recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver ud af stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver ud af stuen

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 08:24
Har selv Sonos i resten af huset og en Sonos connect tilsluttet Denon'en. Så det ville være enkelt for dig at gøre det samme. Men bemærk at der er et lille delay for lyden gennem receiveren og hvis man laver en gruppe med connecten så kan dette høre.

Har ingen erfaring med den Onkyo, men har selv haft 2 Onkyoer før Denon. Kan godt lide Onkyo's default konfigurations menuer for lyd etc. men min seneste receiver blev ramt af deres dårlige HDMI implementering og gik i stykker.
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 08:50
det lyder da underligt...Har selv en gammel denon tilsluttet en zp90, og når den er i gruppe med køkkenet er der ingen delay
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Denon'en bliver ganske rigtigt lidt varm som andre beskriver, men dette er normalt for receivere. Jeg kører selv i an strømspare mode og har ingen prolemer i praksis (Men har dog også fri luftpassage over receiveren).

Nej, det er altså ikke normalt for receivere.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Denon'en bliver ganske rigtigt lidt varm som andre beskriver, men dette er normalt for receivere. Jeg kører selv i an strømspare mode og har ingen prolemer i praksis (Men har dog også fri luftpassage over receiveren).

Nej, det er altså ikke normalt for receivere.

Måske ikke en D-klasse receiver/forstærker, men enhver anden type afsætter effekt i form af varme.
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 11:42
Min Marantz sr8012 står i et IKEA møbel og bliver kun håndlun efter længere tids brug, så ingen problemer her. 
Benytter HEOS multirum løsningen med 3 enheder fordelt på 135kvm på 2 etager, og det fungerer upåklageligt. 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af mmgala mmgala skrev:

det lyder da underligt...Har selv en gammel denon tilsluttet en zp90, og når den er i gruppe med køkkenet er der ingen delay

Jeg kører med en Sonos connect gennem min Denon og en Sonos amp med passive højttalere i køkkenet.

Jeg oplever en lille delay i dette setup som gør at lyden ikke er helt synkroniseret og derfor lyder som om der er et lille ekko. Jeg synes ikke der er samme fænomen med Sonos amp'en og resten af mine Sonos højttalere.
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 16:40
nå....nu tror jeg, at jeg er nået frem til, at valget skal stå mellem OnkyoTX-RZ730 eller pioneer VSX-LX303, især pga deres integration med Sonos, samt at jeg lige er ved at afprøve heos, og ikke syntes app'en er indbydende at bruge.

Nogen det der noget input, til de to receiverer, eller til Onkyo vs pioneer generelt

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 17:16
Onkyo versus Pioneer er vand versus vand.

De er udviklet og bygget af samme firma, produceret på samme fabrik af stort set de samme stumper.
Personligt ville jeg ikke røre en “Onkyoneer”, ud fra den store fejlrate på HDMI boards, som Onkyo har lidt under. Det kan være at Pioneer folkene har lært Onkyo noget, men jeg behøves ikke at være forsøgskaninen.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 18:06
Har læst, at det er samme firma, men det kunne være, at der var nogle specifikations forskelle, som stillede den ene bedre end den anden.

Vidste ikke onkyo havde HDMI problemer, noget du har læste, eller personlige erfaringer
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af mmgala mmgala skrev:

Vidste ikke onkyo havde HDMI problemer, noget du har læste, eller personlige erfaringer
Onkyo har forlænget den normale garanti til udgang af 2018 for visse modeller/fejl:
Mvh. JørgenT
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af mmgala mmgala skrev:

Vidste ikke onkyo havde HDMI problemer, noget du har læste, eller personlige erfaringer

Min Onkyo havde dette problem og jeg købte istedet en Denon
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 07:44
ARGH det er jo ikke til at blive klog på, vil helst undgå at skulle have besværet med returnering osv.

Så kan det godt være, at systemet alligevel skal ændres til et HEOS anlæg.

Nogen der har input til disse:
Denon AVR-X3500H
MARANTZ SR 6012
Denon AVR-X3400H

Der er jo lidt generations forskel, mellem den første og de to andre....men hvor meget har det at sige?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu