recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Google Assistent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk Google Assistent

 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Harmony var pludselig på listen over tilgængelig enheder i dag.
"Tænd for TV" fungerer.
"Sluk for TV" svarer assistant slet ikke på, til gengæld kan det slukkes med "Turn of TV" og den venlige dame svarer til og med på dansk.

Så tingene bevæger sig hastigt i den rigtige retning nu.......


Fedt. Det var gået min næste forbi. Så skal jeg hjem og sætte det op så jeg slipper for "Ask Harmony to....".

Redigeret af danji - 18-Oktober-2018 kl. 15:08
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2018 kl. 15:22
Er jeg den eneste der har større success med at sige "Hey Hugo" from for "Hey Google"? Google har fået nyt navn derhjemme hos børnene :)
Mvh dan.
Til top
DraX Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2012
Sted: Thorsager
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DraX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2018 kl. 15:28
Tjaa jeg siger "Hey Googoo" :D
Kunne være man skulle bruge Hugo i stedet :D
Jeg har det herfra: https://www.youtube.com/watch?v=S2c8gAJFd1U

Google har lavet det så selvom man ikke rammer ordet "google", så det der mindre om reagerer den på.
Til top
Munch66 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Oktober-2018
Sted: Rens
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 08:21
Hej Jeg er ny herinde, men kan se at i er gode til at hjælpe og komme med løsnings forslag, har prøvet mange steder uden held, så nu håber jeg at i kan finde på en løsning.
Mit problem er at jeg ikke kan få Google Assistent til at virke.
Jeg får beskeden at den endnu ikke virker på Dansk.
Jeg har selvfølgelig sat søgesprog og indtaling til Dansk, Samt præferencer til Dansk (Danmark)
Selv om jeg sætter det hele til Engelsk (US) så får jeg samme skærmbillede.
Det skal siges problemet er på alle mine enheder, Google Nexus 5x Oneplus 6 og tablet Nexus 7.
Jeg var beta tester så jeg har haft det på et tidspunkt, det er ved at drive mig til vanvid, så håber virkelig i kan hjælpe.
 


Redigeret af Munch66 - 24-Oktober-2018 kl. 08:22
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af DraX DraX skrev:

Tjaa jeg siger "Hey Googoo" :D
Kunne være man skulle bruge Hugo i stedet :D
Jeg har det herfra: https://www.youtube.com/watch?v=S2c8gAJFd1U

Google har lavet det så selvom man ikke rammer ordet "google", så det der mindre om reagerer den på.


Jep, den er jeg med på. Synes bare det er sjovt at successraten er noget bedre med Hugo fremfor Google.
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Munch66 Munch66 skrev:

Hej Jeg er ny herinde, men kan se at i er gode til at hjælpe og komme med løsnings forslag, har prøvet mange steder uden held, så nu håber jeg at i kan finde på en løsning.
Mit problem er at jeg ikke kan få Google Assistent til at virke.
Jeg får beskeden at den endnu ikke virker på Dansk.
Jeg har selvfølgelig sat søgesprog og indtaling til Dansk, Samt præferencer til Dansk (Danmark)
Selv om jeg sætter det hele til Engelsk (US) så får jeg samme skærmbillede.
Det skal siges problemet er på alle mine enheder, Google Nexus 5x Oneplus 6 og tablet Nexus 7.
Jeg var beta tester så jeg har haft det på et tidspunkt, det er ved at drive mig til vanvid, så håber virkelig i kan hjælpe.
 



Velkommen til :) Prøv at se den allerførste post i denne tråd. Der er vist forskellige muligheder for at ændre sprog for Google Assistenten. Jeg er også på beta.
Mvh dan.
Til top
Munch66 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Oktober-2018
Sted: Rens
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 11:07
Jeg har set det første indlæg dog uden at det hjælper på min situation, men nu har jeg fundet en måde at tvinge det frem, men når jeg går tilbage til start skærmen, kan jeg ikke få Google Assistenten frem igen , uden samme fremgangs måde.
Jeg går ind i Indstillinger ved Assistenten.
Trykker Konti og personlige oplysninger - Google - konto og log ud derefter trykker jeg på home knappen så kommer skærmbillede op Log ind for at gøre Google Assistenten til din egen - trykker så på log ind vælger min konto og så komme Google assistenten frem.
Men som jeg skriver når jeg så går ud af den igen kan jeg ikke få den frem ????
Ved godt det lyder mærkeligt, men et eller andet sted må jeg lave en fejl
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 15:14
Hvad er erfaringerne med IFTTT og dansk?

Jeg har f. Eks. Lavet nogle regler med min Harmony fjernbetjening, så vi bare behøves at sige watch TV eller watch movie, og så klarer aktiviteterne.

IFTTT kan tit redde knap så smart producenter.. Men virker det godt med dansk allerede nu? 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Hvad er erfaringerne med IFTTT og dansk?

Jeg har f. Eks. Lavet nogle regler med min Harmony fjernbetjening, så vi bare behøves at sige watch TV eller watch movie, og så klarer aktiviteterne.

IFTTT kan tit redde knap så smart producenter.. Men virker det godt med dansk allerede nu? 

Jeg kan gøre det samme direkte uden IFTTT, på dansk.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Hvad er erfaringerne med IFTTT og dansk?

Jeg har f. Eks. Lavet nogle regler med min Harmony fjernbetjening, så vi bare behøves at sige watch TV eller watch movie, og så klarer aktiviteterne.

IFTTT kan tit redde knap så smart producenter.. Men virker det godt med dansk allerede nu? 

Du har set, at Harmony har fået en ny form for tilknytning nu ikke? Den gamle måde er forældet. På den nye måde skal du ikke længere sige "Ask Harmony to.."
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 19:25
Min Harmony forstår stadig ikke dansk, siger jeg tænd tv, svarer hun på engelsk noget sludder.
Det virker hvis jeg siger turn on tv, til gengæld svarer hun så på dansk.
Prøvede at fjerne tilknytningen og tilknytte igen idag. Uden held.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2018 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Min Harmony forstår stadig ikke dansk, siger jeg tænd tv, svarer hun på engelsk noget sludder.
Det virker hvis jeg siger turn on tv, til gengæld svarer hun så på dansk.
Prøvede at fjerne tilknytningen og tilknytte igen idag. Uden held.


Er det din harmony eller Google Assistant du mener?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu