recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Review af Panasonic DP-UB9000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Review af Panasonic DP-UB9000

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Vil være super om du kunne hjælpe med at teste lidt når du engang får UB9000 på hylden.

Det skal jeg gøre, omvendt du er da også velkommen til at komme her til Kastrup selv og teste, Det får du sikkert mere ud af.

Min UB9000 skulle med lidt held komme i næste uge.

Edit, UPS så lige at du bor i Jylland. Du siger hvad jeg skal checke på, så lægger jeg et par billeder opSmile


Redigeret af Hother - 19-September-2018 kl. 21:01
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 21:31
Hvis jeg skal på øen og det er muligt at få tingene til at passe sammen vil jeg meget gerne, evt hvis du er frisk på samtidigt at hænge et par andre afspillere på, for at lave lidt A-B test.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hvis jeg skal på øen og det er muligt at få tingene til at passe sammen vil jeg meget gerne, evt hvis du er frisk på samtidigt at hænge et par andre afspillere på, for at lave lidt A-B test.
Det med de andre afspillere må du selv rode medSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 21:45
Hvis Panasonic har fået styr på deres afspillere er det helt sikkert en UB9000 jeg skal have næste gang, men springer ikke lige på en før jeg er rimelig overbevist om den ikke har de samme sygdomme som UB900.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 16:52
Jeg har bestilt en Panasonic UB424 fra Amazon til 1750kr det er samme processor som UB9000 og UB820, så sidst i næste uge har jeg en ide om de har fået styr på deres chroma processor, eller det stadig er markedsførings gejl.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 17:14
Testet, og de nye afspillere håndtere chroma stortset magen til UB900, har kontakt til Panasonic, ser om de har en forklaring.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 18:49
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 18:53
Selvfølgelig, der er jo ligesom ingen penge i at gå i dybden med produkter og belyse ting der kunne være bedre, derfor er det op til forbrugerne at pointere det, og hvis vi ikke gør det er der ingen der har interesse i at rette fejlene.

Hvornår har du sidst set en anmeldelse der går til stålet, og gir den en ordentlig objektiv omgang hardcore test.?

Feks denne komentar vil jeg gerne bestride..

It’s these upscaling skills that set the Panasonic apart from rivals such as the Cambridge CXUHD. The picture is just clearer, sharper and more insightful across the board. We’d have no qualms paying the extra money demanded by the DP-UB9000.

Medmindre Cambridge/ OPPO maskinerne lider af alvorlig scalerings og chrom ringning vil jeg påstå at det anmelder falder for er en ret sharpness boostet opscaleret billede fra Panasonic, det er der selvfølgelig nogle der subjektivt foretrækker, men det høre ikke ind under reference opscalering, ikke engang tæt på.


Redigeret af stridsvognen - 24-September-2018 kl. 19:25
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 10:36
Tror jeg har fundet en fornuftig indstilling til Panasonic afspillerne.
Hvis man er billed purist, og ikke ønsker kunstigt tilføjede ting i sit billede vil jeg anbefale at stille chroma sharpness til -4, både med HD og UHD materiale, derudover er der noget luma ringning på opscalering som jeg ikke helt har besluttet hvordan bedst fjernes, og det gælder alle Panasonic UHD afspillere, UB(X)00 og UB(X)20.

Det er synligt på alm film materiale, dog nok ikke noget de fleste bemærker, men på et godt display der er vel kalibreret og sat op gør det en forskel, er du en af dem der kigger på en fabriksindstilling i dit display er der ikke noget at bekymre sig om her.

Fil afspilning på panasonic afspillere er ikke noget hit, så medmindre man bevidst selektere filformater, specielt lydspor, så regn ikke med at du kan afspille en film fil ordentligt, fandt en der umidelbart virkede, men havde ca 10 tilfælde af lyd forvrængning i løbet af filmen, som om processoren ikke kunne følge med. JPG og PNG billedfiler er også no go her, har hørt det måske kan lade sig gøre ved at kopiere og indsætte samme fil i folderen 2 gange, ikke sikker.

HDR tonemapping ser interessant ud, især for dem med projektoere, også for dem med projektoere der ikke kan vise HDR, men kun konverteret til SDR, det kræver en del testbilleder og finde de rette settings, så det kan godt blive noget nørdet at få til at virke ordentligt.

Personligt vil jeg anbefale projektor brugere at holde sig til HD SDR film, som generelt ser mere korekt ud på projektoere.




Redigeret af stridsvognen - 25-September-2018 kl. 10:39
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Selvfølgelig, der er jo ligesom ingen penge i at gå i dybden med produkter og belyse ting der kunne være bedre, derfor er det op til forbrugerne at pointere det, og hvis vi ikke gør det er der ingen der har interesse i at rette fejlene.

Hvornår har du sidst set en anmeldelse der går til stålet, og gir den en ordentlig objektiv omgang hardcore test.?

Feks denne komentar vil jeg gerne bestride..

It’s these upscaling skills that set the Panasonic apart from rivals such as the Cambridge CXUHD. The picture is just clearer, sharper and more insightful across the board. We’d have no qualms paying the extra money demanded by the DP-UB9000.

Medmindre Cambridge/ OPPO maskinerne lider af alvorlig scalerings og chrom ringning vil jeg påstå at det anmelder falder for er en ret sharpness boostet opscaleret billede fra Panasonic, det er der selvfølgelig nogle der subjektivt foretrækker, men det høre ikke ind under reference opscalering, ikke engang tæt på.
Nu er jeg jo ikke ekspert på området, men plejer at teste mine kommende enheder så godt som muligt, omkring deinterlacing og nogle andre punkter.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har haft grund til at mistænke Vincent fra HDTV for noget som helst fordækt. Vincent har flere gange påpeget Panasonic´s glimrende billede processor over en bred kam - herunder forhold omkring Croma - også i forhold til f.eks. Oppo 203, hvor Panasonic på flere billede punkter faktisk er bedre.

Jeg talte faktisk med en UK anmelder for et par år siden. Han fortalte, at man naturligvis altid arbejdede meget seriøst, også med at finde fejl og uhensigtsmæssigheder. Problemet for anmeldere i dag er ofte, at hvis man ikke kan finde noget graverende, så er det en dårlig anmeldelse. Folk vil se "Blod", og det er i min verden nærmest helt hen i vejret.

Egne erfaringer, jamen dem får man når et AV-produkt har været i brug et stykke tid, og meget ofte kan jeg genfinde småfejl o.lign., som f.eks. AVFORUM har været inde på i deres test. Men det overordnede test resultat kan jeg normalt sagtens genfinde hos mine AV-produkter.

Men som nævnt, jeg er ikke ekspert.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 13:39
Der er ingenting der er perfekt, så i min verden handler det om at være bevidst om de problemer der er så man har mulighed for at korigere eller undgå dem, og på den måde har mulighed for at sammensætte produkter der på bedst mulig måde komplimentere hinanden, og opfylder det behov man har.

Nigel Archer fra Arrow AV ringede til mig her til formiddag, og vi snakkede lidt om div, issues, han er som jeg også purist, han sender mig nogle test patterns så jeg har mulighed for at teste lidt dybere.

Panasonic afspillerne som ren UHD afspiller er på ingen måde dårlig, slet ikke når man lige tweaker den lidt, men det er jo ikke ensbetydende med at det ikke kan være bedre, og ved at være bevidst om hvad der kan gøres bedre er det jo ikke umuligt at et lille gruppepres fra forbrugere måske kan skubbe udviklingen i den rigtige retning, hvem ved jeg har ført set lignende issues der delvist var relateret til software.

Det største problem er ejere af div produkter som oftest forsvare deres køb med 3 hånds oplysninger som feks anmeldelser osv, uden egentlig hands on erfaring eller vilje til at undersøge sagerne på egen hånd, og bidrage med konstruktiv feedback.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Der er ingenting der er perfekt, så i min verden handler det om at være bevidst om de problemer der er så man har mulighed for at korigere eller undgå dem, og på den måde har mulighed for at sammensætte produkter der på bedst mulig måde komplimentere hinanden, og opfylder det behov man har.

Nigel Archer fra Arrow AV ringede til mig her til formiddag, og vi snakkede lidt om div, issues, han er som jeg også purist, han sender mig nogle test patterns så jeg har mulighed for at teste lidt dybere.

Panasonic afspillerne som ren UHD afspiller er på ingen måde dårlig, slet ikke når man lige tweaker den lidt, men det er jo ikke ensbetydende med at det ikke kan være bedre, og ved at være bevidst om hvad der kan gøres bedre er det jo ikke umuligt at et lille gruppepres fra forbrugere måske kan skubbe udviklingen i den rigtige retning, hvem ved jeg har ført set lignende issues der delvist var relateret til software.

Det største problem er ejere af div produkter som oftest forsvare deres køb med 3 hånds oplysninger som feks anmeldelser osv, uden egentlig hands on erfaring eller vilje til at undersøge sagerne på egen hånd, og bidrage med konstruktiv feedback.

Grundlæggende er jeg ret enig med dig, og intet er, som du er inde på - perfekt. Om det er perfekt eller ej, afspejles ofte hos den enkelte bruger, og dennes prioriteringer.

Det drejer sig for mig om at finde det produkt som opfylder mine krav, og her specielt billede kvalitet. Andre ting som f.eks. APPS og diverse Streaming tjenester er mig ret så ligegyldige. Mit primære brug af en BD afspiller retter sig til afspilning af DVD, BD og BD HDR, og for mig var UB820 ganske glimrende.

Jeg er også enig med dig i, at den er gal når nogen går ud og køber ting og sager med baggrund i "Hear Saying". Det har jeg faktisk slået til lyd for adskillige gange. Problemet her er jo, at folk ved for lidt om hvad de skal kigge på - og efter.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu