recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Google Assistent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk Google Assistent

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 17:01
Ja, den er blevet tilføjet som en rigtig smartenhed nu, i stedet for den gamle dumme integration før. Man skal heller ikke sige "Ask Harmony To" foran alle kommandoer længere.
Kan også styre min robotstøvsuger på dansk nu, samt mine Raumfeld med YouTube Music (virker også med Spotify og Play Music).
Kan dog stadig ikke styre mit Hue efter jeg skiftede til dansk. Hverken på dansk eller engelsk, selvom begge sprog er aktiveret. Det virkede ellers fint med engelsk indtil da. Men Philips har heller ikke lovet der virker før den 24.
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, den er blevet tilføjet som en rigtig smartenhed nu, i stedet for den gamle dumme integration før. Man skal heller ikke sige "Ask Harmony To" foran alle kommandoer længere.
Kan også styre min robotstøvsuger på dansk nu, samt mine Raumfeld med YouTube Music (virker også med Spotify og Play Music).
Kan dog stadig ikke styre mit Hue efter jeg skiftede til dansk. Hverken på dansk eller engelsk, selvom begge sprog er aktiveret. Det virkede ellers fint med engelsk indtil da. Men Philips har heller ikke lovet der virker før den 24.
Jeg har brugt hue siden det kom på dansk. 
I stedet for at kalde rummet soveværelse, har jeg kaldt det bedroom, men jeg siger tænd lyset i soveværelset .
Så mine rum er på engelsk, men jeg siger alt på dansk. 
Det er også kun det danske sprog jeg har aktiveret .
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 18:52
Har godt nok ikke prøvet at skifte rummene til engelske navne. Men pyt, der er kun 8 dage til den 24. Venter og ser om det ikke ændrer sig der. Har heldigvis kontakter til det :)
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 19:12
For mig er det også ludt sjovt med Harmony. Jeg kan godt slukke en aktivitet på dansk, men er nød til at tænde den på engelsk
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

For mig er det også ludt sjovt med Harmony. Jeg kan godt slukke en aktivitet på dansk, men er nød til at tænde den på engelsk

Jeg kan hverken tænde eller slukke på dansk, kun på engelsk.

Vist lidt random hvordan det virker her under udrulningen LOL
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

For mig er det også ludt sjovt med Harmony. Jeg kan godt slukke en aktivitet på dansk, men er nød til at tænde den på engelsk

Jeg kan hverken tænde eller slukke på dansk, kun på engelsk.

Vist lidt random hvordan det virker her under udrulningen LOL

Har samme problem. Dog virker det med Hue. Men IHC installationen (via Openhab) kan jeg ikke få "hende" til at fatte. Det virker dog fint på engelsk og har gjort i lang tid. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

I stedet for at kalde rummet soveværelse, har jeg kaldt det bedroom, men jeg siger tænd lyset i soveværelset .
Så mine rum er på engelsk, men jeg siger alt på dansk. 
Det er også kun det danske sprog jeg har aktiveret .

Haha, måske jeg skulle prøve det.. Forstår dog ikke at "hun" overhovedet kan forstå, hvis du siger "tænd lyset i...". Den del fatter "hun" ikke en bjælde af her. Siger jeg derimod bare "tænd lyset", så tænder "hun" vores 4 Philips Hue lamper i stuen. Lige så snart jeg angiver et rum eller et navn på en lampe (kaldenavn), så nægter "hun" kategorisk at kunne noget som helst. Tåbelige IA Wink 
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 05:35
Du skulle vel ikke have din google home, sat til at være i samme rum som dine 4 lamper ?
For jeg behøver også kun at sige tænd lyset, i de 2 rum hvor jeg har en home. 
Men så er det så at jeg har kaldt min kælder, basement og soveværelse for bedroom, så virker de også fint. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 07:16
Nu virker min voicemail match ikke mere
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Du skulle vel ikke have din google home, sat til at være i samme rum som dine 4 lamper ?
For jeg behøver også kun at sige tænd lyset, i de 2 rum hvor jeg har en home. 
Men så er det så at jeg har kaldt min kælder, basement og soveværelse for bedroom, så virker de også fint. 

Yep den er placeret i vores stue, og sandsynligvis derfor jeg ikke behøver nævne det specifikt, og det derfor virker. 
Jeg skal have testet det med de engelske kaldenavne. Jeg har ellers lige rettet det hele til dansk, fordi jeg troede det virkede Smile
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 17:35
Kaldenavnet har jeg skrevet, lyset i soveværelset.
Så hun siger, tænder lyset i soveværelset. 
Det er kun rummet jeg har kaldt bedroom. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Kaldenavnet har jeg skrevet, lyset i soveværelset.
Så hun siger, tænder lyset i soveværelset. 
Det er kun rummet jeg har kaldt bedroom. 

Hmm det skal jeg sgu have afprøvet.. Jeg tror jeg har prøvet stort set alle andre kombinationer uden held.. Men det skal lige siges, jeg har et lidt "udvidet" system, hvor jeg køre med OpenHab (smart home system) og IHC (intelligent house control) bundet op til den. Det er alle openhab enhederne hun ikke fatter, på dansk. På engelsk går det fint. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu