recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Et closeup billede af nogle af de verticale felter, den øverste ende vil være brugbar.
Da UB9000 har samme processor osv forventer jeg ikke der er nogen forskel, men kunne da være sjovt at se hvordan det går sammen med dit tv.

Det må du så vente lidt med. For dels har jeg ting jeg hellere vil se, og dels kniber det lidt med tiden, så jeg må prioritere.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 14:55
Helt uproblematisk, nu købte jeg jo en UB424 bare for selv at kunne teste den nye processor, og har allerede konkluderet at den performer magen til UB900, og har fået det bekræftet fra anden side, så pt har jeg kontakt til Panasonic og venter på de svare tilbage.

Mest spændene blir det at sammenligne med OPPO 203 og se om den rent faktisk performer bedre, for jeg tvivler på den har så meget støj/ ringning på chroma signalet. Pt er Xbox chroma referencen her, den gør det extremt meget bedre end panasonic på det felt.

Har set en youtube video hvor en Panasonic mand ilustere den chroma performance ved at bruge en chroma zone plate, den test hvor det ikke er muligt at se den type støj/ forvrængning da der ikke er nogle hårde kanter, og hvis han justerede chroma sharpness til -6 hvor der stadig er en lille smule ringning tilbage vil jeg garentere at den test Panasonic ilustrere vil fejle fuldstændig og få konkurenten til at virke voldsom overlegen.


Redigeret af stridsvognen - 29-September-2018 kl. 16:17
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Helt uproblematisk, nu købte jeg jo en UB424 bare for selv at kunne teste den nye processor, og har allerede konkluderet at den performer magen til UB900, og har fået det bekræftet fra anden side, så pt har jeg kontakt til Panasonic og venter på de svare tilbage.

Mest spændene blir det at sammenligne med OPPO 203 og se om den rent faktisk performer bedre, for jeg tvivler på den har så meget støj/ ringning på chroma signalet. Pt er Xbox chroma referencen her, den gør det extremt meget bedre end panasonic på det felt.

Har set en youtube video hvor en Panasonic mand ilustere den chroma performance ved at bruge en chroma zone plate, den test hvor det ikke er muligt at se den type støj/ forvrængning da der ikke er nogle hårde kanter, og hvis han justerede chroma sharpness til -6 hvor der stadig er en lille smule ringning tilbage vil jeg garentere at den test Panasonic ilustrere vil fejle fuldstændig og få konkurenten til at virke voldsom overlegen.

Kunne være spændende at sammenligne med en Sony X700, der er i den anden ende af prisskalaen.

Er det muligt? Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Helt uproblematisk, nu købte jeg jo en UB424 bare for selv at kunne teste den nye processor, og har allerede konkluderet at den performer magen til UB900, og har fået det bekræftet fra anden side, så pt har jeg kontakt til Panasonic og venter på de svare tilbage.

Mest spændene blir det at sammenligne med OPPO 203 og se om den rent faktisk performer bedre, for jeg tvivler på den har så meget støj/ ringning på chroma signalet. Pt er Xbox chroma referencen her, den gør det extremt meget bedre end panasonic på det felt.

Har set en youtube video hvor en Panasonic mand ilustere den chroma performance ved at bruge en chroma zone plate, den test hvor det ikke er muligt at se den type støj/ forvrængning da der ikke er nogle hårde kanter, og hvis han justerede chroma sharpness til -6 hvor der stadig er en lille smule ringning tilbage vil jeg garentere at den test Panasonic ilustrere vil fejle fuldstændig og få konkurenten til at virke voldsom overlegen.

Kunne være spændende at sammenligne med en Sony X700, der er i den anden ende af prisskalaen.

Er det muligt? Smile

Ja, hvor i landet befinder du dig.?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 18:55
PB sendt! 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 14:28

Fejl - se nedenforEmbarrassed



Redigeret af Hother - 30-September-2018 kl. 18:08
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 15:43
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Dette er ikke en bruger anmeldelse, blot mine første observationer.

Så har jeg fået kigget lidt på min nye Panasonic DP-UB9000. Og her vil jeg skrive lidt om mine indtryk og observationer.

Byggekvalitet

Byggekvaliteten er i mine øjne nærmest helt ekstravagant lækker. Jeg har aldrig haft en Blu-Ray afspiller i mine hænder som på intet punkt afspejler, at her er man hoppet over hvor gærdet er lavest. Der er ikke et stykke plastic synligt overhovedet (udvendigt). Løfter man på afspillerne, så har man på fornemmelsen, at afspillerens størrelse passer ret godt med at gå rundt med et stykke massivt metal med samme vægt. Afspilleren vejer lige under 8 kg.

Lidt om det tekniske



Afspilleren adskiller sig fra sin lillesøster (UB820) ilfg. Panasonic, med en bedre byggekvalitet, et ”Advanced” mediedrev, bedre komponenter på en række områder, to strømforsyninger hvor af en er til analog lyd, og den anden er til video og processor, og naturligvis et mere avanceret analogt lydsystem.

Det undrede mig en smule, at afspilleren ikke loadede HDR film en kende hurtigere end den gør. Load time er – uden at jeg har målt, den samme som for UB900 og UB820.  Prisen taget i betragtning havde jeg nok forventet lidt forbedringer. Det er for mig et peanut problem.

Den meget væsentlige billede processor, nemlig HCX er den samme på begge afspillere. 

At afspilleren så også, som den eneste pt., kan vise både Dolby Vision og HDR10+, må være et ekstra plus. Uanset hvad jeg måtte vælge som mit måske næste TV, jamen så kan min UB9000 følge med. 

Fjernbetjeningen

Minder meget om fjernbetjeningen til UB900 – og dog. Det virker som om, at der er påsat et stykke helt klar plastic over den ellers sorte og spejlblanke overflade. Der er kommet en del betjenings knapper som relatere sig til de forskellige HDR billede funktioner samt et antal betjenings knapper med direkte adgang til f.eks. internet, settings m.v.

Panasonic DP-UB9000 er absolut den mest avancerede Blu-Ray afspiller jeg har haft, og man skal nok vide noget om de ændringer som man kan lave, og her specielt på HDR billede siden. De eneste ændringer som jeg har lavet er, at valget af TV er sat til OLED (der er flere TV valg muligheder), desuden har jeg indtil videre sat HDR Optimizer til ”Standard”. Da mit TV er kalibreret på alle billede profiler, tror jeg ikke at jeg ændrer på noget som helst i øvrigt.

Heldigvis har selve afspilleren et antal betjenings knapper på front panelet således, at man ikke er overgivet alene til fjernbetjeningen ved de normale betjenings situationer. En ting som jeg er glad for.

Billede kvalitet

Jeg kan ikke med rimelighed sige at DP-UB9000 kommer med en bedre billede kvalitet end den de 2 tidligere nævnte søstre, udover af såvel DVD, BD og BD HDR står bare rigtigt fint. Jeg vil vurdere, at kvaliteten er helt på højde med OPPO 203, som jeg har haft på besøg til låns inden mit køb af min nuværende afspiller. Men svært spørgsmål at svare på, når man ikke direkte kan sammenligne med andre afspillere.

Der hvor jeg til gengæld til mit brug kan se forskel i forhold til UB900 (og tildels OPPO), er på BD HDR. Det har flere årsager. Dels har mit TV en kalibreret HDR Night profil, og dels er afspilleren som nævnt indstillet til OLED TV og HDR Optimizeren indstillet – altså Optimizeren er sat til en minimal funktion. De ting har for mig en væsentlig indflydelse.

Omring støj. Afspilleren er forsynet med en blæser, som jeg ikke har hørt i funktion. Heller ved afspilning af HDR. Derud over har afspilleren de sædvanlige "Nit nit"lyde, når afspilleren loader en disc. Selve drevet er helt lydløst.

Lyd

Her er ikke så meget at berette. Lyden er uanset hvad jeg vælger omkring film glimrende. Jeg havde dog en lille pudsig oplevelse. Jeg har bl.a. set på filmen (BD) ”Fighter pilot”, som er en Boeing produktion. Her oplevede jeg for første gang, at jeg tydeligt kunne høre korrespondancen mellem flyet og flyvekontrollen Tårnet), helt tydeligt selv på mit TV´s soundbar.

Menuer

Menuerne er de kendt fra tidligere af Panasonic BD afspillere, men med tilføjelse af menupunkter som angår de tilføjede funktioner.








Afslutning (Sådan da)

Min nye afspiller er – håber jeg, en afspiller som jeg kan have stor glæde af i årerne fremover. Til det som jeg bruger afspilleren til, har jeg ikke fundet irriterende ting.

Jeg kommer med lidt billeder senere, ligesom mine skriblerier kan blive op dateret i takt med, at jeg lærer afspilleren lidt bedre at kende.

Anvendt udstyr: Panasonic 65EZ1000E og Sony HT-ST5000. 



Redigeret af Hother - 01-Oktober-2018 kl. 01:10
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 18:13
Den er da vist vildt lækker!!!

Men.. Jeg håber, du har fundet billedet af det indvendige på nettet, og ikke selv har hevet låget af den. Du ved, så ryger garantien, for hvis nu der bliver noget. Man kan høre et smæld, når man skruer skruerne af for første gang. Dette smæld er der så ikke mere næste gang, når/hvis den senere skal sendes til reparation på garantien, og så ved de på værkstedet, at man har haft den åbnet.


Redigeret af mnielsen - 30-September-2018 kl. 18:14
Til top
eyvind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eyvind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 18:17
Så hvis du har en kalibreret tv/projektor hva gør den bedre i forhold til en xbox ? Har kikket lidt på en Pana 9000/Oppo 203, men en xbox koster jo en brøkdel.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Den er da vist vildt lækker!!!

Men.. Jeg håber, du har fundet billedet af det indvendige på nettet, og ikke selv har hevet låget af den. Du ved, så ryger garantien, for hvis nu der bliver noget. Man kan høre et smæld, når man skruer skruerne af for første gang. Dette smæld er der så ikke mere næste gang, når/hvis den senere skal sendes til reparation på garantien, og så ved de på værkstedet, at man har haft den åbnet.
Det indvendiger er et billede lånt fra nettet. Øvrige billeder er mine egne.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af eyvind eyvind skrev:

Så hvis du har en kalibreret tv/projektor hva gør den bedre i forhold til en xbox ? Har kikket lidt på en Pana 9000/Oppo 203, men en xbox koster jo en brøkdel.

Det kan jeg desværre ikke svare på, har aldrig haft en Xboks.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu