recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - På nogle DR udsendeler er tale utydelig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

På nogle DR udsendeler er tale utydelig.

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Den er her, 85 sider, så happy reading....


Tak, ja det var den Smile
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Kandersen / HeartWare

Jeg forsøger med mit indlæg 'B&O lydafkodnings' på denne side 8, at få jeres vudering
om Dolby ProLogic II overhoved kan håndteres af den standard indbygget lydafkoder. ?


Det som du har lagt op, så har dit TV ingen prologic dekoder. Hvad det så præcis gør med signalet siden du siger det lyder skidt, det er lidt uvist. 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 13:29
Tak Kandersen - Ingen prologic dekoder.
Det tror jeg heller ikke, derfor mit indlæg - af September-2018 kl.12:15 side 6.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Tak Kandersen - Ingen prologic dekoder.
Det tror jeg heller ikke, derfor mit indlæg - af September-2018 kl.12:15 side 6.


Det er måske i virkeligheden mere spændende at lave en undersøgelse af, hvor mange som ikke længere har en Dolby Prologic dekoder i deres apparater (TV, soundbar, receiver osv). Jeg aner fx ikke om min receiver har, for jeg har ikke gidet røre ved det. Men måske skulle man kigge den lidt efter i sømmene. 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 07:23
Hvad mener i, vi tv-licens betaler så kan gøre for at få 5.1 DD surround lyden tilbage. ???
Vil vi evt. kunne opnå bedre kvalitets resultat ved at droppet flow-tv. ?
Hvad mener i der streaer via Apple tv 4K om DR's lydkvalitet ? Har i oplevelsen af i modtager 5.1 DD surround ?  
 


Redigeret af Peter Pan - 28-September-2018 kl. 07:41
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 08:17
På Yamaha 3060 - 3070 og senest på 3080 er nedenstående formaterne fjernet:  

Dolby Prologic II Movie
Dolby Prologic IIx Movie
Dolby Prologic II Music
Dolby Prologic IIx Music
Dolby Prologic II Game
Dolby Prologic IIx Music

Der er så en funktion der hedder Sur. Dekode med Dolby logo og det står som Surround, det er den der bliver valgt når der ses DR.



4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 08:20
Der er ikke DD 5.1 på DR via Apple TV 4K. 

Og det er bestemt heller ikke den vej jeg vælger at se DR.


Redigeret af Potter - 28-September-2018 kl. 08:57
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hvad mener i, vi tv-licens betaler så kan gøre for at få 5.1 DD surround lyden tilbage. ???


Det kommer ikke til at ske, som tidligere skrevet. DR ville skulle sluge nogle gevaldige kameler for at vende tilbage til diskret lyd.

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


Vil vi evt. kunne opnå bedre kvalitets resultat ved at droppet flow-tv. ?
 

Sandsynligvis. Men du behøver jo ikke droppe flowtv, når det er DR der er problemet. Så kan du vælge at droppe DR. Licensen ændre det dog ikke ved.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 10:59

Apple.com/dk. skriver - Apps. Sådan ser vi TV i dag.
Apps har sat dit fjernsyn fri, så du fuldstændig selv kan vælge, hvad du vil se, og hvornår du vil se det.
Apps giver dig adgang til alt – lige fra store film og populære serier til vejrudsigter og træning, du kan
lave hjemme i stuen. Der er også udsendelser for børn, koncerter, podcasts og meget andet.

Med Apple TV 4K kan du se film og serier i fantastisk 4K HDR – og nu bliver oplevelsen fuldendt med
altomsluttende lyd fra Dolby Atmos. Du kan streame dine yndlingskanaler direkte, og se fantastisk
indhold fra apps som DR TV.

Fint - Men Ikke en dyt om DD 5.1 lydkvaliteten fra DR TV kanalerne. Tak for jeres svar.  Thumbs Up

 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Apple.com/dk. skriver - Apps. Sådan ser vi TV i dag.
Apps har sat dit fjernsyn fri, så du fuldstændig selv kan vælge, hvad du vil se, og hvornår du vil se det.
Apps giver dig adgang til alt – lige fra store film og populære serier til vejrudsigter og træning, du kan
lave hjemme i stuen. Der er også udsendelser for børn, koncerter, podcasts og meget andet.

Med Apple TV 4K kan du se film og serier i fantastisk 4K HDR – og nu bliver oplevelsen fuldendt med
altomsluttende lyd fra Dolby Atmos. Du kan streame dine yndlingskanaler direkte, og se fantastisk
indhold fra apps som DR TV.

Fint - Men Ikke en dyt om DD 5.1 lydkvaliteten fra DR TV kanalerne. Tak for jeres svar.  Thumbs Up


DR TV er jo en App på Apple TV, så Apple har ikke noget at gøre med hvilken lyd DR sender ud via deres App.


Redigeret af Deschain - 28-September-2018 kl. 11:16
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 11:15
Dobbeltpost..

Redigeret af Deschain - 28-September-2018 kl. 11:16
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2018 kl. 13:23

@ Deschain

Det er jeg helt med på. Men fordele fremhæves af Apple såvel som andre,
men evt. ulemper som det vi skriver om her, er der ingen der skriver om. Confused

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu