recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - E-ink skærm med ereol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

E-ink skærm med ereol

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: E-ink skærm med ereol
    Sendt: 23-September-2018 kl. 16:22
Findes der en ebogslæser med E-ink skærm, som understøtter ereolen?

Er begyndt at læse mange bøger på skærm, og det er bare mere lækkert end ipad. Også selvom jeg vender farverne på ipad'en. 
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 16:39

eReolen på Kindle/ebogslæser

eReolen kan ikke bruges med Kindle/ebogslæser

Det er for nemt at bryde drm krypteringen på e-bøger, derfor skal du via en ereol app på enten android eller ios for at kunne låne bøger via ereolen

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 19:21
Har selv overvejet om min efterhånden gamle Kobo Aura Hd e-reader, skal skiftes ud med en Icarus Illumina XL. Jeg er rigtig glad for min Kobo reader, men jeg kan godt se fordele i at have Android styresystem på en e-reader. Problemet er dog, at android kræver en del processor kraft, hvilket også ændre batteri tiden, som er extrem god på de traditionelle e-reader.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 19:45
det er ikke pga batteritid jeg jagter det, kan bare mærke kæmpe forskel når jeg har læst på en E-ind skærm og på min ipad. Det er så meget mere lækkert for øjnene.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 19:50
Ok
Men jeg tror i hvert fald, at Icarus readeren er et godt bud på en e ink reader med Android. Den kan bestilles fra deres hjemmeside, og det ser ud til, at den sendes fra Holland.
Du kan læse mere om ereaders i forumet på mobileread.com 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 19:56
har det dog lidt stramt med den gamle version af Android de kører med... gad vide om der ikke findes noget nyere?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 15:59
Udviklingen går ikke helt så stærk med e-ink boglæsere. Du skal generelt ikke forvente at få en standard tablet oplevelse med e-ink, da de er bedst egnet til stilstående billeder (tekst).
Men forumet under mobileread har mange tråde og brugere der måske kan hjælpe dig. E books er ikke så populære her hjemme, som de er andre steder i verden.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 17:08
nej, det kan jeg se den ikke gør. Well, den eneste grund til jeg ønsker android er jo reelt reolen, da jeg læser mange ebøger derfra. Den skal faktisk ikke bruges til andet end ebøger. 
Måske jeg skulle overveje om den ældre version går an, og så kun koble den op, når der skal hentes en bog, så jeg ikke har en ældre, måske ikke så sikker, udgave af Android konstant på mit net... 


Redigeret af aerik - 25-September-2018 kl. 17:09
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 18:14
Ereolen er mig bekendt KUN online, dvs. du skal være online mens du læser,  hvilket sutter..
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Ereolen er mig bekendt KUN online, dvs. du skal være online mens du læser,  hvilket sutter..
Gælder ihvertfald biblioteksbøger! Noget rettigheds noget, at man ikke kan downloade hele bogen. Ved Mofibo betales der for læsningen, så her kan man vist godt downloade
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 20:59
Ifølge https://support.mofibo.com/hc/da/articles/201416161-Kan-jeg-l%C3%A6se-med-Mofibo-p%C3%A5-min-E-reader-Kindle- :

Citér Mofibo kan ikke benyttes på E-readers og kaldet E-bogslæsere. Dette skyldes opsætningen af selve E-readeren.

Mofibo adskiller sig ved, at være en mobil app, som giver adgang til et stort udvalg af e-bøger til en fast abonnementspris.

En E-reader vil altid tage en kopi at den bog der hentes, hvilket vi som en e-bogstjeneste ikke kan forsvare overfor diverse forlag og forfattere.


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2018 kl. 21:18
det begrænser så brugen af E-readers til læsning af købte bøger
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu