recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til 7.1.4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til 7.1.4?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
FlyingHippo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: ---
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlyingHippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver til 7.1.4?
    Sendt: 16-September-2018 kl. 21:45
Hej. 
Nu hvor vinteren nærmer sig, skal jeg have opgraderet min hjemmebio.

Pt. kører jeg 7.1 

Front: Dali Suite 2.8 
Side: Dali Suite R 0.8
Surround: Dali Suite R 0.8
Center: Dali Suite C 0.8
Sub: Dali 12e-f

Trukket af en NAD T758. Volume og lydkvalitet er fint til mit behov.

Jeg vil op og køre Atmos 7.1.4

Jeg har fået fat i yderligere 2 sæt Dali Suite 2.8.
Så front, side og surround bliver Dali Suite 2.8 
og loftshøjtalerne bliver Dali Suite R 0.8

Hvilken forstærker/receiver skal jeg bruger for at trække det setup?

Jeg har kig på en Marantz 6011 og så en ok Stereo-forstærker til at trække de 2 sidste kanaler.

Vil det være et ok setup? Eller skal jeg op i en seperat receiver og forstærker?

Jeg har ikke brug for nogen former for bells and whistles.
Jeg streamer fra en Nvidia Shield, så receiveren skal bare kunne tage et 4k HDMI signal.
Indbygget wifi, Spotify integration osv. har ingen værdi for mig.

Jeg har absolut ikke brug for at have det vildeste af det vilde. Jeg er på jagt efter bang for the buck.

Så mit spørgsmål er: Leverer Marantz samme effekt som NAD? / Svarer Marantz watt til NAD watt?

Håber nogen af jer har nogle gode bud.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 10:17
Du skal have en effekt forstærker til de 2 sidste højtaler, ikke en alm Stereo forstærker
Til top
FlyingHippo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: ---
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlyingHippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 10:24
PerW -> Ja sry det var også det jeg mente :-)
Selvom man vel teknisk set godt kunne bruge en stereo receiver istedet? :-)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af FlyingHippo FlyingHippo skrev:

PerW -> Ja sry det var også det jeg mente :-)
Selvom man vel teknisk set godt kunne bruge en stereo receiver istedet? :-)


Ja, hvis den har en passthrough, hvor du kan slå forforstærkeren fra. Har stereo receiveren det ikke, så kan du ikke.
Til top
frejdasilva Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frejdasilva Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 21:11
Woow, lyder sweet.
Tænkte faktsik idag på præcis samme setup, på nær et sktra sæt 2.8 

2.8 x2 
co.8 x1
r0.8 x8 eller x6

Jeg har en velodyne SUB.

jeg havde nok valgt en marants SR7013  eller 6013.

Jeg er meget nysgerrig ! 

Jeg har et 5.2.2 setup pt bestående af:
front System audio 1280 mk2
C system audio av70 (samme enheder som 1280'erne)
side System audio 210
atmos system audio 208 (det er "diskrete" væg højtalere som jeg har været kreativ med)

Jeg ville gerne skifte det hele ud, men er i tvivl om  suite er et godt nok upgrade. 
Lyden er fantastisk, men det kan jo altid blive bedre...
Jeg er i tvivl om jeg skal lave et setup som dit, eller om jeg skal bruge lidt ekstra og gå efter IKON serien, med IKON mk2 7 front, og vokal 2 samt 6 eller 8 ikon on wall mk2'ere.

Det som er problemet med IKON serien, er at vokal 2 centeren ikke kan nærme sig hverken IKON 6 eller IKON 7 hvis man skulle have dem som front. desuden er det slet ikke samme størelse enheder, hvor c 0.8 og 2.8 er fuldstændig ens. 
Til top
FlyingHippo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: ---
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlyingHippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 23:20
Jeg må indrømme at jeg SLET ikke er velbevandret nok i HiFi verdenen til at kunne sige hvad der er et bedre upgrade.

Før mit nuværende Dali / NAD setup, har jeg altid bare haft billige Jamo/Sony setups, som SLET ikke er i samme liga som det jeg har nu.

Hvorfor en 6013 fremfor en 6011?
6013'eren er nyere ja, men har de ellers ikke samme specs?
Til top
vrod Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2018
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vrod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:30
Jeg er i samme bås, har også pt. en T758...

Jeg har valgt at gå efter en Denon X6500H... Den kan trække alle kanaler selv og har Atmos, DTS:X og IMAX Enhanced - for ikke at glemme eARC, HDMI 2.1, streaming, etc. etc... Siden du ikke har en T758 v3 så er du nød til at have en forstærker samtidigt med deres Dolby Atmos modul. Det kommer næsten op og koste 2/3 af en X6500H..
Til top
FlyingHippo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: ---
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlyingHippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af vrod vrod skrev:

Jeg er i samme bås, har også pt. en T758...

Jeg har valgt at gå efter en Denon X6500H... Den kan trække alle kanaler selv og har Atmos, DTS:X og IMAX Enhanced - for ikke at glemme eARC, HDMI 2.1, streaming, etc. etc... Siden du ikke har en T758 v3 så er du nød til at have en forstærker samtidigt med deres Dolby Atmos modul. Det kommer næsten op og koste 2/3 af en X6500H..

? Marantz 6011 har da Atmos og kan fåes hos HifiFreaks til 5700? og så en 2 kanals effekt til 1500 = 7200.

Det eneste jeg ville få ekstra ved at bruge næsten 3 gange så meget, og tage en X6500H er Auro-3D. Og hvor udbredt er Auro-3D overhovedet?
Til top
frejdasilva Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frejdasilva Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af FlyingHippo FlyingHippo skrev:

Jeg må indrømme at jeg SLET ikke er velbevandret nok i HiFi verdenen til at kunne sige hvad der er et bedre upgrade.

Før mit nuværende Dali / NAD setup, har jeg altid bare haft billige Jamo/Sony setups, som SLET ikke er i samme liga som det jeg har nu.

Hvorfor en 6013 fremfor en 6011?
6013'eren er nyere ja, men har de ellers ikke samme specs?

Jeg er ikkke helt sikker på forskellen. Men har forstået det således: 
6011 dolby atmos /dtsx er kommet med software update. Jeg ved ikke om den understøtter eArc, som vil være vigtigt i fremtiden med en ny skærm. 

6012 dolby atmos og dtsx ud af boxen. EArc via firmware opdatering.

6013 atmos/Dts x /eArc ud af boxen. 


Hælder nok mest til det bedste til prisen. Men jeg vil absolut have eArc. INGEN AF DEM HAR HDMI 2.1 Hvilket er ret skod. Ingen ord om det kommer senere..ævævæ 
Til top
FlyingHippo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: ---
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlyingHippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 21:05
Jeg skal ikke bruge ARC. Bare HDMI ind fra en Nvidia Shield TV og 4K HDMI ud til en projektor. Men det er klart at ARC praktisk talt er et must hvis man vil koble et TV til
Til top
frejdasilva Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frejdasilva Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 21:52
Fuldt forståeligt.
Alle behov er forskellige. Jeg synes bare ikke jeg vil begrænse mig selv. Satser på sådan en receiver holder omkring 6 år. Så jeg kan ligeså godt få det nyeste spec.   d: 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af FlyingHippo FlyingHippo skrev:

PerW -> Ja sry det var også det jeg mente :-)
Selvom man vel teknisk set godt kunne bruge en stereo receiver istedet? :-)


Ja, hvis den har en passthrough, hvor du kan slå forforstærkeren fra. Har stereo receiveren det ikke, så kan du ikke.

Jo, man kan! Passthrough er bedst, men ikke en nødvendighed.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu