recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kim Larsen's Værsgo-plade - Sniksnak tilladt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kim Larsen's Værsgo-plade - Sniksnak tilladt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

"Fed Lykke", var oprindeligt et nummer som Gasolin indspillede til en tegnefilm der hed Prins Piwi - måske 1974 . Senere taget op af Helmig . I min verden et af de bedste Gasolin numre overhovedet .

"Damen på Taget" og "Hilcher . . " var på samme singleudgivelse ca 1971 

Mine favoritter er Sct-Emitri og This is my life - især den sidste, med en god bas på!

Nu forstår jeg måske bedre dit spørgsmål om, hvor du finder dem. Måske i en brugtpladebiks, hvis der er én i nærheden hvor du bor - det var et tilfælde, at jeg fandt Værsgo-pladen i den butik, som nu ikke eksisterer mere, bare ved at gå hele sortimentet igennem fra ende til anden.


Redigeret af mnielsen - 04-Oktober-2018 kl. 18:13
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 18:57
lige nøjagtig Værsgo CD’en mangler i min samling. Så hvis der er en der vil sælge så værsgo, jeg er køber
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 19:02
Lidt alarmerende, at den fremragende Gasolin dokumentarfilm ikke har fået lavet korrektur på facts . I filmen fremgår det fejlagtigt, at "Værsgo" udkom mellem "Gasolin1" og "Gasolin2" ( 1972) . Den udkom altså næsten på dato med "Gasolin3" i efteråret 1973 . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg bøjer mig, og må erkende at jeg så husker forkert . Men der er et lignende issue på "Skue op" LP"en hvor bla Kim Larsens "Marken er høstet"er tilgængeligt . 

Nogen der ved? hvor man finder følgende Kim Larsen/ Gasolin numre : 

" Karneval" ( Kim Larsen) 
"Damen på taget" (Larsen&Co)
"Hilchers sang" ( Larsen&Co )
"Fed Lykke" ( Gasolin)  

"Fed Lykke Til Alle" kan f.eks. findes på "The Early Years" som er en del af the black box.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 19:22
Sylvesters Drøm og Pianomand er hits her, og hr. Larsen har som Pianomand måske fået svar  

Redigeret af JeTex - 04-Oktober-2018 kl. 19:26
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

lige nøjagtig Værsgo CD’en mangler i min samling. Så hvis der er en der vil sælge så værsgo, jeg er køber

Du må nok på jagt på diverse loppemarkeder, brugtpladebutikker, og genbrugsbutikker. Måske, du er heldig. Den dag, jeg faldt over den, var jeg bare på jagt efter noget gammelt musik og havde fundet en del andre plader, og så var den der! Det er snart mange år siden, og allerede den gang var den efterspurgt, fik jeg at vide, da jeg betalte. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 19:32
Deschain_ vidste godt den var på Early Years , men vidste til gengæld ikke, at Early Years var en del af Black Box . Sjovt nok er Black Box tilgængelig på YouSee Musik streaming - uden Early Years delen . . Confused
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Sylvesters Drøm og Pianomand er hits her, og hr. Larsen har som Pianomand måske fået svar  

De to bedste på Værsgo, er for mig Hubertus, som bare er vildt morsom, og så Som en strejf af en dråbe, som desværre er A L T for kort.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Sylvesters Drøm og Pianomand er hits her, og hr. Larsen har som Pianomand måske fået svar  

De to bedste på Værsgo, er for mig Hubertus, som bare er vildt morsom, og så Som en strejf af en dråbe, som desværre er A L T for kort.

 
" Som et strejf af en dråbe" er ikke fra Værsgo - men oprindeligt lavet til et radioprogram der hed P4 . Den havde ingen titel , og blev af radioværterne kaldt "Fuglekvidder" . . Kim Larsen har engang udtalt at lige præcis den sang kom fra Gud . . . 
Hubertus har han ikke selv skrevet . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Sylvesters Drøm og Pianomand er hits her, og hr. Larsen har som Pianomand måske fået svar  

De to bedste på Værsgo, er for mig Hubertus, som bare er vildt morsom, og så Som en strejf af en dråbe, som desværre er A L T for kort.

 
" Som et strejf af en dråbe" er ikke fra Værsgo - men oprindeligt lavet til et radioprogram der hed P4 . Den havde ingen titel , og blev af radioværterne kaldt "Fuglekvidder" . . Kim Larsen har engang udtalt at lige præcis den sang kom fra Gud . . . 
Hubertus har han ikke selv skrevet . . 

Nej... Det er mig, der er fuld af fejl og mangler... Som en strejf af en dråbe er på Additional Tracks-CD'en i The Black Box.

Bliver vist nødt til at sætte grammofonen i gang............
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

"Damen på Taget" og "Hilcher . . " var på samme singleudgivelse ca 1971 
Hvor sjovt. Jeg har netop købt en Black Friday udgivelse på vinyl af denne på Gaffashop. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 21:46
Sjovt nok stikker nogle af fortolkningerne endnu bedre ud end egne kompositioner . Feks "Langebro" og "Min Tøs" sammen med Gasolin, -  og ikke mindst den aldeles fremragende udgave af Jægers "ÅH, At være en høne" fra 5 Eifel . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu