recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor ikke OLED?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor ikke OLED?

 Besvar Besvar Side  <12345 26>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

[QUOTE=katbird]
Dem der primært laver LCD skærme er ved at løbe panden mod muren. Med mindre fleretallet af forbrugere/ køberne begynder at købe større end 65" og mindre end 55"

Husk på at det er tv til over 10.000 kroner.
I det lavere prisleje er der masse af LCD tv i den størrelse.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 16:40
KlausDM: Nu er det ikke bare prisen, der skal op - kvaliteten skal jo også. Men når både topmodellen fra Panasonic (Hothers omtale) og B&O's fjernsyn (min kollegas familie) til ca. 90000 kr. kan have yellow tint, ved jeg ikke lige, hvad du har i tankerne.
Måske Loewe tv? Jeg har læst, at de på visse modeller har udvalgte paneler fra LG, men jeg har aldrig fundet frem til, hvad det egentlig dækker over. Ved du noget om det? Bruger Loewe til visse modeller kun oled-paneler, hvor skramlet er sorteret fra?
Jeg mener, at Loewe har deres egne serviceteknikere, så man ikke er overladt til disse herlige mennesker fra Servicecentergruppen:
https://dk.trustpilot.com/review/www.servicecentergruppen.dk


Redigeret af C. Johansen - 26-September-2018 kl. 16:53
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Pede8000: Du spørger, hvor jeg har mine oplysninger fra. Dem har jeg fra virkeligheden. Fra forhandlere og importører uden at der dog direkte sættes tal på. Men problemet er betydeligt. Men man er ikke glad for, at der sættes fokus på problemet, for man vil jo for alt i verden ikke rage uklar med den eneste producent af oled paneler.

Så spørger du om, hvor jeg ved fra, at oled paneler er mere fejlbehæftede end lcd. Øhh.. det har jeg da vist aldrig udtalt mig om. Jeg ved heller ikke, om det er tilfældet, så hvis du vil se noget statistik, må du spørge andre.

Når man læser vurderinger fra professionelle anmeldere, skal man huske, at de apparater, der anmeldes, typisk stilles til rådighed af importøren. Man gætter nok ikke meget forkert, hvis importøren sørger for, at det er et nogenlunde fejlfrit eksemplar, der sendes til vurdering.

Jeg er måske blevet lidt overfølsom, der kommer mange udokumenterede påstande, når OLED teknologien diskuteres.

Som jeg ser det ,er det måske et problem, men tråden hedder "hvorfor ikke OLED", derfor spørger jeg ind til hvorfor du vil vælge LCD, når du tydeligvis ikke vil vælge OLED?? Der er kun de to muligheder.

LCD paneler er også fejlbehæftede, jeg slynger det bare ikke ud, for jeg kan ikke dokumentere at det er et "stort" problem.

Jeg har dog læste utallige tråde om det og har haft bekendte der har måttet sende LCD tilbage.

Jeg har stadig svært ved at google mig frem til noget "stort" problem med nogen af de to teknologier, og jeg læser også alle mulige internationale fora.




Redigeret af Pede8000 - 26-September-2018 kl. 16:51
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 17:10
Hother. Hvilken kvalitetsforskel kan du med øjet se, at der er forskel på dit tidligere LCD og det nuværende oled?

Redigeret af bentpetersson - 26-September-2018 kl. 17:11
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hother. Hvilken kvalitetsforskel kan du med øjet se, at der er forskel på dit tidligere LCD og det nuværende oled?

Mja, det er svært at beskrive:

Mere roligt billede
Og det allerede kendte, bedre sortniveau og kontrast (kan i visse tilfælde se næsten 3D agtigt ud).
Mere liv og sjæl i billedet
Fantastiske, og dog alligevel naturlige farver.

Det er vist som jeg lige kan komme i tanke omBig smile
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 17:32
Tak Hother. Det lyder troværdigt. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

KlausDM: Nu er det ikke bare prisen, der skal op - kvaliteten skal jo også. Men når både topmodellen fra Panasonic (Hothers omtale) og B&O's fjernsyn (min kollegas familie) til ca. 90000 kr. kan have yellow tint, ved jeg ikke lige, hvad du har i tankerne.

Det er i bund og grund et spørgsmål om pris og efterspørgsel - ikke andet.
Alt for mange kigger mere på pris end billede.

Selvfølgelig grades panelerne og de bedste sorteres fra, spørgsmålet er bare hvad de enkelte tv producenter stiller af krav til deres panelleverandør. Grade og pris følges ad.

At et 90kkrs tv også har Yellow tint, siger desværre mere om B&O end om OLED som helhed.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 17:46
Pede8000: Jeg har haft oled, og det valgte jeg, fordi jeg synes, det viste det bedste billede.
MEN: Jeg fik aldrig et panel uden synlige farvefejl. Det blev ombyttet, der blev skiftet panel, men resultatet var bare forskellige former for farvefejl. Til sidst påstod man, at panelet overholdt specifikationerne. Færdig. Tak for det LG.
Jeg har så valgt at gå tilbage til lcd. Man skal sørge for at sidde lige foran skærmen, eller bliver billedet noget blegt. Men ellers er det egentlig udmærket. I hvert fald er det klart at foretrække frem for oled med synlige farvefejl.
Jeg har selvfølgelig snakket med utrolig mange, og enten er man vildt begejstret for oled eller også lyder det: arrh den er godt nok noget rødlig i den højre side eller gullig i den venstre osv.
Men hvor stor en del der får et fejlfrit panel, kan jeg ikke sige, og hvor stor en del der bliver spist af med et panel, der burde være kasseret, kan jeg ikke sige. Men det kan ikke være en lille ubetydelig gruppe. Det har jeg ganske enkelt hørt om problemet for tit til, at det kan være tilfældet.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 17:54
Det var da voldsomt!

Jeg må være en af de få heldige?! 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det var da voldsomt!

Jeg må være en af de få heldige?! 
Ja det er lige før, jeg har via siden her både via indlæg og PM kendskab til faktisk en hel del OLED med fejl. Men ellers smut ind på AVFORUM, her er der flere tråde med OLED problemer - desværre.

Men rigtigt skønt at du fik et velfugerende OLED - det manglede bare.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 18:12
KlausDM: Det, du skriver om pris og kvalitet, lyder helt rigtigt. Under normale omstændigheder. Men situationen omkring oled panelerne virker netop ikke normal. Jeg har et klart indtryk af, at man kan købe et billigt oled eller et dyrt, men man kan tilsyneladende få præcis de samme problemer med farvefejl.
Det lyder da helt rigtigt, at man sorterer panelerne, men hvilke producenter køber så de bedste? De paneler, hvor der ikke er farvefejl?
Det indtryk, jeg har fået, er, at lige meget om du køber topmodeller fra Panasonic, Sony, B&O, LG osv. så er det nærmest et lotterispil, hvor godt et panel man får. Hvem tilbyder de bedste paneler i deres topmodeller?
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det var da voldsomt!

Jeg må være en af de få heldige?! 
Ja det er lige før, jeg har via siden her både via indlæg og PM kendskab til faktisk en hel del OLED med fejl. Men ellers smut ind på AVFORUM, her er der flere tråde med OLED problemer - desværre.

Men rigtigt skønt at du fik et velfugerende OLED - det manglede bare.

Ja, ellers var det røget retur. 

Ovenstående får mig dog ikke til, på nogen måde, at overveje et LCD, jeg tager "chancen" og mit næste (65") bliver også et OLED. Højest sandsynligt Sony!

Jeg vil til en hver tid anbefale OLED.


Glæder mig allerede.

Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu