recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Pioneer forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Pioneer forstærker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Pioneer forstærker
    Sendt: 23-September-2018 kl. 14:29
Har lige fået en VSX-LX303 forstærker fra Pioneer. Spørgsmålet går på tilslutning til LG Oled B7v.
Jeg kan ikke se noget billede eller høre lyd igennem forstærkeren. Under opsætning siger forstærkeren at tv ikke undestøtter ARC. Nyt HDMI kabel der understøtter 48gps er sat til TV.
er der nogen som måske kan fortælle hvorfor eller har en løsning på problemet. mvh niels
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 14:56
Dit tv understøtter med garanti ARC, er det tilsluttet korrekt hdmi port på tv. 
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 16:25
Det er tilsluttet korrekt

Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 13:41
lydemann - Her er en beretning, du helst vil være fri for at læse:
Jeg har for en del år siden oplevet noget lignende - også med en Pioneer forstærker, og skærmen var tilmed også Pioneer.
Det lykkedes aldrig at få etableret HDMI forbindelse mellem de 2 apparater.
Der blev forsøgt ALT incl. garanti reparation.
Resultatet af det hele blev, at forstærkeren blev solgt igen. Den kunne ikke bruges sammen med skærmen, og ingen kunne forklare, hvad der var galt - heller ikke Pioneers kundeservice.
Efter sådan en oplevelse køber jeg ALDRIG noget fra Pioneer igen!




Redigeret af C. Johansen - 24-September-2018 kl. 13:43
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 17:54
eneste forskel idag er forstærkeren . på den gamle var der ikke noget problem men den kørte heller ikke 4k og der var ikke ARC på forstærkeren men på Tvet....  sååååååå hvad så. Har iøvrigt har Pioneer i over 15 år 

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 18:19
HDMI handshake problem måske?
Prøv at tage strømmen helt fra alt i "kæden" og i med det igen.

Det plejer at hjælpe for mig. (krydser fingre)

Peter
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 18:43
Det løste ikke problemet. Den eneste måde jeg kan få lyden ud på er med optisk kabel og på den måde får jeg jo hverken Dolby Atmos eller Vision
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 18:56
lydemann: Den ubrugelige forstærker, jeg omtalte, havde heller ikke haft 4k eller ARC - hvis den ellers havde fungeret.
Du nævner, at du har haft Pioneer i over 15 år. Jamen så har du jo også haft Pioneer fra deres gyldne periode, der sluttede omkring 2009-2010.
Pioneer i dag er helt anderledes, og det er absolut ikke til det bedre.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 19:02
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 19:43
Har jeg "ja" prøvet. har i mellem tiden fundet ud af at når jeg ser fra min ATV4K er der intet problem, heller ikke fra min Samsung HDD optager. Jeg synes bare at billedet fra ATV ikke er så godt som fra Tvet.
Eks. Netflix er dårligere fra ATV. Men må nok lære at leve med det. Bare irriterende at skulle skifte lyden om alt efter man ser direkte tv eller streaming.
tak for svar allesammen
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 19:48
Det lyder lidt som om der er noget som er sat forkert til, hvis du heller ikke kan få billede gennem forstærkeren, kan du ikke tjekke om det virker på et andet tv. 
Du skal have koblet hdmi-cec til på tv og forstærker.
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 21:39
nu er det ikke så nemt at flytte forstærkeren med 9 højtalersæt og det andet tv vi har i huset har ikke ARC
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu