recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVidia Shield vs Apple TV 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVidia Shield vs Apple TV 4K?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
bygork Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bygork Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NVidia Shield vs Apple TV 4K?
    Sendt: 12-September-2018 kl. 09:07
Hej. Jeg overvejer at købe en Apple TV 4K. For at have mulighed for kunne streame gennem Yousee app'en, HBO Nordic, Netflix og Viaplay. Men ville NVidia Shield være et bedre valg og hvorfor ? Understøtter den de samme Apps som AppleTV (selvfølgelig i chrome udgave ;-) )

Hvad kan NVidia Shield som Apple TV 4K ikke kan og er NVidia Shield lige så stabil og godt kørende som Apple TV 4K ?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 09:39
Modigt spørgsmål. Jeg er selv vild med min shield. Det er pga. understøttelse er af bitstream af alle lydformater helt op til dolby atmos(TrueHD) og dtsX, da jeg har atmos setup her hjemme. For at svare på apps'ne. Så den eneste app af dem du nævner er hbo nordic, som skal streames via den indbygget chromecast funktion i shielden. Og ja shielden er lige så stabilt, og hustruen og ungerne elsker den.

Hvis du på den anden side, ikke har brug for de mere avanceret lydformarter som atmos i trueHD. Så er atv 4k lige så godt bud, da den har alle apps'ne uden at skulle airplay en eneste af dine adspurgte.



Redigeret af T-Duck - 12-September-2018 kl. 09:39
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 10:32
Atmos kommer dog til Apple TV4k her om lidt, men har begge afspillere og skifter lidt frem og tilbage. Kodi er til Shield, mens MrMC er til Apple TV & Shield, hvis man selv skal afspille noget lokalt.
Begge er fine afspillere men er man i den ene verden i forvejen er det værd at tage med.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Atmos kommer dog til Apple TV4k her om lidt, men har begge afspillere og skifter lidt frem og tilbage. Kodi er til Shield, mens MrMC er til Apple TV & Shield, hvis man selv skal afspille noget lokalt.
Begge er fine afspillere men er man i den ene verden i forvejen er det værd at tage med.
igen det er atmos i trueHD kom dolby digital plus. Det udelukker plexiglas og alle andre hvis det er rips man skal se.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 11:36
Mit største hage med min Apple TV 4K er at den kun kan smide LPCM ud og ikke bit stream. 

LPCM giver afspilleren mulighed for aktivt at pille ved signalet og den mistanke irriterer mig :) 
Lidt som Sonos har gjort det med FLAC filer som lyder dårligere efter en opdatering. 

Eller slår den IMO alle afspillere. Bruger selv en anden medieafspiller nu men det er fordi min processor ikke oplyser antalet af kanaler ved LPCM. Derfor skal jeg have bitstream for at have fred i sjælen:) 
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 12:42
Jeg har selv en Shield og der er efterhånden flere småting der irritere mig :

1. Kan kun se et afsnit/film på HBO (casting) hvor den derefter melder om teknisk fejl og jeg skal så afbryde casting og koble til igen for, at se mere. (den har altid gjort det, uanset version og Tlf jeg bruger) 

2. Jeg har en Seagate 8tb cloud NAS på et CAT5e kabel, tit skal jeg genstarte min Shield for, at den kan se min NAS. 

3. BLU-RAY koncerter der ligger på min NAS kan den ikke afspille uden der kommer udfald i lyden.

4. Efter den har været i dvale kan den finde på, at gøre som pkt 3 og tilmed skifte over til, at dekode lyden selv og så skal jeg genstarte igen igen. 

5. Pkt 2, 3 og 4 fik jeg styr på, da jeg koblede en USB harddisk til og flyttede alle mine medier derover, det forekommer dog stadig at jeg skal genstarte den engang imellem dog ikke så ofte.

6. På hovedsiden kan jeg ikke forsætte visning af hvad jeg var igang med på Plex, jeg blir nødt til, at åbne Plex og gå ind i f.eks movies og finde filmen igen. 

Kan godt være jeg bare har fået en mandagsmodel, men jeg vil anbefale, at låne en først eller sørge for du kan komme retur med den. 

Mvh Brian Høgh 


Redigeret af flex195 - 12-September-2018 kl. 12:44
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 15:45
Hvordan har du sat forbindelsen op - har en Synology og har aldrig problem - ikke engang med nye UHD film med Atmos

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 16:02
Har både en Shield og Apple TV4k. Til Youtube og Kodi (TV optagelser) bruger vi Shield, men til Netflix, leje af film, Prime bruger vi AppleTV4k.

Shield'en er super HW, med responsiv brugerflade og såvidt jeg ved supporteres Youtube 4k ikke i Apple boksen. MrMC har jeg aldrig fået til at virke i apple boksen.

Men til Netflix etc. synes jeg appleboksen virker bedst, bortset fra den er LANGSOM til at checke om bruger fladen skal løre HDR eller ej.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Har både en Shield og Apple TV4k. Til Youtube og Kodi (TV optagelser) bruger vi Shield, men til Netflix, leje af film, Prime bruger vi AppleTV4k.

Shield'en er super HW, med responsiv brugerflade og såvidt jeg ved supporteres Youtube 4k ikke i Apple boksen. MrMC har jeg aldrig fået til at virke i apple boksen.

Men til Netflix etc. synes jeg appleboksen virker bedst, bortset fra den er LANGSOM til at checke om bruger fladen skal løre HDR eller ej.
Hvorfor har du ikke fået mrmc til at virke?
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Hvordan har du sat forbindelsen op - har en Synology og har aldrig problem - ikke engang med nye UHD film med Atmos


Shield'en kører Plex server og Nas er mounted til den. Mener NAS kører upnp. Alt er kablet dog kun til 100 m/bit router. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 18:42
Jeg er mega glad for jeg valgte Shield istedet for Apple tv.

1: Mulighed for DTS-HD/TrueHD/DTS-X osv
2: Mere fleksibilitet (sådan er det jo med android)
3: Den er dejlig hurtigt
4: Erstattede min chromecast 2 da den har indbygget chromecast

Streamer 70gb 4K HDR film til min Shield via Plex og det klare den via direct play det godt nok lækkert!
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 19:06
Som alle siger kommer det lidt an på behov.
Der er ingen tvivl om at atv har langt det største app katalog.
4k/hdr/Dolby vision film katalog er størst og billigst også.

Et stort minus er (som også påpeget) manglen på hd lydformater.

Jeg har selv idag Apple tv og er rigtig glad for det. Hvis jeg stadig havde et solidt surround setup (har Sonos nu, hvor atv matcher mine behov perfekt) havde jeg helt sikkert valgt shield.

Hvor meget forventer du at leje og købe online film? 

Ift behov fo streaming tjenester er Apple langt foran.
Du kan vidst tilgå hbo via yousee appen, men det vil så kun virke på den måde sålænge yousee og hbo er venner:).



Redigeret af Bromberg5 - 13-September-2018 kl. 07:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu