recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Den er da vist vildt lækker!!!

Men.. Jeg håber, du har fundet billedet af det indvendige på nettet, og ikke selv har hevet låget af den. Du ved, så ryger garantien, for hvis nu der bliver noget. Man kan høre et smæld, når man skruer skruerne af for første gang. Dette smæld er der så ikke mere næste gang, når/hvis den senere skal sendes til reparation på garantien, og så ved de på værkstedet, at man har haft den åbnet.
Det indvendiger er et billede lånt fra nettet. Øvrige billeder er mine egne.

Det var godt! Fordi, når jeg førhen købte elektronik - såsom til musikanlæg, så ventede jeg ALTID til garantiperioden var ovre, før jeg fik stillet MIN nysgerrighed!!Big smile
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 19:02
Den er sgu da bygget som en kampvogn. Det er jo super, hvis vi bliver jordskælvsramte!Smile

Den er bare lækker! Ville ønske jeg havde 10k (?) der stod av-udstyr på.

Tror dog det bliver et Sony 65" OLED næste gang (2019), så har jeg haft mit nuværende 55" Philips i et år.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Den er sgu da bygget som en kampvogn. Det er jo super, hvis vi bliver jordskælvsramte!Smile

Den er bare lækker! Ville ønske jeg havde 10k (?) der stod av-udstyr på.

Tror dog det bliver et Sony 65" OLED næste gang (2019), så har jeg haft mit nuværende 55" Philips i et år.
Der var en tester på nettet der beskrev afspilleren som bombesikker. Jo man har på fornemmelsen, at man uden problemer kan tabe den på gulvet. Meeeen...... den test vil jeg nu ikke udsætte den for.

Ja man må grovsortere.


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af eyvind eyvind skrev:

Så hvis du har en kalibreret tv/projektor hva gør den bedre i forhold til en xbox ? Har kikket lidt på en Pana 9000/Oppo 203, men en xbox koster jo en brøkdel.

Xbox har ikke alle de smarte features hvor du kan stille sharpness osv, og der er heller ingen tonemapping til at adaptere HDR til feks en projektor.

Personligt syntes jeg Xbox gør det bedre end panasonic på ren billedkvalitet, altså at gengive kildematerialet mest muligt korekt, den er en bedre streamer og en bedre scaler fra HD til UHD.

Det voldsomme regnekraft en Xbox har gør også den går tomgang ved alm film fremvisning, så på processor power er en Xbox nok at sammenligne med en Bentley Continental, og panasonic UB9000 en Golf 7 1,5 TSI.

Xbox larmer lidt og controleren er ikke optimal som fjernbetjening og filafspilning fra HDD er helt fjollet, men det er det i en eller anden udstrækning også på panasonic maskinerne.

Så umidelbart vil jeg mene Xbox er svær at komme uden om hvis man både er pris og bevidst om billed kvalitet, vær dog opmærksom på de sikkert alle har en eller anden software bug som gør et eller andet forkert, umidelbart kender jeg ikke til nogle på Xbox pt, men de har også været der.

Hvis du som Hother gerne vil have noget der ser lidt mere lækkert ud på hylden og vejer lidt, og kan bruge de analoge udgange så er det ikke en Xbox man skal kige efter.

Nu er Pioneer LX500 lige kommet på gaden, vil tro den er kampdygtig i Panasonic UB9000 ligaen, vejer 10kg. til 8000kr


Redigeret af stridsvognen - 30-September-2018 kl. 19:14
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2018 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af eyvind eyvind skrev:

Så hvis du har en kalibreret tv/projektor hva gør den bedre i forhold til en xbox ? Har kikket lidt på en Pana 9000/Oppo 203, men en xbox koster jo en brøkdel.

Her en sammenlignings test fra wirecutter (New York Times), der kommer lidt ind på Xbox One vs "Rigtige" afspillere. Personligt er jeg lidt glad for deres anbefaling af pris/ kvalitet produkt, nemlig Sony X700, som jeg selv har og er mega tilfreds med!!

Nå, det var det link:


Lang artikel, men den er grundig og god læsning!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 21:18
Kom jo i tanke om, at jeg harglemt et billede om tilslutningerne. I øvrigt er der også er en USB tilslutning på afspillerens forside.




B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 13:43
Rart at se en Coax SPDIF udgang.
Den ser ud som om at kabinettet lige er en smule mere lækkert end OPPO.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Rart at se en Coax SPDIF udgang.
Den ser ud som om at kabinettet lige er en smule mere lækkert end OPPO.

Jamen i mine øjne er Pana´en mere lækker på adskillige felter. Jeg er i det mindste meget tilfreds med helheden.


Redigeret af Hother - 02-Oktober-2018 kl. 14:49
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 21:13
Hother har du prøver -4 indstillingen på chroma sharpness, og evt. En holdning til det.?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hother har du prøver -4 indstillingen på chroma sharpness, og evt. En holdning til det.?

Nej, jeg har ikke ville ændre på nogen indstillinger, udover vad jeg allerede har nævnt. Mit udgangspunkt er, at afvente Vincents ud meldinger fra hans kommende review af afspilleren. Han går meget op i Croma m.v.

Men jeg vil sige, at min BD afspiller. mit TV og BBC Planet 2 på HDR går op i en større helhed - imponerende.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hother har du prøver -4 indstillingen på chroma sharpness, og evt. En holdning til det.?

Nej, jeg har ikke ville ændre på nogen indstillinger, udover vad jeg allerede har nævnt. Mit udgangspunkt er, at afvente Vincents ud meldinger fra hans kommende review af afspilleren. Han går meget op i Croma m.v.

Men jeg vil sige, at min BD afspiller. mit TV og BBC Planet 2 på HDR går op i en større helhed - imponerende.

Nok ikke helt enig med dig i at Vincent går meget op i chroma, gætter på han har slugt Panasonics salgstale, og gentaget den, den nye Panasonic afspiller serie har samme chroma ringning/ forvrængning som de tidligere, dog ser det ud til de håndtere upsamplingen til 4:4:4 lidt bedre, hvilket du kan teste med det testbillede jeg uploadede her i tråden.

Jeg har nogle 4K test here som jeg skal førsøge at ilustrere hvor ringe Panasonic styr på deres chroma processing.
Jeg er lidt måløs over at de kan komme afsted med sådan noget makværk, og samtidig blive udråbt som de bedste. Syntes det meget godt ilustrere at der er ugler i mosen hos de forskellige anmeldere.


Redigeret af stridsvognen - 03-Oktober-2018 kl. 10:19
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hother har du prøver -4 indstillingen på chroma sharpness, og evt. En holdning til det.?

Nej, jeg har ikke ville ændre på nogen indstillinger, udover vad jeg allerede har nævnt. Mit udgangspunkt er, at afvente Vincents ud meldinger fra hans kommende review af afspilleren. Han går meget op i Croma m.v.

Men jeg vil sige, at min BD afspiller. mit TV og BBC Planet 2 på HDR går op i en større helhed - imponerende.

Nok ikke helt enig med dig i at Vincent går meget op i chroma, gætter på han har slugt Panasonics salgstale, og gentaget den, den nye Panasonic afspiller serie har samme chroma ringning/ forvrængning som de tidligere, dog ser det ud til de håndtere upsamplingen til 4:4:4 lidt bedre, hvilket du kan teste med det testbillede jeg uploadede her i tråden.

Jeg har nogle 4K test here som jeg skal førsøge at ilustrere hvor ringe Panasonic styr på deres chroma processing.
Jeg er lidt måløs over at de kan komme afsted med sådan noget makværk, og samtidig blive udråbt som de bedste. Syntes det meget godt ilustrere at der er ugler i mosen hos de forskellige anmeldere.

Du må tænke på de videoer som Vincent lavede efter lanceringen af UB9000, hvor han benytter Panasonic´s materiale til at illustrere f.eks. Croma og HDR Optimizer - Der var jo ligesom ikke så meget andet at synliggøre nyheden med på det tidspunkt. Hvis du kigger på hans tests, så er det en anden sag.

Jeg har det sådan, at når jeg har et helt pragtfuldt billede (efter min ringe mening), så går jeg med mit ikke fuldendte kendskab til billedeteknologi, og på et kalibreret TV, ikke ind og ændre på noget før jeg kender omfanget af en ændring. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu