recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad har du set?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad har du set?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad har du set?
    Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 11:31
Jeg tænkte på at lave en tråd, hvor folk kan byde ind med hvad de har set for nylig, som en slags oplysnings/anmeldelsestråd uden at bedømme på billede/lyd/format men mere en "Hvad har du set tråd?". Har ikke umiddelbart kunne finde andre tråde med dette formål.

Benytter en 10 trins karakterskala:

15 film fik jeg set i August måned:
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Equalizer (2014)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Fruitvale Station (2013)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) '71 (2014)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Akira (1988)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Die Falscher (2007)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Fedtmule og Søn (1995)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Kraftidioten (2014)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Peter Kanin (2018)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Insidious The Last Key (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Bridge To Terabithia (2007)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Hotel Transylvania 3 (2018)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Hostiles (2017)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Fight Club (1999)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Blood Diamond (2006)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Mission Impossible Fall Out (2018)

Det blev til 15 film i August måned.

Månedens skuffelse var klart Akira. Ville virkelig gerne synes om den, og den er også fantastisk flot lavet, når man tænker på hvor gammel den er, men fortællingen fangede mig bare ikke.

Den store overraskelse blev Die Fälscher (Forfalskerne). En ret gennemført film om Holocaust, der endnu engang viser hvor grusom verden kan være, men en tid der er vigtig at vise og ser med stor interesse WWII film.

Ellers var Fight Club og Blood Diamond fornøjelige gensyn. Fight Club havde jeg set da den kom ud men ikke siden, da jeg ikke var imponeret over hypen, men kan godt se, den er klasse.

Blood Diamond er også en glimrende film ved andet gensyn. Barsk junglefilm, som jeg godt kan lide dem og Di Caprio viser hvor dygtig en skuespiller han er.


13 film i September måned:
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Olsen-Banden deruda' (1977)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Krokodillebanden (2009)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Nanny McPhee med nye tryllerier (2010)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Tempelriddernes skat (2005)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Mr. Church (2016)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Vildbassen (1994)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Olsen-Banden i Jylland (1971)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Olsen-Bandens store kup (1972)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Woodsman (2004)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Alexander og den frygtelige,skrækkelige,virkelig dårlige dag (2014)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Snatch (2000)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Shooting Dogs (2006)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Tag (2018)

Det blev til 13 film i September måned.

Månedens skuffelse "Tag", som jeg havde forventet mig lidt mere af, selvom præmissen for filmen er ret enkel, så burde den være lidt sjovere. 

Tempelriddernes skat og Vildbassen var som forventet, dårlige.

To film jeg vil fremhæve.

Mr. Church: Wow hvor kom denne lille perle fra? Den havde jeg ikke set komme. Filmen har jeg ikke set nævnt specielt mange steder, og har måske heller ikke fået så stor opmærksomhed som den fortjener. Eddie Murphy spiller eminent som tjener for en døende mor og hendes datter, hvor hans rolle indeholder mange nuancer ift. nutid og fortid. En meget rørende fortælling.

Shooting Dogs: Har man set Hotel Rwanda og fandt den interessant vil det samme også gøre sig gældende for Shooting Dogs. En film omhandlende folkemordet i Rwanda i 1994, der viser menneskets afskyeligheder og rigtig barske scener. Specielt William Hurt, Hugh Darcy og hende den unge afrikanerpige jeg desværre ikke kan huske navnet på spiller fantastisk.
Jeg må snart se Hotel Rwanda igen og bedømme hvilken der er bedst.

Men denne type film finder jeg virkelig interessante og er et emne der ikke kan belyses nok, da det stadig foregår rundt om i verden.

Ellers er Olsen-Banden filmene altid underholdende og går aldrig ude af mode.


Redigeret af Bjur - 04-Oktober-2018 kl. 11:32
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 15:49
Fint initiativ ... desværre virker det ikke som om, at der er den store interesse for filmanmeldelser her på forummet - den eksisterende tråd "Blu-ray filmanmeldelser - nu også med 3D film" er i hvert fald ret så død Dead
Men jeg deltager gerne. Jeg har som oftest ikke så meget at sige om de tekniske aspekter alligevel Smile

Jeg kan da starte med en film jeg genså så sent som i går: Deep Impact.
Jeg har altid, og vil altid, foretrække denne fremfor "Armageddon". Uanfægtet, at plottet er lidt langt ude i dem begge, så køber jeg langt nemmere historien i "Deep Impact". Det eneste jeg hader er sub-historien om Leo og Sarah og deres familier, som er lidt klodset skrevet. Dog stadig bedre end den kvalmende lovestory i Armageddon.
Den var visuelt imponerende i 1998 og holder stadig 20 år efter, selvom man da godt kan se, at teknikken er blevet langt bedre i dag. Vi så den nede i biffen, men på Netflix og ikke BD, så billed- og lydkvaliteten var ikke superfed, men det var stadig første gang jeg så den i "biografen". 7/10.

Ellers har den største filmoplevelse den seneste tid uden tvivl været A Quiet Place (10/10) som jeg glæder mig fuldstændigt latterligt meget til at gense, når vi engang får installeret Atmos, og den værste har uden tvivl været The 15:17 to Paris (2/10) som ganske enkelt er en af de mest ligegyldige film jeg har set. Ufatteligt at nogen har betalt for, at Clint Eastwood fik lov at koge halvanden times suppe på 8 sekunders handling Dead.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 15:58
Super, tak for anmeldelserne. Det lyder som om jeg skal kigge nærmere på Deep Impact. Har Armageddon stående som en af dem jeg skal have genset, men må hellere kigge på Deep Impact så. 

A Quiet Place glæder jeg mig også til at se. Var også igang med Atmos men konen vil ikke have højtalere siddende i loftet over sofaen desværre:(
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Fint initiativ ... desværre virker det ikke som om, at der er den store interesse for filmanmeldelser her på forummet

Nej, der skal man nok over på http://www.dahf.dk for at få de lyster styret Wink
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 16:36
Ja eller movyy der findes mange lignede sider med samme emner og hr også fundet inspiration derfra men recordere.dk har mange flere brugere så derfor kunne det være man kunne finde noget inspiration der også. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 17:06
Så længe det er indenfor reglerne kan vi jo heldigvis diskutere hvad vi vil, og jeg kan godt li' at diskutere film Thumbs Up
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 18:06
Jeg så for første gang i mit liv “danser med ulve” mener den varede ca 4 timer, men godt nok også en grundig fortælling.
Nu jeg sidder og tænker over den, tænker jeg at den burde være kedelig, men jeg var rigtig godt underholdt.
Har nu altid hondt af Costner i de roller her.
Ligger nok på 8/9 ud af 10.

Næste på listen af klassikere jeg burde have set er “den sidste mohikaner”.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 18:30
Puhha, du hoppede da også lige ud i det, er sgu ikke sikker på jeg ville kunne klare en 4 timer lang "Special Edition" af Danser med Ulve Confused Det er en FREMRAGENDE film, og den kunne i hvert fald ikke være kortere, men jeg har aldrig siddet og følt at jeg savnede mere.

Kan huske da jeg for et års tid siden genså Apocalypse Now og valgte "Redux" versionen. Biiiiig mistake. Nogle film bliver bare ikke bedre af at blive længere!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Puhha, du hoppede da også lige ud i det, er sgu ikke sikker på jeg ville kunne klare en 4 timer lang "Special Edition" af Danser med Ulve Confused Det er en FREMRAGENDE film, og den kunne i hvert fald ikke være kortere, men jeg har aldrig siddet og følt at jeg savnede mere.
Kan huske da jeg for et års tid siden genså Apocalypse Now og valgte "Redux" versionen. Biiiiig mistake. Nogle film bliver bare ikke bedre af at blive længere!

Ja danser med ulve er en mærkelig størrelse. For det er helt rigtig, der er ikke noget der kan undværes og man sidder aldrig og keder sig trods 4 timer (så den dog over 2 aftner).

Har gettysburg liggende som jeg heller aldrig har set, den varer 4 timer og ca 30 min:).
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 18:50
Okay, Danser med ulve, bliver aldrig rigtigt mig. Har ellers forsøgt flere gange.

Stik mig hellere Inglorius basterds, Pulp fiction, Indiana Jones serien, the matrix (den første) eller tidligere nævnte fight club.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 10:41
Danser med Ulve husker jeg som en udmærket film, men det er længe siden jeg har set den. Af rigtig lange film jeg ved jeg får genset er specielt LOTR extended udgaverne, de er fantastiske. Jeg har det mere svært ved mange af de helt gamle film, som jeg sjældent bliver imponeret over.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 13:28
Jeg er begyndt Babylon Berlin på ARD.

Virkelig flot optaget og fede kulisser. Må desværre nøjes med Dolby Prologic lyd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu