recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Google Assistent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk Google Assistent

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
davdu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juli-2016
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér davdu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 21:15
Er der nogle der kender et termometer der virker  med google home. Den lyster også holdkæft. Og tie stille.

Redigeret af davdu - 31-Oktober-2018 kl. 21:17
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 21:37
Er der nogen meldinger om google assistent på Sonos dato eller andet?
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 21:55
jeg har en bose soundtouch og nogen lignende fra pioneer begge duer med airplay og via netværket.   Vil de også kunne du eller er det kun bluetooth 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jeg har en bose soundtouch og nogen lignende fra pioneer begge duer med airplay og via netværket.   Vil de også kunne du eller er det kun bluetooth 

Nope. Kun hvis de har Chromecast indbygget. Eller ja, Bluetooth, som du siger. Airplay, DLNA eller andre netværksprotokoller virker desværre ikke.
Til top
Munch66 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Oktober-2018
Sted: Rens
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 06:55
Hej jeg har forsøgt mig med min Bose SoundLing Mini sammen med Google Home/assistent men kan ikke finde ud af hvordan man laver opsætningen, hvis det i det hele taget kan lade sig gøre.
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jeg har en bose soundtouch og nogen lignende fra pioneer begge duer med airplay og via netværket.   Vil de også kunne du eller er det kun bluetooth 


Har de ikke en 3.5mm jack indgang? Så kan du jo sætte en Chromecast Audio til.
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Munch66 Munch66 skrev:

Hej jeg har forsøgt mig med min Bose SoundLing Mini sammen med Google Home/assistent men kan ikke finde ud af hvordan man laver opsætningen, hvis det i det hele taget kan lade sig gøre.
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig.


Hver Google Home har en indstilling til hvilken standard højtaler der skal benyttes til at afspille musik (og ditto for video til TV/chromecast). Her kan du tilføje en bluetooth højtaler.

Så ind i Google Home App, vælg din Google Home enhed (afhænger af versionen), og find Standard lydafspiller (eller hvad Default Speaker nu måtte hedde på dansk).

Redigeret af danji - 01-November-2018 kl. 09:41
Mvh dan.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 13:54
Findes der en god oversigt over, hvilke kommandoer som assistenten forstår?

Jeg har kun set en, hvor der er nogle få eksempler, men ikke nogen der er nede i deltaljen f.eks. fortæller, hvilke kommandoer med har på dansk, hvis man vil skrue op og ned for volume på den mest effektive måde.

Den jeg har set fortæller, at man kan sige "find vej til XXX".. Men den nævner ikke, at telefonen ikke går i gang med at vise rute automatisk.. Hvorimod hvis man siger "naviger til XXX", ja så går den i gang, uden at man skal trykke på skærmen.


Redigeret af NikolajDS - 01-November-2018 kl. 13:56
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Findes der en god oversigt over, hvilke kommandoer som assistenten forstår?

Jeg har kun set en, hvor der er nogle få eksempler, men ikke nogen der er nede i deltaljen f.eks. fortæller, hvilke kommandoer med har på dansk, hvis man vil skrue op og ned for volume på den mest effektive måde.


Den jeg har set fortæller, at man kan sige "find vej til XXX".. Men den nævner ikke, at telefonen ikke går i gang med at vise rute automatisk.. Hvorimod hvis man siger "naviger til XXX", ja så går den i gang, uden at man skal trykke på skærmen.


Prøv at se denne side fra Google.

https://assistant.google.com/explore?hl=da_dk
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Findes der en god oversigt over, hvilke kommandoer som assistenten forstår?

Jeg har kun set en, hvor der er nogle få eksempler, men ikke nogen der er nede i deltaljen f.eks. fortæller, hvilke kommandoer med har på dansk, hvis man vil skrue op og ned for volume på den mest effektive måde.


Den jeg har set fortæller, at man kan sige "find vej til XXX".. Men den nævner ikke, at telefonen ikke går i gang med at vise rute automatisk.. Hvorimod hvis man siger "naviger til XXX", ja så går den i gang, uden at man skal trykke på skærmen.


Der er i øvrigt også eksempler inde i Google Home App'en.
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 09:50
Er der nogen der kan bekræfte at Logitech Harmony integration med Google Home virker på dansk nu? Jeg har ventet med at slukke engelsk understøttelse (og navngivning af hue og harmony aktiviteter) indtil dansk kunne dette.

Forleden bad min dreng på engelsk om at slukke for playstation, men Google Home speaker svarede på dansk, og sørme om det ikke blev slukket. Men måske er hun forvirret over både at være sat til dansk og engelsk, så hvis nogen kører rent dansk med harmony så sig lige til :)

Tak.
Mvh dan.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 11:21
Jeg har ikke en logitec harmony hub. Men Google Home på dansk virker. Og da Google Home ikke som sådan kigger på det enkelte produkt, men derimod på handling, så bør det virke på dansk, hvis det virker på engelsk. 

Og ja, Google Home kan godt blive forvirret, hvis du har både engelsk og dansk sat op. Kig evt på hvad sprog din Google Home enhed er sat op til. Den bør vise dansk. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu