recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad gør i med billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad gør i med billeder?

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2018 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej igen,

Alle billeder kom over, og der er brugt 27,8 GB ud af 64 GB på min tlf.
Det ser jo fornuftigt ud. 
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 06:38
Ja, det er super. 
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 07:23
Jeg bruger PhotoSync app

Tidligere til min Nas, men nu direkte til OneDrive (som jeg har med Office365) - Virker perfekt

Kan også bruges med Mac, Pc, Dropbox og meget mere

Koster lidt, men er det værd

Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 20:08
Jeg bruger Google Photos. Appen overfører automatisk billederne fra telefonen, og hvis jeg skal bruge plads på telefonen, så kan jeg meget nemt gå ind og slette de billeder fra telefonen, som der allerede er taget backup af (Google Photos appen tilbyder at gøre det - det er virkelig nemt).

I starten betalte jeg for hundredevis af GB således jeg kunne tage backup i fuld opløsning, men efter utallige år hvor jeg ikke havde printet ét eneste billede større en 9x11, så er jeg skiftet over til den gratis løsning. Ulempen er at de nedskalerer billedet, men hey - det er ikke noget problem når jeg alligevel ikke printer ud i store størrelser
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Billeder på telefonen bliver syncet over på Flickr. De giver 1TB gratis til billeder. Flickr fungerer meget godt med billeder men ikke med videoer.
Men når jeg lige får tid skal igang med at organisere dem på min FreeNas box.

BEMÆRK VENLIGST!!! Angående Flickr!!! Nye ændringer på vej, for gratis-brugere. KUN 1.000 billeder må man have liggende som gratisbruger på Flickr. ALT over 1.000 billeder vil blive slettet. Se mere her: 


Redigeret af mnielsen - 08-November-2018 kl. 20:28
Til top
Clarksonxjn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-August-2020
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clarksonxjn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 14:48
så synkroniserer vi den, og alt skal være som det var på den gamle, hvis du overførte alt til iceloud.
my life my rules
Til top
MicMurrael Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2020
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MicMurrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2020 kl. 17:15
tak

Redigeret af MicMurrael - 30-August-2020 kl. 22:15
Til top
MicMurrael Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2020
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MicMurrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2020 kl. 22:14
Jeg har altid haft dårlige billeder. Jeg begyndte at søge i foraene efter, hvad der kunne være grunden, og til sidst faldt jeg over https://hvordanmanabnerenfil.com/extension/aae sørg for at programmet bliver opdateret. Nogle gange introducerer programmeludviklere nye formater i stedet for dem, der allerede er understøttet, sammen med nye versioner af deres programmer. Dette kan være en af grundene til, at AAE-filer ikke er kompatible med Æblebilleder. Den seneste udgave af Apple Photos skal understøtte alle filformater, der er kompatible med ældre versioner af programmellet.


Redigeret af MicMurrael - 30-August-2020 kl. 22:15
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2020 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af MicMurrael MicMurrael skrev:

Jeg har altid haft dårlige billeder. Jeg begyndte at søge i foraene efter, hvad der kunne være grunden, og til sidst faldt jeg over https://hvordanmanabnerenfil.com/extension/aae sørg for at programmet bliver opdateret. Nogle gange introducerer programmeludviklere nye formater i stedet for dem, der allerede er understøttet, sammen med nye versioner af deres programmer. Dette kan være en af grundene til, at AAE-filer ikke er kompatible med Æblebilleder. Den seneste udgave af Apple Photos skal understøtte alle filformater, der er kompatible med ældre versioner af programmellet.

Velkommen til forummet! Men, jeg tror, du er havnet i en forkert tråd... Denne handler om hvor/hvordan, man opbevarer sine billeder - enten hjemme, på USB-pinde, eksterne harddiske, eller online-drev - gratis eller betalte... Måske, du skulle kopiere teksten fra dit indlæg over i et nyt indlæg, som du opretter? Blot et forslag...

Men ja... Overskriften på tråden er MÅSKE lidt misvisende... Big smile


Redigeret af mnielsen - 30-August-2020 kl. 22:37
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

På iPhone
"iCloud-fotos" slået til
"Optimer iPhone-lagring" slået til
Det betyder at fotos fylder ca. 1/3 i forhold til fuld opløsning. I det øjeblik man vil se eller redigere et billede, hentes automatisk den ukomprimerede version.

Ikke helt korrekt. 

Fotos fylder ikke 1/3 del. Det den gør er at den kun opbevare miniature billedet så du kan scrolle igennem dine billeder. I det økeblik du så klikker på et ældre billede så hentes den fulde version. 

på min iCloud fylder billeder og video 205GB men på min telefon fylder de kun omkring 12GB. 

Når du tager et billede og Optimer iPhone-lagring er slået til på telefonen så opbevare den billedet/videoen i fyld opløsning på din telefon i en vis periode. Jeg ved ikke helt om det er de sidste X antal billeder den lader ligge eller om der er tale om dage. Men pointen er at de billeder du har taget for nylig forbliver på din mobil i fuld opløsning og så ryder den op løbende og overføre dem til iCloud.

HUSK: Du skal tilkøbe iCloud de 5GB man får gratis er ganske enkelt ikke nok.
Tilgengæld koster iCloud ikke meget. Jeg giver 75kr pr måned for 2TB som jeg deler med min familie. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

I "Fotos" arbejdes der med "Albums", hvor du kan gruppere billeder.
Tilføjer du nogle billeder til et album, bliver de hverken flyttet eller kopieret, da der blot er tale om "links" til de pågældende billeder.

Det betyder så også:
  • At et billede kan indgå i flere album
  • Fjernes et billede fra ét album vil det fortsat være i "Fotografier" og i evt. andre albums.
  • Redigeres et billede (beskæring, kontrast osv.) vil den nye version vises i alle albums
  • Slettes et billede fra "Fotografier", slettes det også fra de album hvor det var tilføjet

Vær dog opmærksom på hvis du sletter et billede i et smartAlbum så bliver det OGSÅ slettet fra Fotografier!
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 08:15
Hov havde ikke spottet at dette var en 2 år gammel tråd hehe :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu