recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 11:17
der kommer altid bedre grej

Personligt kan jeg nok ikke se forskel på 4k maskiner
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad så, hvis det kunne være endnu bedre?

At du ikke kan se noget betyder enten at du aldrig har set noget bedre, eller at der ikke findes noget bedre. Hvad nu, hvis det ikke er nummer to der er aktuelt, ville det ikke være rart at vide at man kunne få noget lidt bedre?

Klaus

Tja, sådan kan man jo altid sige - og om alt.
Ja - er det ikke derfor vi har en hel hjemmeside om lækkert grej? Hvis man ikke må sige "det kunne gøres bedre", så lad os da holde op med at købe nyt udstyr ;-)

De her tråde, hvor folk har købt noget nyt som alle gerne vil se, ender tit i at OP forsvarer sit indkøb og ikke kan se fejl som objektivt forsøges påpeget.

Og hey, jeg bruger stadig et gammelt LG plasma som har masser af billedfejl, men derfor kan man jo godt interessere sig for hvad der er det bedste lige nu :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad så, hvis det kunne være endnu bedre?

At du ikke kan se noget betyder enten at du aldrig har set noget bedre, eller at der ikke findes noget bedre. Hvad nu, hvis det ikke er nummer to der er aktuelt, ville det ikke være rart at vide at man kunne få noget lidt bedre?

Klaus

Tja, sådan kan man jo altid sige - og om alt.
Ja - er det ikke derfor vi har en hel hjemmeside om lækkert grej? Hvis man ikke må sige "det kunne gøres bedre", så lad os da holde op med at købe nyt udstyr ;-)

De her tråde, hvor folk har købt noget nyt som alle gerne vil se, ender tit i at OP forsvarer sit indkøb og ikke kan se fejl som objektivt forsøges påpeget.

Og hey, jeg bruger stadig et gammelt LG plasma som har masser af billedfejl, men derfor kan man jo godt interessere sig for hvad der er det bedste lige nu :)
Jeg forsvare ikke mit indkøb, det har jeg ingen grund til. Men jeg ved at der er nogen der gerne vil høre om grej. Og kunne kunne jeg se en given fejl, så ville jeg skrive om den(m). Og hvis nogen mener som f.eks. Klaus DM, at det kan gøres bedre, jamen så vil jeg da gerne vide hvad der kan gøres bedre. Alt kan gøres bedre - men hvordan.

 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Og hvis nogen mener som f.eks. Klaus DM, at det kan gøres bedre, jamen så vil jeg da gerne vide hvad der kan gøres bedre. Alt kan gøres bedre - men hvordan.

 

Det er jo lige netop det “stridsvognen” kigger på.... tænk om en softwareopdatering til din afspiller kunne ændre den måde der upsamples på og vbilledet kunne blive endnu bedre?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 16:02
Altså, fejl, der ikke kan ses med det menneskelige øje, eller kun kan ses ved brug af projektor er i min optik ikke relevante. (med mindre man benytter projektor, og der er DP-UB9000, helt sikkert også i toppen af poppen). Vi ved jo slet ikke om der ER noget galt. Hother oplever ikke noget ved almindeligt brug.

Her er tale om en afspiller som Hother bruger til sit tv på 65" (tror jeg), og der er det uomtvisteligt en af de bedste afspillere på markedet. Den er en direkte udfordre til OPPO 203, så vidt jeg kan læse mig til.

At jeg så ikke disponerer mine begrænsede midler, i retning af 10k afspillere er en anden snak.

Ejerglæden kan man ikke tage fra os. 

Glæder mig til at læse Vincents (HDTVtest) anmeldelse. Jeg er helt sikker på den bliver blændende!

Han er absolut ikke i lommen på Panasonic, eller andre. Jeg ser sjældent nogen skrive så tydeligt at der er tale om promoveret indhold som han gør, i givet fald.

Havde jeg haft 10.000 bananer, der stod afspiller på, var den under mit TV hurtigere en I kan sige Chroma upsampling.


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

der kommer altid bedre grej

Personligt kan jeg nok ikke se forskel på 4k maskiner

Det burde man ikke kunne hvis alt ellers fungerer fejlfrit.
Den største fejlkilde er chroma upsampling ved afspilning af især legacy materiale.

Det er observeret på forskellige maskiner, men er siden blvet udbedret via firmware opdateringer

Jeg kan ikke forestille mig at Panasonic sender en maskine på markedet der er fejlbehæftet.
Jeg ved ikke hvordan billedeforbedrings -chippen påvirker billedet i forbindelse med ovennævnte.

Det er altid en spændende debat, omkring billedekvalitet fra afspillere, men der burde altså ikke være forskel, med mindre der er en fejl.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

der kommer altid bedre grej

Personligt kan jeg nok ikke se forskel på 4k maskiner

Det burde man ikke kunne hvis alt ellers fungerer fejlfrit.
Den største fejlkilde er chroma upsampling ved afspilning af især legacy materiale.

Det er observeret på forskellige maskiner, men er siden blvet udbedret via firmware opdateringer

Jeg kan ikke forestille mig at Panasonic sender en maskine på markedet der er fejlbehæftet.
Jeg ved ikke hvordan billedeforbedrings -chippen påvirker billedet i forbindelse med ovennævnte.

Det er altid en spændende debat, omkring billedekvalitet fra afspillere, men der burde altså ikke være forskel, med mindre der er en fejl.

Panasonic har umidelbart et chroma båndbrede problem i deres chipset, som man så har boostet kunstigt, biproduktet er ringning/ støj, som med alle enhancements sharpness ting, det er ikke unormalt at tabe noget chroma båndbrede, for panasonic gør det sig gælden med både HD og UHD materiale.

Kompromiet er at justere chroma sharpness til -4 hvor man voldsomt reducere ringningen, og ikke mister al hojfrekvens chroma, mit indtryk er det giver et mere naturligt billede i stil med feks Xbox.
Ydermere har Panasonic også noget ringning på Luma signalet ved opscalering fra HD til UHD som kan afhjælpes lidt ved at justere begge luma sharpness indstillinger til -1
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Og hvis nogen mener som f.eks. Klaus DM, at det kan gøres bedre, jamen så vil jeg da gerne vide hvad der kan gøres bedre. Alt kan gøres bedre - men hvordan.

 

Det er jo lige netop det “stridsvognen” kigger på.... tænk om en softwareopdatering til din afspiller kunne ændre den måde der upsamples på og vbilledet kunne blive endnu bedre?


Klaus

Det er det der er ved at studere fejl og experimenter med indstillinger og se hvad effekt de har, i nogle tilfælde kan man undgå eller delvis afhjælpe problemet ved at have kendskab til det.
Producenter fokusere på blikfang og pang, da det sælger, og har minimal interesse i korrekt gengivelse.

Så er man åben for foreslag og at eksperimentere har jeg ilustreret forskellen på en enkelt indstilling på et specifik testbillede, det er selvfølgelig mere komplext en blot den ene test, men min umidelbare vurdering er at -4 på chroma sharpness med alt indhold er et meget mere korekt alternativ end Panasonics standard indstilling.


Redigeret af stridsvognen - 04-Oktober-2018 kl. 18:59
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 21:16
@Stridsvognen,

Jeg er ikke så god til at eksperimentere med billede indstillinger. Det skyldes at jeg bestemt ikke er ekspert i indstillingere af billedet. Jeg ved dog, at meget ofte, så har ændringer konsekvenser andre steder i billede kvaliteten. Man kan naturligvis altid nul-stille det hele igen. Samtidig har vel de sidste 8-9 af mine TV altid været kalibrerede, så jeg går altså ikke ind for pang farver. Jeg vil have et naturligt og korrekt billede.   

Al den stund, at jeg ikke kan finde fejl i billedet fra min BD afspiller, så gør jeg, i det mindste indtil videre, ikke mere ved sagen.

Men al ære og respekt for din indsats og interesse, for ellers kommer vi aldrig videre i en søgen efter det der er bedre.'Smile


Redigeret af Hother - 04-Oktober-2018 kl. 21:18
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 22:09
Umiddelbart har det ingen inflydelse på kalibrering, og hvis det havde skulle du kalibrere til hver afspiller, og det skulle så være en specifik kalibrering hvor du gennemtrevler alle mulige og umulige testpatterns for at matche panel og afspiller med de indstillinger hvor de komplimentere hinanden bedst.

Hvis du er bange for at røre ved indstillingerne vil jeg anbefale dig at låne en Xbox ONE S hvis du får muligheden og sammenligne billedet på den kontra UB9000, den koster ikke meget mere end en ny fjernbetjening til din UB9000 og er på nogle parametre håndtere den billedet noget mere korekt, hvilket jeg mener kan ses, tror også du kan det, da jeg husker du tidligere har komenteret på forskel mellem afspillere, hvor mange har hånet dig en del da det jo er umuligt.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Umiddelbart har det ingen inflydelse på kalibrering, og hvis det havde skulle du kalibrere til hver afspiller, og det skulle så være en specifik kalibrering hvor du gennemtrevler alle mulige og umulige testpatterns for at matche panel og afspiller med de indstillinger hvor de komplimentere hinanden bedst.

Hvis du er bange for at røre ved indstillingerne vil jeg anbefale dig at låne en Xbox ONE S hvis du får muligheden og sammenligne billedet på den kontra UB9000, den koster ikke meget mere end en ny fjernbetjening til din UB9000 og er på nogle parametre håndtere den billedet noget mere korekt, hvilket jeg mener kan ses, tror også du kan det, da jeg husker du tidligere har komenteret på forskel mellem afspillere, hvor mange har hånet dig en del da det jo er umuligt.
Jeg skal nok prøve din "Sharpness -4" og melde tilbage. Men prøven bliver på en BBC HDR film, og ikke et test patteren, det billedet på mit TV, som betyder noget for mig. Derefter vil jeg gerne have lov til at være glad for min nye afspiller.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Umiddelbart har det ingen inflydelse på kalibrering, og hvis det havde skulle du kalibrere til hver afspiller, og det skulle så være en specifik kalibrering hvor du gennemtrevler alle mulige og umulige testpatterns for at matche panel og afspiller med de indstillinger hvor de komplimentere hinanden bedst.

Hvis du er bange for at røre ved indstillingerne vil jeg anbefale dig at låne en Xbox ONE S hvis du får muligheden og sammenligne billedet på den kontra UB9000, den koster ikke meget mere end en ny fjernbetjening til din UB9000 og er på nogle parametre håndtere den billedet noget mere korekt, hvilket jeg mener kan ses, tror også du kan det, da jeg husker du tidligere har komenteret på forskel mellem afspillere, hvor mange har hånet dig en del da det jo er umuligt.
Jeg skal nok prøve din "Sharpness -4" og melde tilbage. Men prøven bliver på en BBC HDR film, og ikke et test patteren, det billedet på mit TV, som betyder noget for mig. Derefter vil jeg gerne have lov til at være glad for min nye afspiller.

Håber da du er glad for den allerede, nogle tilføjer sharpness da de foretrækker det look, og i det tilfælde er man allerede kommet nemmere igang med en Panasonic, vi har ikke alle samme smag.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu