukket for strømmen sammen med forstærkerens on/off)

For så kunne det jo måske være at jeg skulle se mig om efter en billig brugt Shield.


Redigeret af TBC1 - 16-September-2018 kl. 08:01
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=nKRGDqMi3Ss

Det stopper sådan ca. diskussionen. Shield ligger jo i top på det hele.



Hvis jeg havde brug for en Plex server så afgjort ja.
Det må være en smagssag, men jeg er glad for mit Infuse så jeg kan tilgå mine ting direkte og ikke igennem en server der i mit tilfælde ville kræve en tændt computer altid
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 07:03
Her er der igen et eksempel på en (4 sider lang) tråd, hvor brugere kommer med gode råd, Apple-hating, fakta, erfaringer osv osv. vedr. et specifikt spørgsmål

Alt er som det plejer at være, men trådstarter er pist væk. 

Det er ved at blive ret udbredt i de her "Hvilket produkt kan I anbefale-tråde".
Træls ikk? 


Redigeret af Pede8000 - 16-September-2018 kl. 07:06
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu