recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd på ungernes værelse ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd på ungernes værelse ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd på ungernes værelse ?
    Sendt: 19-September-2018 kl. 12:00
(ved ikke lige om det er det rigtige forum?)

Men jeg ville gerne have 1 højtaler på hver af ungernes værelse (2 børn).. 
ville gerne kunne sætte dem samme, så jeg kunne streame samme musik nr til begge, eller 2 separate lydspor..

Jeg har en onkyo tx-rx830, der er noget med wireless afspilning, aner dog ikke hvordan det virker, noget med man kan bruge appen til at styre hvad der skal spilles hvor?

Men kan jeg stadig se film, og styre musik på ungernes værelse ?

Og hvilke højtalere kan dette jeg ønsker mig? Gerne gode og billigst som muligt ?

Håber i kan hjælpe, er helt bar på dette område 🙈


Redigeret af hik7 - 19-September-2018 kl. 12:30
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 13:09
Sonos.

Play 1 købes fra cirka 1300,-
Fin lyd til prisen og fantastisk brugervenlighed.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 19:02
Jamen skal jeg ikke ha en bridge eller ligende ?

Eller kan jeg koble sonos direkte til rz830?

Og kan jeg se film mens jeg styrer lyden/numre på deres værelse?


Redigeret af hik7 - 19-September-2018 kl. 19:06
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 19:06
De skal bare kobles på dit wifi netværk
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 19:13
Hmm okay det må lige prøves, synes bare
De skriver alle steder en sonos connect er et must
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af hik7 hik7 skrev:

Hmm okay det må lige prøves, synes bare
De skriver alle steder en sonos connect er et must
Du skal kun bruge en connect hvis du ønsker at styre din gamle forstærker via Sonos, men det har du vel ikke behov for.
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af hik7 hik7 skrev:

Hmm okay det må lige prøves, synes bare
De skriver alle steder en sonos connect er et must
Du skal kun bruge en connect hvis du ønsker at styre din gamle forstærker via Sonos, men det har du vel ikke behov for.

Nææ ikke rigtig .. så de har fakrisk intet med mit anlæg at gøre, de kører helt for sig selv?

Btw:

Kunne godt tænke mig 2 trådløse højtalere jeg kunne smække i loftet til mit 5.1 setup. Altså til atmos hehe
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 09:29
Vi havde Sonos for noget tid siden, men det blev droppet, fordi man ikke kan se en Youtube fil / Netflix mm, og høre den på sit Sonos udstyr. Det er hvad de unge / børn vil have, og derfor har de i dag nogen gode BT højttalere i stedet, som de selv kan tilslutte telefoner / computer / tablets. De har været i brug dagligt siden 24/12/17.

Redigeret af bingoking - 20-September-2018 kl. 09:30
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 09:41
Uha det var en god pointe...
De ser nemlig rigtig meget youtube 😕🤔
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 09:52
Sonos:One har fået Airplay, så hvis du bruger Apple-enheder, så kan du godt smide lyden fra Youtube over i dem.

Begge mine unger har også Sonos på deres værelser. Det fungerer glimrende.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Sonos:One har fået Airplay, så hvis du bruger Apple-enheder, så kan du godt smide lyden fra Youtube over i dem.

Begge mine unger har også Sonos på deres værelser. Det fungerer glimrende.

Øv, ja. Der er jeg en smule misundelig.... Vi har mest Android udstyr i huset, og jeg ville da klart have foretrukket Sonos, fordi de bare lyder bedre end andet for mig...

Jeg er godt klar i over at der findes apps til at emulere Airplay på Android, men det bliver for bøvlet. 


Redigeret af bingoking - 20-September-2018 kl. 10:25
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Sonos:One har fået Airplay, så hvis du bruger Apple-enheder, så kan du godt smide lyden fra Youtube over i dem.

Begge mine unger har også Sonos på deres værelser. Det fungerer glimrende.

Smukt smukt, er det kun den der er AirPlay i? For så er det nok den vi er ude i 😁
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu