recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste måde at kopiere mange data?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste måde at kopiere mange data?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste måde at kopiere mange data?
    Sendt: 20-September-2018 kl. 19:41
Hej.

Jeg har lidt problemer med at få overført alle mine data fra min gamle til min nye. Har prøvet med Goodsync backup'en på den eksterne harddisk, direkte kopi, Nero Backitup og nu prøver jeg med direkte kopi igen på en ny ekstern HDD.

Men når jeg markerer alle mapper og tæller data under egenskaber, får jeg ikke det samme resultat som på min gamle computer. Mindre antal filer og mapper såvel som i GB.

Jeg har ret mange data (omkring 600 GB tror jeg). Men det burde jo ikke i sig selv være et problem. Jeg vil gerne være sikker på at alt bliver kopieret over. Men hvordan kan jeg være sikker på det?

Er det bare fordi mapper og filer tælles forskelligt? Men med 70 GB i forskel f.eks. ud af 180 GB, så synes jeg ikke det kan passe.

Hvis der foreslås programmer skal de helst være gratis eller kun koste et par hundrede.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 19:44
Husker du at kopiere de skjulte filer ?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 19:57
Brug MS kommando værktøjet robocopy med parameteren /MIR

robocopy source destination /MIR
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 05:15
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Husker du at kopiere de skjulte filer ?

Har tjekket efter og det er sat til på både min gamle og den nye computer. Så det issue har jeg nok haft i en anden forbindelse.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 05:16
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Brug MS kommando værktøjet robocopy med parameteren /MIR

robocopy source destination /MIR

Prøver dette - men den står og siger et eller andet med at den ikke kan få adgang til recycle.bin på destinationen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 05:46
Det er skraldespanden du forsøger at overføre...

Jeg plejer at tage min datadisknud af den gamle computer og montere den i den ny, for så efterfølgende at bruge Windows stifinder og til sidst fjerne disken igen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 06:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er skraldespanden du forsøger at overføre...
 
Jeg plejer at tage min datadisknud af den gamle computer og montere den i den ny, for så efterfølgende at bruge Windows stifinder og til sidst fjerne disken igen.
 
Klaus
Det sidste bliver nok ikke en option i min spritnye computer (Asus ROG Zephyrus M).  Smile   Det kræver vel også at du har 2 harddiske som minimum i den nye computer og at der er plads nok på den du er nødt til at demontere - måske med mindre du snakker om stationær computer - jeg snakker om bærbare.
 
Ok - ja, jeg kan næsten regne ud at det er noget med skraldespanden. Jeg har bare svært ved at se hvad den skal med den. Og desuden: Det jeg kopierer er D-drev (som har sin egen HDD) og et E-drev (som er en partition på den anden HDD). Umiddelbart tror jeg ikke at nogen af disse har deres egen skraldespand - skraldespanden ligger vel på C-drevet, så når jeg sletter noget på D-drevet kommer det over i den fælles skraldespand.
 
Men uanset - hvordan undgår man at RoboCopy hænger sig i den detalje?  Wink


Redigeret af Thorvald - 21-September-2018 kl. 06:23
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 06:04
Tillægsspørgsmål: Hvis vi nu siger at Robocopy er den bedste metode - umiddelbart virker den i hvert fald til at være relativt nem - og hvis den får alt med, så er det jo den indtil nu bedste metode. Så - kan man så kopiere både E-drev og D-drev på samme tid (i samme kommandoscript), eller skal man lave en kommando for hver og først køre den ene og derefter den anden?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 06:29
Er der nogen af Easeus' løsninger der er gode, såsom denne: https://www.easeus.com/free-pc-transfer-software/
Nogen erfaringer? Eller er det bedst / nemmest med Robocopy?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Brug MS kommando værktøjet robocopy med parameteren /MIR

robocopy source destination /MIR

Prøver dette - men den står og siger et eller andet med at den ikke kan få adgang til recycle.bin på destinationen.

Du skal jo kun kopierer dine data, ikke de skjulte systemfiler. Det kan være det er det der er dit problem.

Har du prøvet at at tage egenskaber for hver enkelt folder du vil have med over og se om der er det samme antal filer i folderen og at filerne har den samme datamængde. (ikke fylder det samme på disken, for det kan godt være forskelligt, alt efter klynge størrelsen på disken).
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Tillægsspørgsmål: Hvis vi nu siger at Robocopy er den bedste metode - umiddelbart virker den i hvert fald til at være relativt nem - og hvis den får alt med, så er det jo den indtil nu bedste metode. Så - kan man så kopiere både E-drev og D-drev på samme tid (i samme kommandoscript), eller skal man lave en kommando for hver og først køre den ene og derefter den anden?

Det er 2 script.

MEN PAS PÅ med robocopy. Selvom du synes den er nem, så kan den være farlig, for den kan også slette filer, hvis du bruger den forkert!
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du skal jo kun kopierer dine data, ikke de skjulte systemfiler. Det kan være det er det der er dit problem.

Har du prøvet at at tage egenskaber for hver enkelt folder du vil have med over og se om der er det samme antal filer i folderen og at filerne har den samme datamængde. (ikke fylder det samme på disken, for det kan godt være forskelligt, alt efter klynge størrelsen på disken).
 
Jo - men på et data drev eller partition, hvor der kun er data, er der vel ikke systemfiler.
 
Jeg har ikke prøvet at tage egenskaber for hver enkelt af alle mapperne, kun et par enkelte af de vigtigste som stikprøvekontrol. Nogen ser ok ud, nogen ikke.
 
Lange fil og sti-navne bør vel heller ikke være noget problem i dag. På et tidspunkt (da jeg lavede en direkte kopi) fik jeg en advarsel om for lange sti-navne på enkelte filer. Men det var meget specifikke filer som jeg ved hvad er, så det kunne jeg fixe bagefter, hvis det var. Men det var kun måske 10 filer, men forskellen i antal filer er en del større.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu