recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Volume problemer på Sony XE8505/Soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Volume problemer på Sony XE8505/Soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Volume problemer på Sony XE8505/Soundbar
    Sendt: 23-September-2018 kl. 09:46
Jeg har netop købt mig en Sony XE8505 og har koblet den samme med min soundbar(Samsung HW-K460). Det hele fungere rigtig fint og lyden er super. Jeg har dog store problemer med volumen på nogle kanaler som er alt for høje. På f.eks DR1 står volumen på 25 før at volumen er tilpas. Skal volumen være på samme niveau på f.eks TV2 skal den max være på 5. Det samme er gældende for 3+ her skal den stå på 5 men under reklamer skal jeg sætte volumen på 25 for at være på samme niveau som DR1. Når fodbolden/filmen så starter efter reklamerne så er lyder på fuld hammer og jeg skal så justere til 5 igen for ellers er den væsentligt for højt. 
Jeg har koblet enhederne sammen via HDMI/ARC og med et kabel der er godkendt(ifølge Elgiganten).

Er der noget jeg har overset i forbindelse med tilslutningen?

Håber det giver mening ellers uddyber jeg gerne :)

- Steff
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 10:11

 TVet kan stilles til Stereo det burde afhjælpe problemet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Steff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 17:55
Ved du hvor jeg finder denne menu? Har ledt efter menuen i både indstillinger samt under action menuen.

Ellers tak for hurtig respons 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 18:00

 Da det er relateret til lyd, vil jeg da mene at der findes i den menu.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu