recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Coax samling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Coax samling

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Coax samling
    Sendt: 15-September-2018 kl. 15:44
Hej
Da jeg har en noget langsom hastighed ved internet via Coax har en YouSee tekniker målt, at dette højst sandsynligt skyldes et svagt signal pga. et samlingspunkt et sted i huset. 

Jeg har nu fundet samlingspunktet i tagudhænget. Samleboksen er en gammel sag. Se billede. 

Tror I jeg kan nøjes med at samle coax kablerne ved f-stik og en connector eller kræver det evt. noget der ligner den gamle boks? Kan selvfølgelig få tekniker ud igen, men det koster jo nok. 

På forhånd tak. 


Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 16:11

 Som det første nyt kabeltræk, som det andet en HF tæt samling.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 16:19
Tak. Et nyt kabeltræk ville være ca. 50 m. fra boksen ved vejen. Det koster vel en del, at få lavet. 
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 16:26

 Det ser ud til at samle boksen har siddet et udsat sted, derfor vil det være bedst med nyt kabeltræk så der kan samles et mindre udsat sted, eller der skal laves en HF og vejrtæt samling.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 17:10
Det vel ikke alverden at prøve med en samling.

Evt med krympeflex.

Så finder du ud af om det går.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 18:55
Du skal i hvert fald sikre dig, at samlingen er HF-tæt. Dvs. ikke noget der ligner den gamle boks. :)
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 19:51
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2018 kl. 21:44
Tak skal I have. Ser simpelt ud. Jeg prøver. 
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Tak skal I have. Ser simpelt ud. Jeg prøver. 

Har du gjort det?

Det kan gøres meget simplere, og billigere.

HVIS kabel-længderne tillader, så kan du montere to nye F-konnektorer, og en hun-hun bøsning (tænk at det hedder dét!), og en god gang selv-vulkaniserende tape rundt om det hele.

Du kan få det hele on-line til en meget lavere pris, hvis du har lidt håndelag. Det er lige før du bare kan få delene af mig. Men det er nok faktisk lettere at bestille det hele på nettet (2 x F-connectorer, Hun-hun F-adapter, tape). Det kræve dog at du kan afisolere kablerbe og montere stik ordentligt...

Jeg lægger dog mærke til det hvide kabel - det er typisk PVC kabel, som egentlig ikker er til udendørs montering (PVC krakellerer unde UV lys). Er det kablet ind i huset, eller fra gaden?


Redigeret af st1 - 19-September-2018 kl. 23:20
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 11:34
Billigt og noget skrammel siger jeg bare, det som du prøver at beskrive
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

Billigt og noget skrammel siger jeg bare, det som du prøver at beskrive
 
Billigt, ja, men ikke nødvendigvis noget skrammel. Jeg har lavet flere af den slags samlinger til parabolanlæg. De har virket fint, så hvorfor ikke her? Hvis ikke, har man jo ikke smidt en formue ud.
 
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 15:28
Så skal vedkommende også ud og investere i en tang til og presse f-con på med for du bruger da vel ikke twiston f-con til anlæg. Og hvor er det billige så herneden muffe der bliver linket til er den rigtige og bruge til jordkabel så hvorfor springe over og lave noget uprofessionelt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu