recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskifte anlæg med Homepod
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskifte anlæg med Homepod

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sveskeleske Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juli-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sveskeleske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udskifte anlæg med Homepod
    Sendt: 22-September-2018 kl. 14:27
Hej.

Når Homepod bliver introduceret i DK, overvejer vi at udskifte receiver og dertil hørende højttalere med to Homepod's. Vi spiller sjældent særlig højt, men lydkvalitet er stadig vigtig, selvom der ikke skal dundres derud af med høj volumen og bas. 

Kan Homepod være løsningen? Det vil skulle kobles til Apple TV4. TV-signal går direkte gennem mit TV og lyden får vi også fra fjernsynet.

Dvs. at lyden Homepod skal stå for er musik, streaming (tv2 play, viaplay osv.)

Det nyeste af lydformater osv. er ikke så relevant for os. Ud over dette er Siri og andre finesser fra Homepod også grunden til at vi gerne vil skifte, samt pladsbesparelse. 

På forhånd tak for jeres input. 

Vh. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 08:08
Til top
sveskeleske Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juli-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sveskeleske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 12:16
Tak for svaret. 
Jeg har været forbi denne artikel, men jeg synes ikke den nævner konkret om Homepod vil kunne erstatte et anlæg jf. vores behov. 

Ligeledes er der jo kommet stereoparring siden artiklen er skrevet. Jeg er også interesseret i om der overhovedet er nogen der har erfaring med et sådan setup med apple tv4. 

Vh.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 12:35
Gå på youtube.

Der findes 100 sammenligninger som du spørger til:)
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Online
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 15:05
Der er nok ikke så mange på Recordere, der har erfaring med HomePod - alene af den årsag, at man ikke kan købe dem herhjemme endnu.

Men som en generel betragtning ville jeg nok et alternativ i form af en Apple AirPlay-kompatibel soundbar. Eksempelvis Sonos Beam med et par Sonos One som baghøjttalere - som koster det samme som et par Homepods.  

I får markant bedre Tv-lyd og som en sidegevinst er I ikke låst til Apple Music. 



Redigeret af longjohn2 - 23-September-2018 kl. 15:06
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 19:23
du kan godt købe homepod herhjemme, siri virker bare ikke på dansk.
jeg købte 2 stk via salgsbutikken.dk til 2500 pr stk.
jeg har købt dem til køkkenet og der spiller de fremragende, jeg havde 2 stk B&W A5 før homepod.
jeg havde sat dem til i stuen og så nogle film hvor de spillede sammen med mit naim uniti atom, via aairplay2 på appletv4 også det hvirkede godt, dog skal man lige tune det hele ind lipsync vise, men det er gjort på 1 min. men de er røget ud i køkkenet og når man så skal ud i det friske vejr, så spørger man lige siri om hvad temperaturen er udenfor og at hun lige skal slukke lyset, og lyden er ok for sådan nogen små nogen.
Til top
sveskeleske Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juli-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sveskeleske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 20:40
Tak for jeres input. 

Jeg tænker at der kommer mange flere erfaringer i diverse opstillinger så snart den lander i Danmark. 

En anden højttaler med Airplay 2 er bestemt en mulighed!

Vh.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 07:49
Jeg har testet 2x HomePod i stereo-par siden lancering. Med særlig fokus på tv-lyd - altså Airplay 2 lyd-output fra Apple TV. Jeg publicerer inden længe testen, men har ventet på tvOS 12, da der har været en del ændringer i beta-perioden (det kommer jeg også nærmere ind på).
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 09:34
Jeg har lyttet på Homepod og hvis man ikke går så meget op i lydkvalitet, er de helt fine som f.eks. kontor/køkkenhøjttaler.

Jeg vill aldrig kunne nøjes med dem til film/musik, men sådan er vi jo så forskellige.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu