recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Partionering - nemmest og bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Partionering - nemmest og bedst?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 17:35
Men... Uanset hvad. Lav nu den backup af billeder, dokumenter, medvidere, så du er sikret i hoved og den, du sidder på!!!

Ting KAN gå galt...
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 17:37
Men hvorfor vil du gerne dele SDD'en op i to drev?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Men... Uanset hvad. Lav nu den backup af billeder, dokumenter, medvidere, så du er sikret i hoved og den, du sidder på!!!

Ting KAN gå galt...

Det burde fremgå af det jeg tidligere har skrevet at det gør jeg allerede. Og at det ikke er data der er et issue lige her, men selve den nye windows installation på en ny computer.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Men hvorfor vil du gerne dele SDD'en op i to drev?

Det har jeg vist også svaret på - nederst på side 1.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 19:49
Virus er ligeglad med opdeling af diske. 

Du gør at besværligt for dig selv. 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 20:15
Det er jo normalt programmer, der angribes af virus. Og det vil sige at det normalt er C-drevet man skal måske helt formattere i værste fald, eller i hvert fald geninstallere. Derfor er det smartest at data er adskilt fra C-drevet.

I øvrigt er det ikke besværligt - det tog under 5 minutter med AOMEI Partition Assistant Standard - meget nemt og intuitivt program at bruge. Ekstremt nemt at opdele en partition i to!  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 20:44
Godt, du endte med en løsning, hvor DU er tilfreds. Det er jo ligesom det, der er det vigtigste!  :)

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det er jo normalt programmer, der angribes af virus. Og det vil sige at det normalt er C-drevet man skal måske helt formattere i værste fald, eller i hvert fald geninstallere. Derfor er det smartest at data er adskilt fra C-drevet.

I øvrigt er det ikke besværligt - det tog under 5 minutter med AOMEI Partition Assistant Standard - meget nemt og intuitivt program at bruge. Ekstremt nemt at opdele en partition i to!  Smile


Du lærer det nok på den hårde måde .

Virus er ligeglad med drev bogstaver.   


Redigeret af hansie - 17-September-2018 kl. 21:23
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 22:36
Virus er fuldstændigt ligeglad, det ved jeg udemærket godt.

Alligevel har jeg også delt min SSD i flere partitioner, hvoraf den ene er mail/browserdata og cache til photoshop og den anden er systemdisken. Har så en traditionel disk til “almene brugerdata”.

For mit vedkommende er det fordi jeg vil kunne formattere mit C: drev og reinstallere uden at jeg mister nogle data overhovedet og uden at jeg behøves at tænke over, hvor data er placeret, hvis jeg vil formattere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Virus er ligeglad med drev bogstaver.   


F.eks. krypto-malware er meget populært blandt svindlerne, som går specifikt efter dine personlige data, der kun kan geninstalleres fra en backup.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 04:04
Ok, fint nok, men jeg har det som Klaus - jeg vil gerne have programinstallationer og data adskilt. Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg er altså heller ikke sikker på, at windows diskhåndtering kan gøre en allokeret partition mindre, uden at man mister data.


Den feature fik diskhåndtering for nogle år siden.


Ahh okay. Rart at vide noget nyt Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu