recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Den 21 marts:


Jeg beklager, jeg vil ikke bruge mere krudt på noget som de færreste kan se - anset deres evner udi billede kvalitet.

God weekend.

Kunne ikke være mere enig. 
Man får det helt dårligt! Det er som en besættelse for stridsvogn.
Lad os dog få fred og nyde vores afspillere med reelt indhold og ikke testbilleder, og mikroskop.



TAK!

Mere en hobby, ellers havde jeg nok ikke 2 Panasonic en, oppo og en Xbox, samt Pioneer på prøve.

Hvis i har et problem med at nyde jeres afspillere på grund af de iagtagelser jeg har gjort vil jeg mene der er noget galt.
Din afspiller bliver ikke spor anderledes af at jeg kommentere på dens egenskaber, så det må være et andet sted det trykker.

Jeg mener absolut det er en fordel ved at kende sit grejs svagheder, da det giver mulighed for at korigere eller undgå nogle af de ting som afspilleren ikke er for god til, og måske varetages bedre af dit display.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 21:10
Vincents konklusion er at Panasonics afspillere er fremragende. Hvis du opfatter anmeldelsen anderledes, ser du den, som fanden læser biblen.

Jeg nyder sandelig min afspiller, men gider ikke læse dine underlige, pixel peeping kommentarer i tråde, her og i udlandet.

Beklager gider ikke bruge mere tid på det.

Thumbs Up  

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Vincents konklusion er at Panasonics afspillere er fremragende. Hvis du opfatter anmeldelsen anderledes, ser du den, som fanden læser biblen.

Jeg nyder sandelig min afspiller, men gider ikke læse dine underlige, pixel peeping kommentarer i tråde, her og i udlandet.

Beklager gider ikke bruge mere tid på det.

Thumbs Up  


Der er ikke nogle perfekte UHD afspillere på markedet som det ser ud idag, problemet er lidt at Panasonic er bleved markedsført som ultimativ croma reference, på trods af det nok er den ringeste i nyere tid, deres tonemapping er førende, og deres scalering er middelmådig, medieafspilning ringe og streaming midelmådig, uanset pris og kabinet type.
Dem der fokusere meget på tonemapping har reelt kun en mulighed det er Panasonic.
Personligt ville jeg købe en Xbox til 2000kr og bruge de overskydende 8000kr på et bedre display, som nyder godt at Xboxens mere rigtige gengivelse af kildematerialet.


Redigeret af stridsvognen - 30-Marts-2019 kl. 21:22
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 21:26
Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 22:00
[QUOTE=Lennon]Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . [/QUOT

Slet ikke enig! 

Har brugt for meget tid på at diskutere med ham. Har lidt på fornemmelsen at han bare gerne vil diskutere?! 

ALLE anmeldere i HELE verden er enige om at Panasonic´s UHD afspillere er fremragende. Der er dog et lille problem med noget ringing... Det er der ingen der bestrider. Problemet er dog så småt, at det dårligt er synligt på et testbillede og slet ikke i reelt indhold. Alle anmeldere kalder det en ubetydelig detalje.

Kun stridsvognen har set lyset, alle anmeldere er i følge stridsvognen i lommen på industrien.

Jeg mener at Stridsvognens konstante indlæg i alle tråde om UB820/UB9000 fjerne fokus fra alle de fine ting der er ved Panasonic afspillerne.

Senest har HDTVtest givet et " highly recommended " til UB9000.

Hvis det ikke var så kedeligt, var det faktisk lidt morsomt, med denne underlige besættelse.

Over and out! 

PS: Hvis I kan finde en dårlig anmeldelse noget sted på hele internettet af UB820/UB9000 æder jeg alle mine ord i mig!!!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

[QUOTE=Lennon]Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . [/QUOT

Slet ikke enig! 

Har brugt for meget tid på at diskutere med ham. Har lidt på fornemmelsen at han bare gerne vil diskutere?! 

ALLE anmeldere i HELE verden er enige om at Panasonic´s UHD afspillere er fremragende. Der er dog et lille problem med noget ringing... Det er der ingen der bestrider. Problemet er dog så småt, at det dårligt er synligt på et testbillede og slet ikke i reelt indhold. Alle anmeldere kalder det en ubetydelig detalje.

Kun stridsvognen har set lyset, alle anmeldere er i følge stridsvognen i lommen på industrien.

Jeg mener at Stridsvognens konstante indlæg i alle tråde om UB820/UB9000 fjerne fokus fra alle de fine ting der er ved Panasonic afspillerne.

Senest har HDTVtest givet et " highly recommended " til UB9000.

Hvis det ikke var så kedeligt, var det faktisk lidt morsomt, med denne underlige besættelse.

Over and out! 

PS: Hvis I kan finde en dårlig anmeldelse noget sted på hele internettet af UB820/UB9000 æder jeg alle mine ord i mig!!!

Velkommen tilbage til debatten, blev helt trist da du meldte at du ikke ville deltage mere, så rart at se du har ombestemt dig.

Der er jo forskellige øjne og forskellige referencer og preferencer, du skal dog ikke tro jeg holder mig tilbage fra at lange ud eftet Oppo og andre fabrikanter, problemet er nok at jeg ikke har behovet for at beskytte mine investeringer som så mange andre, og beklager at du og visse andre har følelser i klemme når vi diskutere hardware.
Hvis du holder dig til objektiv kritik, som UB9000 fik pænt meget af i den sidste anmeldelse på mange punkter og glemmer lidt at han er sponsoreret anmelder så syntes jeg det var ret godt våget at give den så meget kritik, og mener det burde havde været gjort allerede på UB900.
Det positive er at når der kommer offentlig fokus på disse issues er der en mulighed for at Panasonic strammer selen lidt til næste generation, og måske vælger en chipset der ikke har de samme begrænsninger.

Hvis ingen påtaler og forholder sig objektivt til disse produkter vil producenterne hellere end gerne spare hvor der spares kan, de har absolut ingen formål med at lave den perfekte afspiller da det fjerner grundlaget for en ny generation, selvom det tekniskt idag er fuldt ud muligt at lave en afspiller der er pænt fremtidssikret og opgraderbar med firmware, jeg vil faktisk gætte på de kunne implementere ub9000 firmware i samtlige deres UHD afspillere, men hvem vil så betale en premium pris for en UB9000.
Det hele er styret af markedsføring og profit, og eneste måde man kan tvinge producenterne til at levere bedre kvalitet er ved ikke at købe eller skabe tilpads meget opmærksomhed omkring deres problemstillinger.

Hvis vi alle er rygklappere er der kun en vej, og det er en endnu stejlere vinkel nedad på kvaliteten.

Oppo kørte lige ned i afgrunden med deres 4K afspillere, de havde slet ikke samme kvalitet som deres sidste Blu Ray afspillere, eneste jeg syntes de er unikke til er filafspilning, hvilket man syntes burde være en smal sag idag, men ingen afspillere håndtere særligt heldigt.


Redigeret af stridsvognen - 30-Marts-2019 kl. 23:20
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . 
Vist er det spændende - og relevant, hvis bare stridsvognens indlæg kunne bringens i en særskilt tråd.

Jeg er ret sikker på at Panasonic UB820/UB9000 er blandt de aller bedste BD afspillere pt. (kender ikke Pioneer LX500 og LX800). Up scaler bedre end Oppo BDP203, har en for Panasonic pt. ret enestående funktion, nemlig HDR Uptimizer som roses af Vincent Theo, og er på alle måder en fremragende afspiller. Stridsvognens indlæg fjerner fokus fra det væsentlige, nemlig nogle fremragende afspillere. 

At han så også fjerner fokus fra "Mine observationer" er en anden ting. Jeg har testet for den nævnte Croma ting, fulgt stridsvogens anbefalinger om en lille justering, som jeg ikke kunne anbefale al den stund, at den ændrede en smule på detaljerne i den BD som jeg testede på. Havde jeg fundet fejl, så havde jeg skrevet om det i mine observationer - jeg har intet fundet trods tests også med Spears og Munsil test BD.

Jeg vil bare ikke nærmest tvinges til at skulle deltage gentagne gange i den samme nærmest ligegyldige diskussion. Heller ikke testgutterne på AV-Forum ville deltage mere. Jeg har det på samme måde.


Redigeret af Hother - 30-Marts-2019 kl. 23:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . 
Vist er det spændende - og relevant, hvis bare stridsvognens indlæg kunne bringens i en særskilt tråd.

Jeg er ret sikker på at Panasonic UB820/UB9000 er blandt de aller bedste BD afspillere pt. (kender ikke Pioneer LX500 og LX800). Up scaler bedre end Oppo BDP203, har en for Panasonic pt. ret enestående funktion, nemlig HDR Uptimizer som roses af Vincent Theo, og er på alle måder en fremragende afspiller. Stridsvognens indlæg fjerner fokus fra det væsentlige, nemlig nogle fremragende afspillere. 

At han så også fjerner fokus fra "Mine observationer" er en anden ting. Jeg har testet for den nævnte Croma ting, fulgt stridsvogens anbefalinger om en lille justering, som jeg ikke kunne anbefale al den stund, at den ændrede en smule på detaljerne i den BD som jeg testede på. Havde jeg fundet fejl, så havde jeg skrevet om det i mine observationer - jeg har intet fundet trods tests også med Spears og Munsil test BD.

Jeg vil bare ikke nærmest tvinges til at skulle deltage gentagne gange i den samme nærmest ligegyldige diskussion. Heller ikke testgutterne på AV-Forum ville deltage mere. Jeg har det på samme måde.

Så er det da heldigt at andre har en mere afslappet holdning til at lege med.

Syntes der er rigtigt sjovt at have alle afspillerne stående i samme rum og kunne teste div parametre op mod hinanden, og er meget nysgerrig på hvilke parametre opscaleringen er bedre på Panasonic VS OPPO, jeg syntes det var lidt øv på begge afspillere, skal dog gerne teste igen hvis du har en speciel film og scene og snappe et par billeder.

Det er særdeles tydeligt på en 4K projektor på et 110" lærred når man sidder ca 2,8 m fra lærredet.
Og på min LG oled er det ligemeget med opscalering der sønderbanker LG samtlige afspillere, der er problemet så at Panasonic ikke har en source direct funktion som Oppo så man skal konstant ændre opløsning manuelt.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 11:05
Hvad så John.
Du siger, at du ikke bruger streaming, men kunne denne ikke friste?Wink


Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad så John.
Du siger, at du ikke bruger streaming, men kunne denne ikke friste?Wink


Ork Flemming, du er bagud. Der er et par venlige medlemmer der via PM allerede har gjort opmærksom på den sag.

Nej ellers tak. Jeg har så rigeligt af den slag. Men tak alligevel Flemming.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad så John.
Du siger, at du ikke bruger streaming, men kunne denne ikke friste?Wink


Ork Flemming, du er bagud. Der er et par venlige medlemmer der via PM allerede har gjort opmærksom på den sag.

Nej ellers tak. Jeg har så rigeligt af den slag. Men tak alligevel Flemming.Smile
Ah ok, så er det jo ikke nemt at vide, når de gør det over PM. Jeg troede bare, at du slugte alt af denne slags. Kunne jo være, at du ville prøve. Første måned er jo gratis. Det er for mig, alt for kedeligt. Embarrassed
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad så John.
Du siger, at du ikke bruger streaming, men kunne denne ikke friste?Wink


Ork Flemming, du er bagud. Der er et par venlige medlemmer der via PM allerede har gjort opmærksom på den sag.

Nej ellers tak. Jeg har så rigeligt af den slag. Men tak alligevel Flemming.Smile
Ah ok, så er det jo ikke nemt at vide, når de gør det over PM. Jeg troede bare, at du slugte alt af denne slags. Kunne jo være, at du ville prøve. Første måned er jo gratis. Det er for mig, alt for kedeligt. Embarrassed

Jeg er skam glad for din udmelding Flemming. Jeg sluger skam den slags. Men når jeg kan få det på BD, så foretrækker jeg det - eller youtube.

Så har jeg det efterhånden sådan, at jo flere steder mine personlige oplysninger er tilgængelige, jo større er chancen for misbrug. Fik på et tidspunkt lænset en bankkonto for 37000 kr. Bevares man får pengene tilbage - sådan da. Den øvelse kostede mig alligevel et par tusinde kroner med kurstab og alskens andet. Det lærte jeg en masse af.

Joh Flemming, men jeg synes jo at de fleste action  - og horror film er for kedelige - jeg behøver jo bare at tænde for TV-avisen for at se noget tilsvarende. Sådan er vi så forskelligeSmile  


Redigeret af Hother - 08-April-2019 kl. 13:33
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu