recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købt nyt TV i dag.. med pixel-fejl :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købt nyt TV i dag.. med pixel-fejl :(

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2015
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købt nyt TV i dag.. med pixel-fejl :(
    Sendt: 14-September-2018 kl. 16:29
Købte et Phillips PS9002 i dag i Bilka, kommer hjem og får pakket det ud og alt er godt... lige indtil vi opdager en hvid lysende plet lige midt i skærmen. Det er næsten ikke til at bære, det får de retur på mandag, og vi skal vel ikke finde os i at de vil sende det til reparation, det må være pengene tilbage.

På pap-æsken kan vi se, at det for ca. en måned siden har været ude hos en anden kunde som åbenbart har returneret det, måske pga den pixelfejl...i så fald er det noget svineri. Jeg får lyst til at spørge ham, har jo hans navn og adresse på en label som de vel nok burde have fjernet.

Har googlet om det er et generelt problem på denne model, man kan ikke finde noget umiddelbart.
Men tør man købe samme model igen... har i nogle råd til denne sag?

På forhånd tak.

/DLG


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 17:33
At et tv er sendt retur, kan let være på grund af pixelfejl, men uden at køber harnfirtalt om det.

En enkelt pixel er heller ikke nok til at får skiftet panelet, så hvis du klager din nød, er det ikke sikkert at du får pengene retur, eller om det bliver repareret.

Hvis den tidligere køber var klar over dette, kan det være derfor at det er røget retur uden at fortælle om det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 17:44
Øv hvor surt. Håber du får et nyt , eller pengene tilbage.
Men må man egentlig sælge noget som nyt , når det har været solgt før?.
Jeg ville ringe til den person der står på kassen , og spørge ham hvorfor han har returneret det.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2015
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 02:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

At et tv er sendt retur, kan let være på grund af pixelfejl, men uden at køber harnfirtalt om det.

En enkelt pixel er heller ikke nok til at får skiftet panelet, så hvis du klager din nød, er det ikke sikkert at du får pengene retur, eller om det bliver repareret.

Hvis den tidligere køber var klar over dette, kan det være derfor at det er røget retur uden at fortælle om det.


Klaus

Det lyder da helt sort... ingen penge retur og ingen reparation... tv'et er jo tydeligvis ikke i orden.

hvis den forrige "ejer" kan sende det retur kan jeg vel også ? 

tror du har ret.. tidligere ejer har bare returneret det uden at fortælle om fejlen og så er det gået videre til næste kunde (mig)
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 07:06
Alle skærme kan have pixelfejl. Det er ikke noget som kun er gældende for din specifikke model.

Hvis du har mulighed for at gøre brug af din returret, skal du straks gøre det. Derefter giver du Bilka besked på, at der er pixel-fejl på panelet.

Er der "kun" tale om en enkelt hvid pixel? 
Til top
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2015
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 11:16
ja der er kun en, men den er nu blevet grøn
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 22:09
Har du prøvet at tappe på den med en finger. Svjh har jeg selv fået et par stykker til at virke på den måde. 
Til top
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2015
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Har du prøvet at tappe på den med en finger. Svjh har jeg selv fået et par stykker til at virke på den måde. 

Ja har prøvet stille og roligt uden held
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 11:21
Læs bilkas returregler. Har ofte hørt, at Bilka er noget bøvlet at have med at gøre, når der opstår problemer eller ønske om retur af åbnede vare. Jeg vil derfor aldrig købe elektronik der. Så er Power eller el-giganten bedre.
Til top
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2015
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Læs bilkas returregler. Har ofte hørt, at Bilka er noget bøvlet at have med at gøre, når der opstår problemer eller ønske om retur af åbnede vare. Jeg vil derfor aldrig købe elektronik der. Så er Power eller el-giganten bedre.

Bilka praler med deres nye "bytte-service" og skriver :

Du kan altid inden for 30 dage efter købet få pengene tilbage eller bytte til en anden vare. Eneste betingelse er, at du medbringer varen i original og intakt emballage, samt medbringer kassebonnen.

Så forventer ingen vrøvl
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 12:14
Returnerede et LG E7 til Bilka helt uden problemer ( yellow tint) .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2015
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Returnerede et LG E7 til Bilka helt uden problemer ( yellow tint) .

Sagde du at der var problemer med dit LG eller afleverede du det bare?

Man skal åbenbart passe på med at sige at det fejler noget.. siger nogen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu