recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Google Assistent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk Google Assistent

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dansk Google Assistent
    Sendt: 12-September-2018 kl. 13:20
Hej brugere af google assistent.

Jeg har glædet mig meget til den danske google assistent og kan se der er mange spørgsmål i kommentar feltet. Da jeg har fundet nogle svar til spørgsmål i kommentarene tænkte jeg en tråd ville være bedre.

Hvis man går ind i assistent menuen via app'en oplever jeg nogle begrænsninger.
1) Jeg kan ikke låse op med "OK google". Under Voice Match (som det hedder på engelsk) er denne mulighed deaktiveret.

2) jeg kan ikke vælge dansk som sprog i assistent (det bliver dog dansk hvis man vælger dansk som system sprog.

Jeg fandt ud af, på min Nokia 8, Android 8.1.0, at hvis jeg i stedet går ind i indstillingerne via Settings -> Apps & notifications -> Advanced -> Default apps -> Assist & voice input -> Assist app "settings" tandhjul, så får jeg samme indstillinger, men her kan jeg under sprog vælge dansk (selvom mit systemsprog er Engelsk US + "Access with Voice Match" kan aktiveres. Mangler dog stadig at teste det.

Stien til indstillingerne tror jeg er lidt forskellig afhængig af hvilken telefonproducent man har, da de jo ændrer tlidt i stock android, men mon ikke det er nok inspiration til at man kan finde det på sin egen telefon.

Måske nogle kan hjælpe med hvad de hedder på dansk. Ellers må jeg jo lige ændre sproget på min telefon og finde ud af det, hvis nogle har behov.

Del gerne tips og erfaringer i tråden.

Redigeret af danji - 12-September-2018 kl. 13:39
Mvh dan.
Til top
koymoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koymoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 14:29
Er voicematch ikke beregnet til, hvis man har en Google højttaler, eller anden lignende enhed? 

Jeg synes det er vildt frustrerende at det jeg egentlig troede ville være et nøgleelement i SMART-home konceptet, ikke virker. Jeg har en masse chromecast-audio enheder, og ikea trådfri og dem kan jeg ikke få til at reagere...skal selvfølgelig ikke afvise at der er et flueben et eller andet sted i de 7 milliarder menuer man skal igennem, som jeg har glemt....Smile 

Vh. Christian
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 14:57
Voice match bruges både til google's højtalere, så den bruger det til at identificere hvem der spørger og tilpasser svarene, men også til Smart Lock på din telefon.
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 09:18
Det er svært at finde hoved og hale i Google's indstillinger. Det sprogvalg der sættes via standard apps indstillingerne (de indstillinger der er identiske med Google app'ens assistent indstillinger) har ikke indflydelse på assistentsproget. Selvom der står direkte at sproget er sat til dansk efter det er valgt.
Mvh dan.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 10:33
Er der nogen der ved om hele Smart Home indstillingen er tilgængelig på dansk, og i så fald, skal man gøre noget specielt for at få det frem under indstillinger?
Jeg ville gerne tilføje Hue og Wemo og kan se disse tjenester ligger under Settings-Services-Smart Home
På min telefon kan finde jeg frem til Indstillinger-Tjenester men ingen Smart Home del.
Musik, min dag, Indkøbsliste, Påmindelser, Videoer og billeder samt aktier er de muligheder jeg har.

Jeg har læst under kommentarer på artiklen Google Assistant klar på dansk at i hvertfald en kan skrue op/ned for lyset i Hue og det på dansk, så hvordan det når jeg ikke har "Smart Home" under indstillinger?



Redigeret af ridderdk - 17-September-2018 kl. 10:39
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 13:47
De skulle gerne være tilgængelieg i Google's "Home" app. Her er et punkt der hedder "Styring af smartenheder i hjemmet".
Mvh dan.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 13:53
Ja, det fandt jeg ud af det hedder på dansk.
Jeg fik menupunktet frem da jeg skiftede til min G-suite account i stedet for min gmail account.
Det mystiske er er nu, hvorfor får jeg ikke menupunktet frem når jeg bruger min @gmail.com account?
Hverken kalender eller smart enheder er at finde, til gengæld har jeg nu Smart enheder når jeg bruger min G-suite account, kalenderen kan findes, men er ikke tilgængelig for G-suite brugere, men det er så en anden snak.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 13:56
Jeg har ingen G-suite account. Jeg er dog på beta program med Google app'en (men ikke Google Home app).
Mvh dan.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Ja, det fandt jeg ud af det hedder på dansk.
Jeg fik menupunktet frem da jeg skiftede til min G-suite account i stedet for min gmail account.
Det mystiske er er nu, hvorfor får jeg ikke menupunktet frem når jeg bruger min @gmail.com account?
Hverken kalender eller smart enheder er at finde, til gengæld har jeg nu Smart enheder når jeg bruger min G-suite account, kalenderen kan findes, men er ikke tilgængelig for G-suite brugere, men det er så en anden snak.

Er du sikker på det er Google Home appén du køre?
Det burde virke. Jeg bruger det, (dog som test). Men Google Home er ikke frigivet på dansk endnu. Selvom jeg har den (beta) kan jeg stadigvæk ikke vælge dansk sprog i assistenten. Resten af appén er på dansk og køre med min gmail konto. 
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er du sikker på det er Google Home appén du køre?
Det burde virke. Jeg bruger det, (dog som test). Men Google Home er ikke frigivet på dansk endnu. Selvom jeg har den (beta) kan jeg stadigvæk ikke vælge dansk sprog i assistenten. Resten af appén er på dansk og køre med min gmail konto. 
Nej, jeg kigger under appen "Google" - Indstillinger- Google Assistent - Indstillinger

Med min G-suite account har jeg de muligheder jeg forventer (se billede), men min gmail account mangler jeg Smart enheder samt kalender. Min gmail account jeg bruger har jeg haft i MANGE år, så jeg tænkte at jeg kan da lave en ny, så det gjorde jeg, men den mangler også kalender og Smart enheder..........
G-suite account (mit eget domain hosted af Google) indstillinger:
 
G-mail accounts indstillinger:

Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 16:35
jeg har det samme problem. Har simpelthen ikke menupunktet smartenhedet og kan derfor ikke tilføje noget til google assistant
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

jeg har det samme problem. Har simpelthen ikke menupunktet smartenhedet og kan derfor ikke tilføje noget til google assistant
Meget mærkeligt! har fundet nogle tråde på nettet hvor andre oplever det samme, det ser ud til det oftest er på IOS. 
Hvis jeg vælger min G account i "Assistent", så kan jeg i Assistent appen alligevel se mine daglige kalender gøremål, SELVOM det er kalenderen fra min G-suite account!? - Hvis jeg vælger min G-suite account i "assistent", er der ingenting at se "i dag". Til gengæld ser det faktisk ud til jeg kan sige på dansk at den skal oprette en kalender aftale mens G-suite account er "aktiv" i "assistent", og den oprettes faktisk også i min G-suite kalender, og det selvom, at når jeg klikker på "Kalender" under indstillinger i "Assistent - tjenester" får jeg at vide "Jeg har ikke adgang til din G-Suite kalender endnu, men jeg lærer hele tiden noget mere...)
Virker meget mystisk......., men pyt, umiddelbart virker tingene så alligevel for min del i hvertfald.....


Redigeret af ridderdk - 19-September-2018 kl. 16:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu