recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Center, hvor vigtig angående woofere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Center, hvor vigtig angående woofere?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Center, hvor vigtig angående woofere?
    Sendt: 26-September-2018 kl. 23:44
da “biografen” er under opgradering mangler jeg nu en center højtale. Mine fronter er 802 diamond, med 2stks 8t bass samt en earthquake 15”er sub. 
Derfor tænker jeg, behøver centeren have woofere? Kan se mange har modeller kun har diskant og mellemtone. Eller vil jeg gå ned på kvalitet? 
Eksempelvis htm2d og htm4d
Takker på forhånd Smile



Redigeret af stillersen - 27-September-2018 kl. 00:37
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 07:41
Jeg havde klar gået efter den store da den kantløse mellemtone allerede der vil være et bedre match!
Der er rigeligt arbejde til en centers basser hvis du deler lavt eller slet ikke.

Selv min center med 3x8” med enheder som dine kommer på arbejde synligt i næsten alle film
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 10:04
Behøver højre/venstre have woofere? Hvis svaret er ja, så behøver din center også :) 
Jeg er meget enig med JohnConnor - en center siger ikke mindre end højre/venstre i filmene og der skal derfor stilles samme krav til centerhøjttaleren. 
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 15:16
det var mest det jeg frygtede da jeg ikke har er dediceret hjemmebio rum.
Jeg kan forstå tankegangen med den kanteløse mellemtone. Men hvis jeg har mere end tilstrækeligt bass i rummet, er centeren med de 2x7 så nødvendigt? Nu hvor man siger bassen ikke er retnings bestemt. 

Tænkte mere i den tankegang, at nu hvor der var 4 woofere bare fra front alene. Kunne man så sparer pladsen og pengene på centeren?Tongue

Pt har jeg ikke rodet med settings, men 802 står som large, sub hjælper fra 80hz. Altså “ double bass “ er sat til yes



Redigeret af stillersen - 27-September-2018 kl. 15:18
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 19:38
Hvis du vil have noget ud af dit surround så er en centerhøjtaler et must. Att andet lige er en noget difus
stemme. Ingen plads? så byg den ind i væggen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

det var mest det jeg frygtede da jeg ikke har er dediceret hjemmebio rum.
Jeg kan forstå tankegangen med den kanteløse mellemtone. Men hvis jeg har mere end tilstrækeligt bass i rummet, er centeren med de 2x7 så nødvendigt? Nu hvor man siger bassen ikke er retnings bestemt. 

Korrekt, den dybe bas kan man ikke retningsbestemme, men hvad så bassen lige over den dybe bas?

Jeg har ingen decideret bio, men fronter med 2x6,5” og en center med 2x5” (og baghøjttalere med 2x6,5”).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu