recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver ud af stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver ud af stuen

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 16:13
Ingen af dem, uden at have prøvet dem. Denons app får dårlige enmeldelser i play store.
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 16:20
det var også det jeg indledte med at sige, så du ville vælge.....Yamaha?
Til top
Puppetmaster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Puppetmaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 16:24
Hej.

Min kone og jeg har bygget hus og trukket et tomrør mellem TVets plads i stuen og kontoret hvor forstærker, ATV, PS4 osv. står. Tomrøret er omkring 15m, og rackskabet er lige på den anden side af den ene væg i stuen.
I det rackskab står der en Denon AVR-X2400H. Den styrer jeg primært via HDMI CEC gennem ATV. Det fungerer upåklageligt. Tænd/Sluk og volume.
Jeg bruger Appen på min iPhone 6 uden problemer til at styre forstærkeren hvis jeg fx. skal spille PS4, og vil ændre mode fra Film til Musik osv.
Jeg har ikke oplevet problemer med den app selv på min relativt gamle iPhone.

Min kone og jeg er rigtigt glade for at være gået fra nogle store Monitor Audio Gold gulvhøjtalere til nogle højtalere i loftet (Ja det er jeg faktisk :)) . Fra et hjemmebygget TV bord til at have alt elektronikken samlet i et rackskab i et andet rum. Det kan anbefales :).

Det fungerer altså rigtigt godt!
// Carsten
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 16:31
Jeg har en yamaha og appen virker OK. Jeg har ikke prøvet Denons app. Jeg lagde bare mærke til at mange kun giver den 1 og 2 stjerner. Baseret på det ville jeg vælge yamaha af de to, men det kan da sagtens være der er noget andet der er bedre. Om man synes det er godt eller dårligt kommer nogen gange an på hvad præcis man vil gøre. Yamahas app kan for eksempel ikke sætte vilkårlige sange fra forskellige album i kø, selvom den kan se en server.
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 16:32
mange tak....det er betryggende at høre og lige præcis det jeg har i tankerne....var bare nervøs for appens stabilitet......

mærket betyder ikke så meget, bare det virker, da receiveren skal stå på den anden side af væggen.

Men det må meget gerne kunne understøtte trådløs i et andet rum også...heos, Sonos ect.


Redigeret af mmgala - 14-September-2018 kl. 17:47
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 17:36
Bruger Marantz app til min SR5010.
En gang i mellem stopper den, men som regel går det fint. Bruger den hver dag, minimum en gang om dagen til at tænde og slukke for zone 2.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 19:39
Og da Denon og Marantz er samme indmad og software, så vil Marantz app'en være lige så ringe som Denons. Det er samme app.
Yamaha kan også trådløs i andet rum, via deres MusicCast.
Denon og Marantz receivere bliver i øvrigt væsentlig varmere, end mange andre.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:


Denon og Marantz receivere bliver i øvrigt væsentlig varmere, end mange andre.

I følge?

Jeg undrer mig over den udtalelse, da min SR5010 som står i et skab ikke bliver voldsomt varm, selvom jeg ikke har aktiv køling på skabet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:


Denon og Marantz receivere bliver i øvrigt væsentlig varmere, end mange andre.

I følge?

Jeg undrer mig over den udtalelse, da min SR5010 som står i et skab ikke bliver voldsomt varm, selvom jeg ikke har aktiv køling på skabet.


Klaus


Så står apparaturet nok heller ikke indeklemt, så der ingen naturlig cirkulation er? Kunne godt forestille mig, at du har orden i sagerne.Smile



Redigeret af mnielsen - 14-September-2018 kl. 21:36
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af mmgala mmgala skrev:

jeg vidste ikke at jeg var havnet i et forum for par terapi😁




Vi ka' mange ting her i butikken, du!Big smile
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af mmgala mmgala skrev:

mange taK for jeres input, det ser ud til at valget skal stå mellem Denon eller marantz.

Min weekend skal bruges i Hamborg og der ser det sku ud til at være lidt billigere

Ville i (hvis valget stod mellem disse) tage en  AVR-X3400H (sidste års model) eller en AVR-X2500H.

AVR-X3400H er billigere dernede end AVR-X2500H er her hjemme....eller er der sket meget på hardware fronten til det er bedst at gå efter det nyeste

Kender ikke AVR-X2500H men har selv X3400 og er godt tilfreds. Jeg havde et specifikt behov for to spejlede HDMI outputs og her skal man passe på hos Denon/Marantz da det ikke fremgår tydeligt hvordan de virker (OG Hifi klubens medarbejdere vidste det ikke da jeg spurgte) Min står i et skab og styres af en Logitech Harmony med RF som ikke behøver line of sight. Dvs. den vil også kunne gå gennem en væg vil jeg tro som du ønsker i dit setup.

Jeg ser ikke selv noget problem i at man ikke kan se hvilken indgang receiveren står på. Jeg styrer mit setup med aktiviteter defineret på Harmoni'en og man kan altid blot skifte mellem to aktiviteter for at synkronisere settings hvis man er i tvivl.

Check iøvrigt mit setup hvis du vil have lidt inspiration til at gemme grej væk.

Denon'en bliver ganske rigtigt lidt varm som andre beskriver, men dette er normalt for receivere. Jeg kører selv i an strømspare mode og har ingen prolemer i praksis (Men har dog også fri luftpassage over receiveren).
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mmgala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 07:35
Ok det lyder super fint, og din opsætning ser rigtig lækker ud....Får jo helt lyst til at bygge om 😁

Nu har vi Sonos i forvejen og kan godt lide de trådløse højttalere i andre rum, så hvis det er denon, skal de måske skiftes ud med heos, for at få helheden.....ELLER... jeg kan se at pioneer og Onkyo har indgået et samarbejde med Sonos.....Har i erfaringer med Onkyo, er faldet over

ONKYO  TX-RZ730



Redigeret af mmgala - 15-September-2018 kl. 07:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu