recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Google Assistent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk Google Assistent

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
HrKrogh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HrKrogh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 09:56
Hej,

Så fik jeg min Google Home debut.
Jeg har ikke tidligere brugt eller har haft opsat Google Home eller Assistant.

Selvom jeg normalt er apple fan, købte Google Home fordi jeg har været utrolig tilfreds med Google Wifi, den nemme opsætningen og deres software/App.

Jeg kørte til Elgiganten, købte en Google Mini og kunne ikke sige nej til 300 kr. rabat på Phillips Hue startsæt. (400 kr. rabat hvis man vælger farveløsningen)

Da jeg kom hjem, sætte jeg mini'en til strøm og installerede Google Home på min iPhone.
Det tog 5 min. at finde mini'en i Home app, linke til Spotify og sætte min B&O M5 op som standard afspiller på mini'en. Utroligt nemt og kommandoen "Hey, Google, spille Gasolin på <højtalernavn>" virkede i første forsøg. Geek

Jeg var derfor klar til at kaste mig ud i Phillip Hue start sættet.
Jeg satte Hue bridge til strøm og netværk, og installerede Hue App på min telefon.
Igen, utrolig nem installation, det tog ikke lang tid at så oprettet et par zoner/rum og navngivet mine lyskilder. Utroligt som ny teknik kan skabe et behov man slet ikke viste man havde, nu skal jeg jo have skiftet alle lyskilder i huset. Smile

Hue og Home "fandt" hinanden, og "Hey, Google, tænd sofa lampen" virkede igen i første forsøg.

Jeg begyndte at ændre lidt i zone/rum opdelingen og lyskildenavngivningen i Hue appen, disse ændringer blev ikke automatisk overført til Home, men "Hey Google, synkroniser mine devices" virkede efter hensigten. Det kunne være smart hvis man kunne trykke på en synk knap i Home app'en.

Jeg kiggede derefter rundt i huset for at se om der dog ikke var andre devices jeg kunne tilknytte min Home. Jeg fandt vores iRobot og google lidt for at se om det var muligt. Jeg fandt en guide hvor jeg skulle åbne iRobot app og linke til Google Home, men, den mulighed kunne jeg ikke finde. Umiddelbart tror jeg der er region styret, og Danmark var ikke på listen.
Men, i stedet åbnede jeg Home app'en, fandt iRobot under nye enheder (menu punkt "Fungere sammen med Google"), loggede ind med min kones iRobot konto, og wupti, stod der en støvsuger enhed i mit rum. "Hey, Google, start <iRobot navn>" virkede fint og støvsugeren startede.

Det er ikke lykkes at få støvsugeren til at gå til basen endnu, men det skal testes når jeg kommer hjem sammen med Chromecast og Netflix/Viaplay.

God weekend til alle.

Mvh

Thomas
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 10:46
Nogen der ved hvad kommandoerne til Ikea Trådfri farve spektrum er? (fokus, hverdag og afslapning) jeg har ledt men kan ikke finde noget om det. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Madss Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Nogen der ved hvad kommandoerne til Ikea Trådfri farve spektrum er? (fokus, hverdag og afslapning) jeg har ledt men kan ikke finde noget om det. 

"sæt lys til varm hvid" 
"sæt lys til kold hvid"




Redigeret af Madss - 26-Oktober-2018 kl. 11:04
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Madss Madss skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Nogen der ved hvad kommandoerne til Ikea Trådfri farve spektrum er? (fokus, hverdag og afslapning) jeg har ledt men kan ikke finde noget om det. 

"sæt lys til varm hvid" 
"sæt lys til kold hvid"



Fedt det virker, mange tak :) 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 12:36
Har en oneplus 6. Jeg kan ikke få den til at starte Google fra låse skærm. Kunne være rart når man køre bil.

Er det muligt? :)

mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
AndyJeps Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndyJeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 13:47
Nej ik i DK
AndyJeps
Til top
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 16:48
Fedt, det virker også her, men hvad er den sidste farve så til Ikea trådfri?
"normal hvid"? 😁


Redigeret af JonasNF - 26-Oktober-2018 kl. 16:52
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 18:22
hejsa min datter ønsker sig en google home mini.. aner ikke hvad hun kan bruge den til.. vi har dog en bose soundtouch og nolge apple tvs.. men hvad ville det smarte være for hende.. synes det lyder genialt med det med lys osv.. nogen der kan give en kort introduktion ? skal måske have en elektriker til at kigge på lyset i vores hus alligevel.. måske man skulle hoppe på den philips bølge eller hvad er det for noget ikea noget ? 

på forhånd tak
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
AndyJeps Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndyJeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2018 kl. 07:59
Der er da masser af introduktion i dette forum, hvis du lige gider læse alle sider igennem...
AndyJeps
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 14:35
Er det muligt, at sætte det op således, at en Home Mini altid afspiller det ønskede på en anden enhed?

Scenariet er, at jeg har en gammel soundbase til at stå oven på et køkkenskab, hvor jeg har tilsluttet en CC Audio..
Hvis jeg køber en Home Mini til at stille i køkkenet, så ville vi kunne tænde og slukke radio/musik siddende ved spisebordet, MEN: 

Hvis bare jeg siger "Hey google, spil p4 nordjylland", ja så afspiller den vel via. mini'en, og ikke via. CCA. Jeg kan selvfølgelig sige "Hey google, spil p4 nordjylland på (endelig ikke "i".. Suk) på køkken (navnet på CCA)"

Men helt ærligt, når vi, af åbenlyse årsager, altid ønsker ting afspillet fra soundbasen, ja så er det jo lidt træls at skulle sige flere ord end højst nødvendigt.

Kan man sætte det op, hvad er folks erfaring?
Til top
Madss Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Er det muligt, at sætte det op således, at en Home Mini altid afspiller det ønskede på en anden enhed?

Scenariet er, at jeg har en gammel soundbase til at stå oven på et køkkenskab, hvor jeg har tilsluttet en CC Audio..
Hvis jeg køber en Home Mini til at stille i køkkenet, så ville vi kunne tænde og slukke radio/musik siddende ved spisebordet, MEN: 

Hvis bare jeg siger "Hey google, spil p4 nordjylland", ja så afspiller den vel via. mini'en, og ikke via. CCA. Jeg kan selvfølgelig sige "Hey google, spil p4 nordjylland på (endelig ikke "i".. Suk) på køkken (navnet på CCA)"

Men helt ærligt, når vi, af åbenlyse årsager, altid ønsker ting afspillet fra soundbasen, ja så er det jo lidt træls at skulle sige flere ord end højst nødvendigt.

Kan man sætte det op, hvad er folks erfaring?

Ja, du konfigurerer det inde i home applikationen. Vil du afspille på en anden højtaler som standard vælger du det i indstillinger for den enkelte højtaler. Vil du som standard afspille på 2 eller flere højtalere samtidig gøres det ved at lave en gruppe af de ønskede højtalere og så sætte de enkelte højtalere til som standard at afspille på gruppen.

Har du lige nu Køkken i Køkken? Hvis du kan leve med i stedet at kalde din køkken enhed for "køkken højtaler" frem for "køkken", så giver "på" mere mening.


Redigeret af Madss - 29-Oktober-2018 kl. 14:48
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 21:35
Selvfølgelig.. Ved ikke lige hvorfor jeg overså den mulighed i indstillinger..

Og ja det har jeg, og ja det ender nok med at blive som du forslår.. Jeg ville dog bare have troet, at når der nu kun var én CC enhed i køkkenet (jeg har ikke en mini derude endnu), ja så burde den jo bare spille, når jeg siger "hey google spil p3 i køkkenet".

I stedet så vælger google at svare tilbage: Desværre der er ikke nogle enheder der kan afspille video i køkkenet.. (Flot!)
Hvorefter der som sagt bare kan sige "på" istedet for "i", og så kan den godt..
Det bliver forhåbentlig bedre på sigt, fordi det er godt nok ikke "smart".

Redigeret af NikolajDS - 30-Oktober-2018 kl. 08:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu