recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad gør i med billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad gør i med billeder?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Ved du om jeg skal have plads til Mac'ens fotobibliotek i iCloud også? Jeg har nemlig kun 200 gb, men har 335 gb billeder på min Mac?

Ja, hvis du vil have hele dit fotobibliotek i iCloud bliver du nok nødt til at opgradere til 2TB.

Men, det er også muligt at have 2 fotobiblioteker på din Mac, hvoraf så det ene er "hovedbiblioteket", som synkroniserer med iCloud, og det andet kun findes lokalt på din Mac.
Kun ét fotobibliotek kan vælges til at synkronisere med iCloud.

Hvis man holder 'alt' nede når man klikker på ikonet for at åbne Fotos, kan man dels oprette nye fotobiblioteker, dels vælge mellem de eksisterende biblioteker.

Næste gang man åbner Fotos, åbnes der med det senest valgte fotobibliotek.

Så hvis du vil begrænse dig til 200 GB, må du inden du enabler iCloud, nok dele din samling op, og så enable iCloud for det bibliotek du vi synkronisere og dele via iCloud (først sikre at det under 200 GB).

Jens


Men kan jeg ikke nøjes med, at det er min iPhones billeder der ryger i iCloud og min Mac bare kan se dem, men jeg ikke behøver at se min Mac's billeder på min iPhone? 
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

......
Men kan jeg ikke nøjes med, at det er min iPhones billeder der ryger i iCloud og min Mac bare kan se dem, men jeg ikke behøver at se min Mac's billeder på min iPhone? 
Det mener jeg ikke er en mulighed med et enkelt fotobibliotek. Det er 100% synkroniseret.

Men... du kan:
  1. Enable iCloud på din iPhone, og vælge "Optimer iPhone-lagrning.
  2. Originalversionen af billederne blive så overført fra iPhone til iCloud.
  3. Oprette en nyt (tomt) Fotobibliotek på din Mac, og enable iCloud for dette.
  4. Redigeret, tilføjet: Husk at vælge "Hent originaler til denne Mac" (af hensyn til dine backups)
  5. Så vil du i dette Fotobibliotek kunne se de billeder du har på på din iPhone.
Så kan du, som jeg beskrev, nemt skifte mellem dit oprindelige fotobibliotek, og dit nye iCloud fotobibliotek.

Hvis du så har nogle billeder i dit oprindelige Fotobibliotek, som du ønsker at kunne se på din iPhone, må du exportere disse til en mappe på din Mac, skifte til iCloud biblioteket, og så importere dem hertil, så de også kan ses på din iPhone.

Jens



Redigeret af jec - 29-September-2018 kl. 17:16
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Der er meget viden i denne tråd . Så tillader mig lige,at spørge om nogen ved - om det er muligt selv at tilføje billeder i den samling, som Iphone genererer, og kalder " Minder " ? ?

Så vidt jeg kan se, kan man ikke tilføje ekstra billeder til automatisk genererede "Minder". Man kan dog slette udvalgt billeder herfra.

Derimod kan man selv oprette Minder på iPhone:
  1. Åbn Fotos
  2. Klik "Album" i bunden
  3. Åbn et eksisterende album (eller lav en nyt album med udvalgte billeder).
  4. I det åbne album, klik på pilen øverst til højre for album-titlen.
  5. Klik øverst til højre på det runde blå ikon.
  6. Vælg "Føj til Minder"

Tilføjet:
På tilsvarende vis kan man oprette "minder" fra 'År' og 'samlinger'
  1. Ann Fotos"
  2. klik "Fotos" i bunden
  3. klik på pilen til højre for dato og eller sted (over den ønske gruppe billeder)
  4. Klik øverst til højre på det runde blå ikon.
  5. Vælg "Føj til Minder"
Jens


Redigeret af jec - 29-September-2018 kl. 17:14
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 18:56
Jec_ Tak, det skal prøves . . 

Når jeg selv laver albums til fremvisning , så er det endnu ikke lykkedes mig, at tilføje baggrundsmusik . Er der også et trick . . ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

......
Men kan jeg ikke nøjes med, at det er min iPhones billeder der ryger i iCloud og min Mac bare kan se dem, men jeg ikke behøver at se min Mac's billeder på min iPhone? 
Det mener jeg ikke er en mulighed med et enkelt fotobibliotek. Det er 100% synkroniseret.

Men... du kan:
  1. Enable iCloud på din iPhone, og vælge "Optimer iPhone-lagrning.
  2. Originalversionen af billederne blive så overført fra iPhone til iCloud.
  3. Oprette en nyt (tomt) Fotobibliotek på din Mac, og enable iCloud for dette.
  4. Redigeret, tilføjet: Husk at vælge "Hent originaler til denne Mac" (af hensyn til dine backups)
  5. Så vil du i dette Fotobibliotek kunne se de billeder du har på på din iPhone.
Så kan du, som jeg beskrev, nemt skifte mellem dit oprindelige fotobibliotek, og dit nye iCloud fotobibliotek.

Hvis du så har nogle billeder i dit oprindelige Fotobibliotek, som du ønsker at kunne se på din iPhone, må du exportere disse til en mappe på din Mac, skifte til iCloud biblioteket, og så importere dem hertil, så de også kan ses på din iPhone.

Jens

Ok, men  kan jeg også nemt flytte billeder fra mit iCloud bibliotek til mac'en?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

.......
Ok, men  kan jeg også nemt flytte billeder fra mit iCloud bibliotek til mac'en?
Med ovennævnt indstillinger vil alle dine iCloud billeder (i original opløsning) altid være på din Mac, samlet i den Fotos-bibliotek-fil, som er blevet oprettet.

Hvis du have billederne ud herfra som diskrete billed-filer, kan du enten klikke og trække dem til skrivebordet eller en anden mappe. Eller du kan vælge en antal billeder og benytte Arkiv->Eksporter til at overføre disse billeder til en mappe (enten som original-udgave eller den redigeret udgave).

Herefter kan disse billeder så importeres i et andet Foto-bibliotek, efter at Fotos er blevet genåbnet med dette, som beskrevet tidligere.

Jens
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 10:43
Det tager ret lang tid at flytte min Mac's billeder til iCloud. Den har stået siden i søndags og er ikke halvvejs. 

Kan jeg flytte billederne fra min tlf. imens eller skal jeg vente til Mac'en er færdig?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Det tager ret lang tid at flytte min Mac's billeder til iCloud. Den har stået siden i søndags og er ikke halvvejs. 

Kan jeg flytte billederne fra min tlf. imens eller skal jeg vente til Mac'en er færdig?

Som jeg forstod på dig, ville der ikke være plads til dit fotobibliotek i iCloud.
Ideen var derfor:
  1. At overføre billeder fra iPhone til iCloud (med optimering på iPhone)
  2. Herefter oprette et nyt fotobibliotek på Mac, og synkronisere dette med iCloud
Så ville du have alle din iPhone billeder i iCloud, synkroniseret med det nye fotobibliotek på din Mac.

Det oprindelige fotobibliotek ville så fortsat kun være på din Mac, og ikke i iCloud.

Jens


Redigeret af jec - 05-Oktober-2018 kl. 10:50
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 11:29
Ja, men har jeg så ikke to forskellige biblioteker kørende?

Jeg har købt 2TB plads i iCloud og er pt. ved at flytte mine billeder fra min Mac.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Ja, men har jeg så ikke to forskellige biblioteker kørende?

Jeg har købt 2TB plads i iCloud og er pt. ved at flytte mine billeder fra min Mac.

OK, hvis du har opgraderet til 2TB iCloud, så er forudsætningerne jo ganske anderledes. Mine anbefalinger (med 2 fotobiblioteker) gik jo netop på hvordan du kunne sætte det hele op når du 'kun' have 200 GB iCloud.

Med 2TB, kan du blot fortsætte, som du er i gang med, dvs. at tålmodigt vente på at alle dine billeder fra dit Mac fotobibliotek bliver uploaded til iCloud.
Du kan da sikkert også lade din iPhone starte med at uploade til iCloud, men du kunne også vente til dit Mac bibliotek er på plads i iCloud.

Jens
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Ja, men har jeg så ikke to forskellige biblioteker kørende?

Jeg har købt 2TB plads i iCloud og er pt. ved at flytte mine billeder fra min Mac.

OK, hvis du har opgraderet til 2TB iCloud, så er forudsætningerne jo ganske anderledes. Mine anbefalinger (med 2 fotobiblioteker) gik jo netop på hvordan du kunne sætte det hele op når du 'kun' have 200 GB iCloud.

Med 2TB, kan du blot fortsætte, som du er i gang med, dvs. at tålmodigt vente på at alle dine billeder fra dit Mac fotobibliotek bliver uploaded til iCloud.
Du kan da sikkert også lade din iPhone starte med at uploade til iCloud, men du kunne også vente til dit Mac bibliotek er på plads i iCloud.

Jens
Jeg synes godt nok jeg skal være meget tålmodig. Den har kørt siden sidste søndag og den har flyttet fra ca. 65000 til ca. 26000. Kan man ikke speede processen lidt op?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

.....
Jeg synes godt nok jeg skal være meget tålmodig. Den har kørt siden sidste søndag og den har flyttet fra ca. 65000 til ca. 26000. Kan man ikke speede processen lidt op?
Det afhænger jo bl.a. af den upload-hastighed du har, som igen afhænger af den internetforbindelse du har fra din udbyder, og den hastighed der kan etableres fra din Mac til routeren.
Hvis du har langsom wifi mellem din Mac og routeren, kan du forsøge at forbinde Mac til router med netværkskabel, og fravælge wifi på Mac'en.

Jens
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu