recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 11:04
Her er en god ilustration af hvad Panasonic gør, og hvor meget forvrængning de tilføjer.


Til venstre er standard indstilling, højre er -4 på chroma sharpness.

Jeg tvivler på Vincent eller nogle anmeldere vil kommentere på det, da det samme gælder for UB900, hvorved de så samtidig skal indrømme at de er inkompetente til at vurdere chroma performance.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Her er en god ilustration af hvad Panasonic gør, og hvor meget forvrængning de tilføjer.


Til venstre er standard indstilling, højre er -4 på chroma sharpness.

Jeg tvivler på Vincent eller nogle anmeldere vil kommentere på det, da det samme gælder for UB900, hvorved de så samtidig skal indrømme at de er inkompetente til at vurdere chroma performance.
Jeg kan godt se hvad du mener. Omvendt så må Oppo´s Croma Performance så være ringere end Panasonic´s for det påviste Vincent i sin sammenligninger mellem UB900 og 203.

Jeg tror at vi skal lade den ligge her, for der sker ikke mere fra min side i øjeblikket. Måske kunne jeg lade TV kalibrering.dk kigge på sagen. Jeg synes dog, at det er en lidt heftig sag at bevæge sig ind på, når jeg er meget tilfreds med billedet som det er.


Redigeret af Hother - 03-Oktober-2018 kl. 11:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 11:41
Det er skam helt fint du er tilfreds med den tilføjede forvrængning, og der er selvfølgelig op til den enkelte bruger hvad man er til.

Jeg får en OPPO 203 om 14 dage, mit gæt er at de udelukkende har vurderet chroma på en chrom zone plate som panasonic bruger til at demo deres performance, som er en svag chroma zone plate der selvfølgelig ser mere velopløst ud på deres demo på grund af det kraftige sharpness boost fra Panasonic processoren.
Jeg gætter på OPPO ruller lidt af på chroma båndbreden, men forhåbentlig ikke så meget som panasonic maskinerne gør når man skruer ned for chroma sharpness.

Det jeg syntes er vigtigt er at folk er bevidste om hvad der foregår, nu når de etablerede anmeldere ikke ønsker at bidrage med et helhedsbillede der kan bruges til noget.

Jeg vil langt hellere miste en smule information fra kilden, end at tilføje noget som slet ikke skal være der, det er i min verden forvrængning/ støj i billedet, om man kan se det eller ej, det sjov er at mange har udtalt de kan se en forskel, som jeg er ret sikker tilfalder det sharpness boost/ forvrængning Panasonic tilføre billedet.


Redigeret af stridsvognen - 03-Oktober-2018 kl. 11:43
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 13:23
stridsvognen, er der ikke en lille mulighed for at du ser dig blind på testbilleder i stedet for at se rigtigt indhold
Har selv en UB900
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

stridsvognen, er der ikke en lille mulighed for at du ser dig blind på testbilleder i stedet for at se rigtigt indhold
Har selv en UB900

Generelt starter jeg med at sammenligne afspillere med film materiale, når der så er noget der trigger mig undersøger jeg det nærmere, og for at være objektiv og konstruktiv på et forum, så er det altså ikke noget der slår testbilleder, da man der nemmere kan ilustrere hvad der foregår, da de er designede til formålet.

Derudover er det jo super nemt at ignorere de tekniske og mere puristiske indlæg hvis man ikke er til det, dog syntes jeg ikke at den gennemsnitlige eller godt nok holdning skal være målet med et forum, og en forum debat.

OPPO vandt frem på at håndtere formaterne korekt, OPPO 83 er stadig en reference BD afspiller som ikke engang alle OPPOs egne senere modeller altid kunne leve op til, OPPO er ikke mere, og Panasonic markedsføre sig selv som referencen, hvilket jeg syntes er lidt uheldigt når man ser på resultatet, og syntes det bør være op til forbrugerne at tilvælge forvrængning, men som udgangspunkt holde sig til at representere kildematerialet mest muligt korrekt, og alt skal igennem er chroma upsampling, hvilket også er der de største forskelle er, lige fra næsten optimalt til Panasonics helt fjollede håndtering.

Butikker andmeldere og kalibratoere har oftest en økonomisk tilknytning af en eller anden art der gør at de har en bias for ikke at gå for hårdt til værks. Noget skal man jo leve af.

Jeg presentere nogle resultater her, og nogle options så det er muligt for alle der har en Panasonic UHD afspiller at prøve, resultaterne fra den nye serie gælder også UB900, det er alle frit for om man har lyst eller ej.

Hvis nogen syntes vi skal lave en Panasonic UHD afspiller performance tråd er jeg villig til at flytte debatten dertil.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

stridsvognen, er der ikke en lille mulighed for at du ser dig blind på testbilleder i stedet for at se rigtigt indhold
Har selv en UB900

Generelt starter jeg med at sammenligne afspillere med film materiale, når der så er noget der trigger mig undersøger jeg det nærmere, og for at være objektiv og konstruktiv på et forum, så er det altså ikke noget der slår testbilleder, da man der nemmere kan ilustrere hvad der foregår, da de er designede til formålet.

Derudover er det jo super nemt at ignorere de tekniske og mere puristiske indlæg hvis man ikke er til det, dog syntes jeg ikke at den gennemsnitlige eller godt nok holdning skal være målet med et forum, og en forum debat.

OPPO vandt frem på at håndtere formaterne korekt, OPPO 83 er stadig en reference BD afspiller som ikke engang alle OPPOs egne senere modeller altid kunne leve op til, OPPO er ikke mere, og Panasonic markedsføre sig selv som referencen, hvilket jeg syntes er lidt uheldigt når man ser på resultatet, og syntes det bør være op til forbrugerne at tilvælge forvrængning, men som udgangspunkt holde sig til at representere kildematerialet mest muligt korrekt, og alt skal igennem er chroma upsampling, hvilket også er der de største forskelle er, lige fra næsten optimalt til Panasonics helt fjollede håndtering.

Butikker andmeldere og kalibratoere har oftest en økonomisk tilknytning af en eller anden art der gør at de har en bias for ikke at gå for hårdt til værks. Noget skal man jo leve af.

Jeg presentere nogle resultater her, og nogle options så det er muligt for alle der har en Panasonic UHD afspiller at prøve, resultaterne fra den nye serie gælder også UB900, det er alle frit for om man har lyst eller ej.

Hvis nogen syntes vi skal lave en Panasonic UHD afspiller performance tråd er jeg villig til at flytte debatten dertil.
Jeg synes bestemt at det er en god idé at flytter dine indlæg over i en anden tråd. Og for en fairness skyld, så tag alle de BD afspillere med i den tråd, som du har kendskab til har fejlWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 16:54
Fatter ikke du gider Stridsvogn. De er ligeglade. Flyt dine indlæg over i en anden tråd og det eneste du vil høre er tavshed. Det kan umuligt komme bag på dig, at dyre afspillere der har fejl der nemt kan afsløres udstyres med prædikater som reference, High End mm. Det gælder også for nogle af Oppo afspillerne.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 17:31
Gad nu godt have et par timer hvor Stridsvognen ville vise fejl og andre defekter i billedet ved 4k

Kunne være rigtig lærerigt
Til top
eyvind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eyvind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 00:46
Har ingen problemer med at noen gidder å ta seg tiden til å underøke div avspillere. Det er nok noe nørdet, men det er vel derfor vi er her. Om du vil la deg irritere over mindre detaljer over hver enkelt avspiller er vel helt op til deg selv.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 01:41
Jeg har brugt mange timer i aften på at se, om der er nogen slingre i valsen på min UB9000. Jeg har bl.a. set afsnit af The Pacific (BD og efterfølgeren til Band of Brothers), BBC Planet Earth (BD), BBC Planet Earth 2 i HDR, og Caribbean Partrol (Royal Navy UK) DVD. Alle optagelser (discs) og blandt de fornemmeste og bedste optagelser som jeg har.

Og Jeg fandt ikke et eneste sted, hvor der var slingre i valsen, ikke et eneste sted, hvor jeg tænkte hmmmm..... her noget der ikke bør være i billedet. Jeg har aldrig set set det bedre - heller ikke med Oppo 203. Jeg brugte nemlig de samme disc til at checke på.

Hvis jeg ikke kan se en  fejl, uanset hvor meget jeg jeg prøver, så gør en eventuel fejl mig ikke noget.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 06:23
Hvad så, hvis det kunne være endnu bedre?

At du ikke kan se noget betyder enten at du aldrig har set noget bedre, eller at der ikke findes noget bedre. Hvad nu, hvis det ikke er nummer to der er aktuelt, ville det ikke være rart at vide at man kunne få noget lidt bedre?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad så, hvis det kunne være endnu bedre?

At du ikke kan se noget betyder enten at du aldrig har set noget bedre, eller at der ikke findes noget bedre. Hvad nu, hvis det ikke er nummer to der er aktuelt, ville det ikke være rart at vide at man kunne få noget lidt bedre?

Klaus

Tja, sådan kan man jo altid sige - og om alt.


Redigeret af Hother - 04-Oktober-2018 kl. 09:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu